پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۲۳ ب.ظ

۳

در کشور ما دیپلماسی عمومی در نهایت ضعف قرار دارد

سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۲۳ ب.ظ

شبکه های اجتماعی هم می توانند استکباری باشند هم استکبار ستیز

قدیری ابیانه تصریح کرد: شبکه های اجتماعی امکان استفاده برای هم مبارزه با استکبار را دارد و هم از این شبکه ها می توان علیه انقلاب های مردمی و بنفع استکبار استفاده کرد.

گروه دانش و فناوری ـ   کارشناس مسائل بین الملل در خصوص نقش فضای مجازی و فناوری اطلاعات در بیداری اسلامی گفت: با توجه به سانسور شدید در مصر در زمان مبارک و در رژیم هایی مثل عربستان، تونس، یمن و سایر کشورها و کنترل فشار اطلاعات، شبکه های مجازی در این کشورها نقش موثری در افشاگری ها و انتقال اطلاعات و نیز هماهنگی ها داشتند و تاثیرگذار بودند.

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز افزود: بنابراین شبکه های اجتماعی در بروز انقلاب ها و تحرکات مبارزین موثر بودند ،ضمن اینکه استکبار جهانی نیز که کنترل شبکه های اجتماعی را در دست دارد از این امکان برای بسیج افکار عمومی و تحریک آن علیه دولت های مستقل استفاده میکند.

قدیری ابیانه تصریح کرد: شبکه های اجتماعی  امکان استفاده برای هم مبارزه با استکبار را دارد و هم از این شبکه ها می توان علیه انقلاب های مردمی و بنفع استکبار استفاده کرد.

وی در خصوص استفاده از فضای مجازی برای کسترش دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی گفت: دیپلماسی عمومی باید به مهمترین ابزار در سیاست خارجی کشور تبدیل شود و به کمک سیاست خارجی رسمی کشور در آینده در آید، غربی ها از این ابزار نهایت استفاده را میکنند اما متاسفانه در کشور ما دیپلماسی عمومی در نهایت ضعف قرار دارد و توجهی به آن نمی شود، در حالی که زمینه بالقوه ی فراوانی در ایران برای حضور در عرصه دیپلماسی عمومی وجود دارد، سازمان های غیر دولتی، نمایندگان اقشار مردم و حتی اشخاص به عنوان فرد می توانند و باید در عرصه دیپلماسی عمومی حضور پیدا کنند.

این کارشناس مسائل استراتژیک گفت: اینترنت و فضای مجازی یکی از مهمترین صحنه های دیپلماسی عمومی است، هر کاربر اینترنت می تواند به یک پایگاه جهانی تبلبغات اسلامی و دیپلماسی عمومی و دفاع از حقوق ایران و به افشاگر دشمنان ملت ایران تبدیل شود، این کار از طریق ارسال ایمیل برای مخاطبان خارجی، عضویت در اتاق های گفتگو و شبکه های اجتماعی، راه اندازی اتاق های گفتگو و سایت های اینترنتی و امثال آن به اجرا در آید.

قدیری ابیانه اضافه کرد: من معتقدم امکاناتی که باید برای دیپلماسی عمومی فراهم شود، چند برابر امکاناتی باشد که برای دیپلماسی رسمی هزینه می شود، بطور مثال؛ اساتید دانشگاه بعنوان یک قشر فرهیخته می توانند اساتید کشورهای جهان را مورد خطاب قرار دهند، دانشجویان، دانشجویان جهان را، جوانان، جوانان را مورد خطاب قرار دهند و زنان زنان را، سازمانهای غیر دولتی می توانند مطالبی را درباره مخاطبین مطرح نمایند که طرح آن از طریق دستگاه دیپلماسی دخالت در امور دیگران محسوب می شود.

 

۹۲/۰۵/۱۵

نظرات  (۳)

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} @font-face {font-family:"2 Nazanin"; panose-1:0 0 4 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:178; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:8193 -2147483648 8 0 64 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; text-align:right; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:FA;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:FA;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 72.0pt 72.0pt 72.0pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

سلام خدمت آقای دکتر و تمامی خواندگان

"پیشنهاد اینجانب تغییر نامگذاری روز 20 فروردین از روز ملی انرژی هسته‌ای به روز ملی انرژی‌های نو می‌باشد."

این اقدام را می‌توان خوراک یک حرکت تبلیغاتی در آستانه  دور جدید مذاکرات احتمالی دولت جدید کرد. پیام این حرکت برای جهانیان و 1+5 این است که صرفا بعد انرژیایی مسئله هسته‌ای و تاثیر پیشرفت‌های صنعتی حاصل از آن بر سایر صنایع برای ما دارای اهمیت است و طبق فتوای مقام معظم رهبری ما بدنبال اهداف نظامی از این انرژی نیستیم. ما با تلاش برای دستیابی به چرخه تولید و استفاده از انرژی هسته‌ای صرفا بدنبال تنوع بخشی به منابع تامین انرژی خود بوده‌ایم و نگاه ما به انرژی‌ هسته‌ای مانند سایر انرژی‌های نو بوده و هست و این خود غربی‌ها بوده‌اند که این مسئله را سیاسی و بزرگ کرده‌اند.

در پس ظاهر این کار یک اشاره غیرمستقیم نیز وجود دارد، ما با این تغییر نامگذاری تلویحا به این نکته نیز اشاره می‌کنیم که در آینده بصورت جدی پا به حوزه‌های جدیدتر مانند گداخت و... نیز خواهیم گذاشت و آنها نباید بر سر آن نیز مانند انرژی هسته‌ای بلوا و جوسازی کنند. 1+5 همانطور که بخود حق می‌دهد از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ما مطمئن شود باید دستیابی یه انرژی هسته‌ای و در آینده گداخت و... را نیز حق ما بداند و از ایجاد جوسازی‌های بی مورد بپرهیزد.
گاها آنها حرفی می زنند که بسیار کودکانه بنظر می رسد و همه و خودشان می دانند که حرفشان بیشتر به بهانه می ماند تا توجیه منطقی و حقوقی. ما هم می توانیم از این حرف ها بزنیم.
مثلا بگوییم کشور ایران پروتکل جهانی کیوتو را امضا کرده و مانند بعضی کشور ها نیست و به حقوق اولیه انسانها برای استنشاق هوای پاک و داشتن طبیعت پاک احترام گذاشته و خود را ملزم به کاهش مقدار تولید دی اکسید کربن و سایر گازهای مخرب حاصل از سوخت های فسیلی می داند و از اینرو بدنبال تولید انرژی پاک از منابع جدید بوده که انرژی هسته نیز یکی از مهمترین منابع پاک و ارزان تولید برق است. ایران این پروتکل را امضا کرده و خود را متعهد می داند و از حقوق مردم جهان! کوتاه نخواهد آمد.
۲۰ مرداد ۹۲ ، ۰۲:۵۴ مهندس کامپیوتر
سلام .می توانم مطالب انگلیسی ، عربی و اسپانیولی شما را در فیسبوک ، گوگل++ ، تویتر و ... گسترش بدهم اگر راضی هستید اوکیش بدید.
پاسخ:
سلام. استفاده از کلیه مطالب با ذکر منبع مجاز است بلکه بسیار مفید است. تشکر.
سلام
به نظر من چون جوانان ما با زبانهای خارجی بخصوص انگلیسی آشنایی ندارند نمی توانند در شبکه‌های اجتماعی با اعتماد بنفس و مفید ظاهر شوند
پاسخ:
آنها که بلدند می توانند وارد شوند و آنها که بلد نیستند انگیزه پیدا می کنند تا یاد بگیرند.
ضمنا برای استفاده از متون آماده شده تسلط به زبان زیاد لازم نیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">