پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۰۷ ب.ظ

۴

خبرگزاری فارس: مرتبطان با فتنه صلاحیت حضور در کابینه دولت یازدهم را ندارند
قدیری‌ابیانه:مرتبطان با فتنه صلاحیت حضور در کابینه دولت یازدهم را ندارند.

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: برخی از افراد مطرح شده در کابینه دولت یازدهم، جز ساکتین فتنه بودند و چنین افرادی صلاحیت حضور در پست وزارت را ندارند.

محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در لیست اسامی وزرای پیشنهادی حسن روحانی اسامی برخی از افرادی به چشم می‌خورد که در فتنه 88 مؤثر و فعال بوده‌اند.

وی عنوان کرد: برخی از وزرای پیشنهادی در ستادهای موسوی در سال 88 فعال بوده و آنان با علم به رفتار غیر منطقی و غیر قانونی موسوی در فتنه 88، حاضر به موضع گیری در قبال فتنه نشدند.

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: این افراد در شرایط خطرناکی که کشور در دوران فتنه قرار داشت هیچ اقدامی برای خنثی سازی این توطئه نداشتند و در قبال این مطلب که هیچ تقلبی صورت نگرفته، هنوز حاضر به عذر خواهی از ملت نشده‌اند.

وی تاکید کرد: برخی از این وزرای پیشنهادی نه به دلیل عضویت و فعالیت در ایام انتخابات سال 88 و حضور در ستادهای فتنه انگیزان بلکه به دلیل سکوت بعد از آن، صلاحیت لازم را برای تصدی امور مملکتی آن هم در سطح وزرات را ندارند.

کارشناس امور استراتژیک افزود: با توضیحات یاد شده، مجلس شورای اسلامی شرعا و منطقا موظف است از رای اعتماد به این نوع افراد اجتناب ورزند.

قدیری‌ابیانه ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های مثبت یک مسئول این است که در صورت بروز خطا در عملکرد خویش از مردم عذرخواهی کند و کسانی که در ارتباط با فتنه 88 چنین نکردند، قطعا در موضع وزارت نیز چنین نخواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: اصولاً افرادی باید وزیر شوند و جز کابینه دولت یازدهم وارد شوند که در شرایط خطرناک از استحکام بالا در موضع حمایت از نظام برخوردار باشند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا اضافه کرد: معرفی برخی از افراد به عنوان وزرای معرفی شده دولت حسن روحانی، استنباط فشارها و چانه زنی‌ها با رئیس جمهور را القا می‌کند.

قدیری‌ابیانه افزود: این حق برای حسن روحانی محفوظ است که هر کس را بخواهد به عنوان وزیر دولت خود معرفی کند، اما در قبال آن این حق و وظیفه مجلس است به افرادی رای دهد که دارای صلاحیت باشند و از رای دادن به افرادی که واجد صلاحیت نیستند امتناع کنند.

کارشناس مسائل استراتژیک با توجه به سابقه حضور چندین ساله‌اش در وزارت امور خارجه کشور درباره وزیر خارجه پیشنهادی دولت حسن روحانی اذعان داشت: محمد جواد ظریف یکی از دیپلمات‌ترین دیپلمات‌های کشور است.

وی در پایان موفقیت محمد جواد ظریف را بستگی به شناخت صحیح وی از نقاط ضعف آمریکا و هم پیمانان اروپاییش و تسلط بر نقاط قوت ایران دانست و متذکر شد: چرا که این شناخت در موفقیت یک وزیر دستگاه دیپلماسی در عرصه بین‌المللی نقش بسزایی دارد.

۹۲/۰۵/۱۵

نظرات  (۴)

لطفا با ذکر نام از این افراد صحبت کنید چرا در مملکت ما از همه چیز نام می برند الا ...
خود آقای روحانی ساکت فتنه بودند به قول شما حتی در جمع دانشجویان قول دادند برای آزادی موسوی و کروبی تلاش کنند حال مردم به ایشان رای دادند شما چه نظری داری ؟؟
پاسخ:
وی فتنه را در همان زمان به شدت محکوم کرده بود. حالا هم از موسوی کروبی خواسته اند که توبه و عذرخواهی کنند. شما چه نظری دارید؟
هم شما هم بقیه اصولگراها خیلی مشکوک میزنین در عجبم شما که تا دیروز طرفدار جلیلی بودین چ طور از ظزیفی حمایت میکنین که نماد سازش محسوب میشه ب نظر میرسه تایید آقای ظزیف از فری مثل مقام معظم رهبری رسیده باشه والا در غیر این صورت شما فاقد استراتژی نا مشخص هستین که یه روز از دیپلماسی تخاجمی حمایت میکنن و یه روز از فردی مثل ظریف که نماد سازش هست
پاسخ:
شما مصاحبه را مثل اینکه کامل نخواندید. در دیپلمات بودن ظریف تردیدی نیست. تسلط کامل به دیپلماسی و روش های آن دارد.
در فراز آخر مصاحبه موفقیت وی را به موارد زیر منوط نموده ام:
شناخت صحیح وی از نقاط ضعف آمریکا و هم پیمانان اروپاییش
تسلط بر نقاط قوت ایران
و اینکه این شناخت در موفقیت یک وزیر دستگاه دیپلماسی در عرصه بین‌المللی نقش بسزایی دارد.
البته شرط دیگری را هم مطرح کرده بودم که در مصاحبه درج نشده و آنهم مشروط به استفادهاز نیروهای ولایتمدار.

18 میلیون  نفر به روحانی رای دادند در مقابل به یک نماینده چند نفر رای دادند؟  نماینده از طرفی تعدادی محدود تعیین وفقط نماینده اون شهر هست ولی رئیس جمهور  از طرف کل کشور انتخاب میشود 

بنابراین مردم افکار روحانی قبل از انتخابات را که منش اصلاح طلبی داشت پسندیدند وبه ایشان رای دادند و نمایندگان مجلس  چنانچه به وزرای پیشنهادی  ایشان به بهانه های مختلف رای ندهند در مقابل 18 میلیون نفر قرار گرفتند پس حق تعیین وزیر بر عهده ایشان هست نمایندگان نمی توانند به وزرای ایشان رای ندهند 

پاسخ:
قانون با فرمایش جنابعالی مخالف است. اولا مگر در برگه های رای نوشته که انگیزه افراد از رای به نامزد چیست. چه بسا افرادی به دلیل لباس روحانیت وی به وی رای دادند. استدلال شما را بنی صدر و احمدی نژآد هم می کردند. قانون می گوید نمایندگان برای مدت جهار سال مسئولیت دارند و باید به قسم و وظیفه خود عمل کنند یعنی اگر وزیر پیشنهادی را مناسب نیافتند به وی رای ندهند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">