پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۲۷ ب.ظ

۱

روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و آمریکا به تبحر دیپلماتیک یک رئیس‌جمهور یا وزیر خارجه بستگی نداشته بلکه به تعریف آمریکا از منافع حیاتی که برای خود در منطقه و عملکرد استکباری رژیم جعلی صهیونیستی در قبال کشورمان، منطقه و جهان اسلام بستگی دارد. 
سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: می‌توان چشم‌انداز روشنی برای بهبود روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و آمریکا تا کسب استقلال آمریکایی‌ها از رژیم غاصب صهیونیستی و پایان سلطه‌گری‌های این رژیم اشغالگر بر دولت آمریکا مشاهده کرد.

"محمد حسن قدیری‌ابیانه" در گفتگو  با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در واکنش به گمانه‌زنی‌ها درباره مذاکره میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا، گفت: سلطه صهیونیست‌ها بر تصمیم‌گیری‌های اساسی دولت آمریکا به ویژه درباره نحوه تعامل با کشورهای اسلامی منطقه، ترجیح منافع رژیم غاصب صهیونیستی بر منافع ملی کشورش و همچنین عدم استقلال رأی دولت‌مردان آمریکایی در قبال این رژیم منحوس واقعیتی است که باید در تحلیل اوضاع فعلی و پیش‌بینی وضعیت آینده روابط دیپلماتیکی آمریکا با کشورمان مورد توجه قرار گیرد.   
 
وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که سلطه‌گری‌های صهیونیست‌ها از سویی منابع اقتصادی آمریکا و از سوی دیگر رسانه‌های گروهی اعم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، مطبوعاتی و رسانه‌ای غرب را تحت‌الشعاع قرار داده است.
 
قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه نفوذ صهیونیست‌ها بر منافع ملی آمریکا تاثیر بسزایی بر شکل‌گیری روابط فعلی و آینده دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و آمریکا دارد، تصریح کرد: بحران عظیم اقتصادی در آمریکا از یک سو و پیشروی جهان به سمت چند قطبی شدن و سقوط موقعیت ابرقدرتی آمریکا از سوی دیگر عاملی تاثیرگذار بر روابط آینده این دو کشور خواهد بود.
 
وی در ادامه اظهار داشت: گسترش موج عظیم بیداری اسلامی در منطقه و نفوذ روبه گسترش کشورمان در جهان اسلام و مرحله گذار از پیچ تاریخی که ایران را از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت جهانیتبدیل می‌کند که این خود واقعیت دیگری است که روابط بین‌الملل کشورمان با سایر کشورها به ویژه آمریکا را شکل می‌دهد.

سفیر سابق ایران در مکزیک افزود: از این رو نمی‌توان چشم‌انداز روشنی برای بهبود روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و آمریکا تا کسب استقلال آمریکایی‌ها از رژیم غاصب صهیونیستی و پایان سلطه‌گری‌های این رژیم اشغالگر بر دولت آمریکا مشاهده کرد.  
 
قدیری ابیانه با بیان اینکه حتی با وجود توافقات میان جمهوری اسلامی ایران با آمریکا این کشور بر توافقاتش پایبند نخواهد بود، اظهار داشت: تجربه گذشته روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا و مذاکرات محدود با این کشور این مهم را به اثبات می‌رساند.
 
وی با اشاره به انتخاب "محمدجواد ظریف" به عنوان وزیر امور خارجه کابینه دکتر روحانی، اظهار داشت: روابط دdیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و آمریکا به تبحر دیپلماتیک یک رئیس‌جمهور یا وزیر خارجه بستگی نداشته بلکه به تعریف آمریکا از منافع حیاتی که برای خود در منطقه و عملکرد استکباری رژیم جعلی صهیونیستی در قبال کشورمان، منطقه و جهان اسلام بستگی دارد.  
 
سفیر سابق ایران در مکزیک در پایان خاطر نشان کرد: هر چند مهارت دیپلماتیک دیپلمات‌های ایرانی می‌تواند در رویارویی ایران با آمریکا و در شکست امیال غرب موثر واقع شود اما این امر مشروط برآن است که دیپلمات‌های کشورمان علاوه بر مهارت‌های دیپلماتیکی از روحیه خودباوری و استکبارستیزی در برابر غرب برخوردار باشند.

۹۲/۰۵/۱۸

نظرات  (۱)

 آقای دکتر ! به زودی تیتر اول همه ی روزنامه ها و سایت ها

 این خواهد بود :

 " اسراییل به زباله دانی تاریخ پیوست . "

 

 

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">