پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۱۹ ق.ظ

۱

نیروهای فراجناحی، جناح های درون نظام هستند نه کسانی که به انقلاب لگد زدندقدیری تاکید کرد: وقتی صحبت از فرا جناحی می شود منظور جناح های درون نظام هستند نه کسانی که در لحظات حساس تلاششان بر این بود تا به هر شکل ممکن به انقلاب لگد بزنند./ ما شاهد این هستیم که بسیاری از افراد مختلف در مورد روش رسیدن به جامعه مدنی اسلامی راه های متعددی را پیشنهاد می کنند اما هدف نهایی همه آنها اسلام و تقویت نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت است که این نوع اختلافات به هیچ وجه دارای اشکال نیست.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، در این روزهای پر سروصدای انتصاب و انتخاب مدیران دولت یازدهم، برخی افراد که در کارنامه آنها حضور و نقش آفرینی در فتنه 88 متقن می باشد به چشم می خورد.

 دکتر محمدحسن قدیری ابیانه دکتری علوم استراتژیک و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با بی باک اظهار داشت: در خصوص سرپرستی آقای توفیقی اگر ایشان یا هر شخص دیگری ادعای تقلب در انتخابات را کرده و آتش بیار فتنه بوده این فرد خارج از اعتدال است و در لحظات حساس به جای همراهی با نظام و انقلاب برعلیه ان قدم بر می دارد. لذا طبیعتا کسانی که با فتنه همراهی کرده باشند نامحرم محسوب می شوند و نامحرمان هرکه باشند شایستگی مسئولیت های حساس کشور را ندارند و باید مسئولانی انتخاب شوند که در شرایط بحرانی بتوانند کمک کننده نظام باشند.

قدیری تاکید کرد: وقتی صحبت از فرا جناحی می شود منظور جناح های درون نظام هستند نه کسانی که در لحظات حساس تلاششان بر این بود تا به هر شکل ممکن به انقلاب لگد بزنند.

 وی افزود: ما شاهد این هستیم که بسیاری از افراد مختلف در مورد روش رسیدن به جامعه مدنی اسلامی راه های متعددی را پیشنهاد می کنند اما هدف نهایی همه آنها اسلام و تقویت نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت است که این نوع اختلافات به هیچ وجه دارای اشکال نیست.

سفیرسابق ایران در استرالیا و مکزیک تاکید کرد: اگر افراد در مورد نحوه رسیدن به این هدف اختلاف دید داشته باشد این اختلاف دیدگاهها اشکالی ندارد اما اگر همسویی با دشمن داشته باشند و تلاش کرده اند تا به نظام ضربه بزنند طبیعتا مسئولیت های حساس را نمیتوانند بر عهده گیرند. لذا اگر کسانی که در فتنه دمیدند یا مشارکت کردند به خصوص بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری به آن دامن زدند و بر طبل تقلب به دروغ دمیدند اگر هر کسی اینها را بخواهد وارد کادرهای بالای نظام کند یک کاری اشتباه و خلاف رهنمودهای حضرت امام و مقام معظم رهبری و همچنین خلاف اعتدال است.

وی در خصوص تاثیر روابط خارجی بر کاهش تحریم ها بیان داشت: حتما باید برای مقابله با تحریم ها بر کار و تلاش همگان افزوده شود و باید تولید را بالا ببریم و حتما باید کیفیت و کمیت تولید بالا رود و نیز حتما باید خرید کالاهای خارجی تحریم شود مخصوصا کالاهای کشورهایی که ما را تحریم کردند و مصرف کالاهای داخلی به فرهنگ تبدیل شود و فرهنگ سازی در این موارد در دستور کار همه مردم قرار گیرد. اما این کار مانع داشتن یک دیپلماسی فعال در جهت خنثی کردن تلاش های دشمن نیست. مثلا ما باید سعی و تلاش کنیم که کشورهای مختلف اگر همکاری و اتحادی علیه ایران دارند این اتحاد را ما در هم بشکنیم یا اگر فرض کنید در درون آمریکا گروه های مختلف بر علیه ما بسیج شده باشند ما باید این اتحاد را در آنجا خنثی کنیم.

قدیری در خصوص خنثی سازی تحرکات دشمن برای ضربه زدن به نظام با استفاده از تحولات داخل کشور تصریح کرد: این کار به شرایط خاصی بستگی دارد، افشای توطئه های غرب،‌ تقویت دیپلماسی مردمی و گفتگوهای سازنده با برخی از مخاطبین می تواند کمک کند به اینکه دشمن اتحاد و انسجام بالایی در دشمنی با نظام نداشته باشد، بنابراین بهترین کاری که میتوان انجام داد در هم شکستن اتحاد دشمنان است.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی در پایان گفت: عرصه سیاست خارجی و داخلی عرصه ای نیست که با هم در تضاد باشند یعنی فعالیت سیاست خارجی ما با فعالیت های داخلی مثل تولید یا انسجام ملی در تضاد نیست، بلکه بر عکس هر چه قدرت تولید و ظرفیت اقتصادی در کشور بالا رود و حماسه اقتصادی بیشتر تحقق پیدا کند و هرچه انسجام ملی بر حول محور ولایت منسجم تر باشد، آنگاه نفوذ دیپلماسی و کلام ما در جهان افزایش پیدا خواهد کرد.

۹۲/۰۵/۳۰

نظرات  (۱)

شما در این دولت در چه پستی دارید
پاسخ:
بنده در سه سال آخر دولت احمدی نژاد و هم اینک مسئولیتی ندارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">