پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۰، ۱۰:۴۹ ب.ظ

۰

 نمایشگاه مطبوعات/24/ محمد حسن قدیری ابیانه در غرفه رجانیوز:

/ دو روز قبل از 3 تیر به هاشمی گفتم بر اساس نظرسنجی‌ها بازنده‌اید


یک کارشناس مسائل سیاسی با یادآوری اظهارات اخیر هیلاری کلینتون در مصاحبه با بی‌بی‌سی، وی را جزو ناشی‌ترین وزیران خارجه تاریخ امریکا خواند و گفت: اینکه امریکا چنین وزیر خارجه ناشی‌ای دارد، برای ما نعمت است! با اینکه کلینتون گفت "خیلی‌ها به ما گفتند نگوییم ما از جنبش سبز حمایت می‌کنیم" اما در مصاحبه‌اش گفت ما هم حمایت کردیم و هم هدایت.

محمد حسن قدیری ابیانه با حضور در غرفه رجانیوز در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات در پاسخ به این سوال که "رهبر انقلاب نسبت به چالش امنیتی در انتخابات آینده هشدار داده بودند، این چالش امنیتی چه چیزی می‌تواند باشد"، گفت: آقای اوباما گفته است که باید در ایران دولت مردمی سرکار بیاید و ما حمایت می‌کنیم، طبیعتاً آنها اگر از دولت حمایت کنند، نمی‌گویند دولت نامردمی است، برعکس دولت‌های مردمی را نامردمی معرفی می‌کنند و این یعنی اعلام پیشاپیش دخالت در انتخابات ایران.

وی اظهار داشت: این اظهارات اوباما به معنای سرازیر شدن میلیاردها دلار پول در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری برای سر کار آمدن کسانی است که با ولایت زاویه دارند.

قدیری ابیانه با یادآوری فرمایش حضرت امام که فرمودند "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد"، تصریح کرد: این‌ها هم این را خوب می‌فهمند و سیاست‌شان این است که ولایت فقیه را تضعیف کنند، هرکسی که با رهبری زاویه پیدا کند، مورد حمایت آنهاست.

وی با بیان اینکه آنها سعی می‌کنند انتخابات را امنیتی کنند، گفت: اگر سالم‌ترین انتخابات در دنیا هم برگزار شود، آن را به تقلب و دروغ نسبت می‌دهند و این روشی است که در پیش خواهند گرفت؛ سعی می‌کنند ترور را در کشور دامن بزنند و سعی می‌کنند افکار عمومی را تحریک کنند و البته این از دشمن چیز عجیب و بعیدی نیست.

قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: خانم کلینتون هم در مصاحبه اخیر خود نکته بسیار مهمی را مطرح کرد که "ما تلاش کردیم این مسأله که ما حامی و عامل اصلی جنبش سبز هستیم جلوه نکند" واقعیت این است که این فتنه با هدایت و برنامه‌ریزی آنها انجام شد وگرنه سران فتنه کسانی نیستند که ندانند و نفهمند کدام قدرت‌ها حامی آنها هستند.

این کارشناس مسائل بین المللی در پاسخ به این سوال که کلینتون گفته که ما در ایران به دنبال مدل لیبی هستیم؛ آیا این مسأله، ارتباطی با انتخابات آینده در ایران ندارد به این معنا که یک جنگ داخلی در ایران شکل گرفته و از بیرون هم حضور نظامی‌ ناتو نظام اسلامی را زمین‌گیر کند، تصریح کرد: اینکه امریکا چنین وزیر خارجه ناشی‌ای دارد، برای ما نعمت است! با اینکه کلینتون گفت "خیلی‌ها به ما گفتند نگوییم ما از جنبش سبز حمایت می‌کنیم" اما در مصاحبه‌اش گفت ما هم حمایت کردیم و هم هدایت.

وی در ادامه افزود: کلینتون درباره تحریم اقتصادی گفت ما فشار می‌آوریم، او جمله‌ای را گفت که نباید می‌گفت؛ وقتی تو می‌گویی که ما با تحریم به زندگی مردم فشار می‌آوریم برای اینکه مردم علیه دولت‌شان قیام کنند، مردم با این حرف شما اگر ندانند هم می‌فهمند که شما عامل مشکلات هستید، آن‌وقت آیا تصور می‌کنید که مردم به‌جای اینکه بیایند با عامل فشار مبارزه کنند، می‌آیند علیه دولت خودشان قیام کنند؟

قدیری ابیانه افزود: مثل این است که در زمان جنگ بگوییم صدام چون جنایت کرده است و مردم در فشار و مضیقه قرار گرفتند، مردم با صدام علیه ایران هم‎دست شوند، در حالی که کسی که چنین تصوری داشته باشد، حماقت خود را به رخ می‌کشد.

این کارشناس مسائل بین المللی اظهار داشت: ما باید تلاش فراوانی می‌کردیم از زبان اینها چنین چیزی بیرون بیاید تا حقایق روشن شود ولی خوشبختانه خودش صراحتاً این جملات را بیان کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که احتمال ترور فیزیکی هم وجود دارد، گفت: این‌ها برای موفقیت دست به هرکاری خواهند زد.

قدیری ابیانه همچنین در پاسخ به این سوال که یعنی این قدر ناشی‌گری کنند که حذف فیزیکی انجام دهند، تصریح کرد: قدرتش را نداشتند وگرنه در قضیه "ریگی" پنتاگون، ناتو و مقامات امریکایی مایل بودند که انفجارات را به تهران بکشانند، یعنی منحصر در سیستان و بلوچستان نشود و به سمتی می‌رفت که با آنها به توافق برسند که وی دستگیر شد وگرنه شاید اتفاقات دیگری می‌افتاد، لذا اگر کاری را انجام ندادند، نتوانستند و اگر بتوانند حتماً انجام می‌دهند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما باید هوشیار باشیم و نگذاریم این کار را انجام دهند، گفت: من به شما قول می‌دهم میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری خواهد شد برای اینکه اینها بتوانند عوامل نفوذی خود را روانه مجلس کنند و در انتخابات بعدی هم باز سرمایه‌گذاری کلان خواهند کرد تا نیروهای در خط ولایت پیروز نشوند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه یکی از سرمایه‌گذاری‌های آنان این خواهد بود که اصولگرایان پیروز نشوند، افزود: البته در این 32 سال شکست خوردند و باز هم شکست می‌خورند، اما ممکن است بتوانند چالش ایجاد کنند کما اینکه در فتنه 88 عده‌ای را فریب دادند.

مسئول ارتباطات و رسانه‌ها دفتر ریاست جمهوری در دولت هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات آقای هاشمی در خصوص تزیینی بودن رأی مردم تکمیل کننده پازل به چالش کشاندن سلامت انتخابات نمی‌تواند باشد، گفت: رأی مردم تزئینی نیست، تأثیرگذار است و همان‌طور که مردم به ریاست جمهوری آقای هاشمی و خاتمی و احمدی‌نژاد رأی دادند، در آینده هم مردم به هرکس رأی بدهند، او رئیس‌جمهور خواهد شد، پس رأی تزئینی نیست و رأی واقعی است.

وی با تاکید بر اینکه ما نباید به هیچ وجه احتمال تقلب را مطرح کنیم، چون امکان چنین تقلبی وجود ندارد، اظهار داشت: آقای خاتمی در شرایطی پیروز شد که آقای بشارتی وزیر کشور بود، آقای بشارتی جزو نیروهای جریان اصولگرا بود و آقای احمدی‌نژاد در شرایطی پیروز شد که انتخابات دست آقای موسوی لاری و دولت آنها بود، حتی اگر کس دیگری هم پیروز می‌شد، دلیل بر تقلب نبود.

قدیری ابیانه امکان تقلب در ایران را غیر ممکن خواند و گفت:‌ اگر کسی بتواند تقلب کند، باید یک بخشنامه‌ای صادر کند به 400 هزار نفر که شما این کار را بکنید و چنین بخشنامه‌ای نمی‌تواند محرمانه بماند، چون انتخابات را مردم برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: یعنی آن مأمور وزارت کشور نیست که پای صندوق می‌نشینند، ناظران و مردم که در این مدت انتخابات برگزار کردند، کماکان همانها این‌کار را می‌کنند.

قدیری ابیانه تصریح کرد: آقای حدادعادل می‌گفت که زمان اصلاحات نهایت تلاش‌شان را برای تقلب کردند، مثلاً در صندوقی که خودم رأی دادم، شماره آرای من را صفر اعلام کردند که موجب شد شکایت کنم. وقتی بررسی کردند آقای حدادعادل در آن صندوق 400 رأی داشته است.

وی ادامه داد: اما موسوی لاری در همین انتخابات اخیر، یک جمله جالب گفت البته علنی نگفته بود از درون جلسات‌شان بیرون آمده بود که گفته بود اگر بخواهند تقلب کنند، بیش از 700هزار رأی نمی‌توانند، آن حرف را هم براساس تجربه زده بود، یعنی آن‌ها با صفر کردن 400 رأی حدادعادل و از این قبیل کارها بیش از این تعداد نتوانستند جابجا کنند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه هاشمی اشتباه می‌کند، اظهار داشت: من به مدت چهار سال در مجمع به عنوان مشاور ایشان بودم، در انتخابات سال 84 به نفع وی تبلیغ کردم، -البته عضو ستادشان نبودم- منتهی می‌گفتم آقای احمدی‌نژاد، لاریجانی، قالیباف و رضایی اصولگرا هستند، صالح هستند ولی ما باید اصلح انتخاب کنیم، به نظر من آقای هاشمی اصلح است بعدها هم یک مصاحبه‌ای کردم فکر کنم در رجانیوز هم برای اولین بار منتشر شد، گفتم یک مرکز نظرسنجی وابسته به جهاد دانشگاهی در یک نظرسنجی که روز سه‌شنبه آخر انتخابات کرد و چهارشنبه نتیجه آن آماده شده بود، نشان داد که آقای هاشمی پنج تا هفت میلیون رأی کم دارد، حالا این مرکز نظرسنجی شدیداً ضد آقای احمدی‌نژاد بود که من خودم نتیجه این نظرسنجی را به آقای هاشمی گفتم که شما در انتخابات بازنده شدید و تمام است؛ شما با آخرین روز تبلیغات هم نمی‌توانید جبران کنید و باختن هم جرم و ننگ نیست.

وی ادامه داد: امام فرمودند که هرکس خودش را صالح می‌داند، نامزد شود در این نامزدها یکی از آن‌ها برنده می‌شود، من این ماجرا را جایی نقل نکرده بودم تا زمانی که فائزه هاشمی گفت که خاتمی خائن است برای اینکه جلوی تقلب دور قبل را نگرفت، در حالی که او می‌دانست تقلب نشده است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه هیچ وقت از زبان هاشمی نشنیدم که گفته باشد در انتخابات تقلب شده است، گفت: اگر صحبتی بود از تخلف بود نه تقلب. مثلاً اگر کسی 23 ساعت قبل از انتخابات تبلیغ کند، این تخلف است، ولی تقلب که آرا را تعویض کنند نبوده است. تمام سران فتنه اخیر هم می‌دانستند که تقلب نشده است. آقای هاشمی هم می‌دانست که تقلب نمی‌تواند باشد. اما ایشان ناراحت هستند که چرا از من در تلویزیون صحبت کردند. ایشان مایل بودند که در ایام انتخابات بیایند صحبت کنند که چنین چیزی امکان نداشت.

وی در پایان نیز در مورد جنبش وال استریت خاطرنشان کرد: آنچه که ما در امریکا با آن مواجه هستیم، تشییع جنازه لیبرالیسم است. فوکویاما کتابی نوشته بود به نام پایان تاریخ که در آن نوشته بود "لیبرالیسم پایان تاریخ است"، چون این آخرین مکتب به حق و ماندگار است، اما حالا اگر بخواهیم کتابی بنویسیم عنوان آن باید "پایان لیبرالیسم" باشد.

قدیری ابیانه در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد تحولات بیداری اسلامی اظهار عقیده کرد که امروزه در جهان اسلام خصوصا خاورمیانه و شمال آفریقا مشاهده می‌شود درحقیقت آن‌ چیزی است که "ساموئل هانتینگتون" پیش‌بینی کرده بود و آن شکل‌گیری تمدن اسلامی است و بدون تردید از این فراگیرتر هم خواهد شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پاسخ به سوالی در خصوص موفقیت اسلامگرایان در انتخابات تونس تصریح کرد: بیش از 20 سال قبل حضرت امام(ره) گفتند که انقلاب ما صادر شده است.

وی اظهار داشت: حدود ده سال پیش یک نظرسنجی و تحقیقات گسترده در امریکا از همه کشورهای جهان انجام شد و امریکایی‌ها پس از آن به این نتیجه رسیدند که اگر در هر کشور اسلامی انتخابات آزاد برگزار شود، مسلمانان ضد امریکایی پیروز خواهند شد که این یک واقعیت است.

قدیری ابیانه اضافه کرد: مردم مسلمان منطقه امید به پیروزی نداشتند که با ماجرای تونس، این امید در دل‌ها روشن شد و پیروزی هر کشور این امید را افزایش خواهد داد و فراگیر خواهد شد.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه استراتژیست‌ها، جمهوری اسلامی ایران را رهبر طبیعی این تمدن بزرگ اسلامی رو به شکل‌گیری می‌دانند، افزود: آنها معتقدند که به دلیل برخورداری ایران از سه موقعیت ژئوپلتیک، ژئو استراتژیک و ژئواکونومیک و واقع شدن در مرکزیت اسلامی، ایران رهبر طبیعی تمدن اسلامی رو به شکل گیری است.

سفیر سابق ایران در مکزیک با یادآوری سه اجلاس بیداری اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت (ع) و انتفاضه فلسطین در کشورمان گفت: این سه اجلاس که از همه دنیا در آن شرکت کرده بودند، نشان داد که عملاً ایران رهبریت را به دست گرفته است، بدون اینکه بخواهد اعلام رهبری کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران را در منطقه نه تنها به عنوان رهبر که چیزی فراتر از آن می‌شناسند، خاطر نشان کرد: ایران برای بسیاری از ملت‌ها یک الگو است و بسیاری از ملت‌ها حسرت وضعیت جمهوری اسلامی ایران را می‌خورند.

قدیری ابیانه ادامه داد: مقام معظم رهبری هم در خطبه‌های نماز جمعه گفتند که غربی‌ها از دو چیز خیلی نگرانند، یکی اینکه ملت‌های اسلامی با قانون اساسی ایران آشنا شوند که چگونه این اسلام‌گرایی و مردم‌سالاری به شکل بسیار زیبایی با هم تلفیق شدند و دوم اینکه ملت‌ها دستاوردهای ایران را بدانند.

این کارشناس مسائل بین المللی با بیان اینکه مردم منطقه به همین میزان که با قوانین کشور ما آشنا شدند، مایل هستند نظامی شبیه و نزدیک به نظام ما داشته باشند، افزود: ما انتظار داریم ملت‌ها لااقل به اندازه نگاه خودشان از حق و مذهب‌شان که همه قرآن و پیامبری حضرت محمد(ص) را قبول دارند، دفاع کنند و قطعاً این به نفع ما هم خواهد بود.

وی در ادامه یادآور شد: در همین مدتی که در تونس و مصر این تغییرات ایجاد شد، فضای خیلی گسترده‌ای به روی ایران باز شد و در ایران باید همگی تلاش کنیم که در این تحولات نقش آفرینی داشته باشد.

قدیری ابیانه در پاسخ به این سوال که آیا در موضوع عربستان و اردن نیز این نقش آفرینی می‌تواند جایی داشته باشد، گفت: نه، منظور من از نقش آفرینی افرادی مثل شماست و هرکسی که به اینترنت دسترسی دارد می‌تواند به پایگاه جهانی تبلیغ اسلام تبدیل شود.

وی با یادآوری اظهارات کلینتون که سخن از سفارت مجازی در ایران کرد، اظهار داشت: حضور مجازی ایران در همه عرصه‌های جهان به واسطه شخص جنابعالی، رجانیوز، مساجد، بسیج، انجمن‌های اسلامی و دانش‌آموزان باشد؛ ما می‌توانیم؛ نیاز دوران است و باید این کار را انجام دهیم.

سفیر سابق ایران در مکزیک در مورد موضع چاوز در قبال دولت قذافی و اینکه شورای انتقالی لیبی را به رسمیت نمی‌شناسد، تصریح کرد: به نظر من، چون ناتو و امریکا علیه قذافی دخالت نظامی کرده است و امریکا و ناتو کشورهایی هستند که هر جا ورود می‌کنند، به نفع ملت‌ها دخالت نمی‌کنند، ونزوئلا هم چنین مواضعی را اتخاذ کرده است.

وی با بیان اینکه البته ما هم دخالت ناتو را نمی‌پسندیم و معتقدیم آن‌ها به نفت لیبی طمع داشتند، خاطر نشان کرد: ولی شورای انتقالی قول داده است که انتخابات عمومی برگزار کند تا مردم به حکومت برسند.

قدیری ابیانه افزود: اگر قرار باشد بدون انتخابات و بدون آرای عمومی شورای انتقالی جایگزین قذافی شود، باز هم مورد تأیید ما نخواهد بود.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه اگرچه با همه کشورهای دارای حاکمیت‌های مختلف رابطه داریم، اظهار داشت: روابط بین‌الملل ایجاب می‌کند که با آنها رابطه داشته باشیم مثل عربستان که حاکمیت آن‌ها را نمی‌پسندیم ولی سالانه صد هزار نفر برای حج از ایران به عربستان می‌روند.

وی اضافه کرد: داشتن رابطه دیپلماتیک به معنای قبول کردن آن نظام نیست بلکه واقعیتی است اجتناب‌ناپذیر و ما هم برای پیشبرد اهداف‌مان با آن‌ها رابطه داریم.

۹۰/۱۰/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">