پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۲، ۰۱:۴۰ ب.ظ

۰

پرهیز از شعارگرایی، صداقت، خدمتگزاری، تلاش برای جلب مشارکت مردم، انسجام ملی حول محور ولایت فقیه و نسپردن مسئولیت‌ها به کسانی که برای این انقلاب نامحرم هستند از جمله شاخصه‌های یک دولت در تراز انقلاب اسلامی است

مهمترین محورهای سخنان محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با «نسیم»، بدین شرح است:

- صداقت و صراحت کلام داشتن با مردم، پرهیز از شعارگرایی، خدمتگزار بودن به مردم ، تلاش برای جلب مشارکت و فعالیت مردم ، انسجام ملی حول محور ولایت فقیه، شایسته سالاری و استفاده از نیروهای متعهدی که در کار خویش متبهرند، و نسپردن مسئولیت ها به کسانی که برای این انقلاب نامحرم محسوب می‌شوند می‌تواند از جمله شاخصه‌هایی باشد که یک دولت برای هم‌ترازشدن با انقلاب اسلامی داشته باشد.

ـ معرفی وزیر و سرپرست جایگزین برای سه وزارتخانه‌ای که وزرای پیشنهادی آن نتوانستند رای اعتماد کسب کنند نباید از میان کسانی باشند که در فتنه دخیل بودند و تهمت تقلب در آرا را به نظام زده‌اند؛ این کار یکی از نقاط تاریک عملکرد آقای روحانی در ابتدای کار بود. دولت باید از معرفی چنین افراد نامحرمی پرهیز کند.

-  طبیعتا رییس جمهور و مجلس طبق قانون از حقوقی در تایید و رد مسولین برخوردار هستند که باید از این حق خود در ضمانت سلامت مدیران استفاده کنند.

-  از بزرگترین مشکلات کشور وجود توهم در مردم و مسئولین نسبت به میزان درآمدهای نفتی کشور است، این توهم باعث ایجاد یک سری توقعاتی شده که هیچ دولتی نمی‌تواند پاسخگو باشد. مسئولین هیچگونه اقدام مناسبی در جهت رفع این توهم و توقعات ایجاد شده انجام ندادند که در پی این امر مردم تحقق خواسته‌های خود را بدون همکاری و نقش افرینی خود از حکومت خواستارند.

امسال در بودجه 92، پیش بینی شده حدود یک میلیون و سیصد هزار بشکه نفت صادر می‌شود که یک میلیون بشکه در روز کمتر از سال قبل است. بدین معنا که به ازای یک نفر نیم بشکه نفت در هر ماه صادر شود .

-  دولت نمی‌تواند موفقیت لازم را به دست آورد مگر اینکه مسئولین و مردم از این توهم در مورد درآمد نفتی خارج شوند.

-  جلب مشارکت مردم در امور بدون آگاهی امکان پذیر نیست و لذا به دلیل وجود  توقعات فراتر از امکانات، دولت‌های ما با جشن و شادی می‌آیند و با لعن و نفرین میروند.

-  امسال با توجه به کاهش صادرات نفت و در نتیجه کاهش بودجه و هم چنین تورم، کاهش ارزش پول ملی، درآمدهای دولت کمتر از سال گذشته خواهد بود.

- به دلیل کاهش بودجه دولت،  دولت باید از خدمات خود بکاهد چون چاره ای جز این کار ندارد، در حالی که مردم توقع خدمات بیشتری را دارند.

-  تمامی دولت‌مردها وعده خدمات بیشتر را به ملت خود می‌دهند که با توجه به کاهش بودجه این امر قابل تحقق نیست .

-  واقعیت این است که هرچقدر دولت قصد خدمت داشته باشد اگر مردم به وظیفه خود عمل نکنند و در امور مشارکت نداشته باشند مطالبات آنها محقق نمی‌شود.

-  همه دولتمردان و مردم باید برای تحقق حماسه اقتصادی گام های مفید و موثری را در کشور بردارند.

-  حماسه اقتصادی توسط مردم و مسئولین تحقق خواهد یافت که این امر در گرو توهم زدایی از درآمدهای کشور است.

-  آمریکا در صدد است میزان صادرات نفت جمهوری اسلامی را کاهش دهد.

-  اطلاع رسانی درست به ملت در خصوص میزان بهره مندی از درآمدهای نفتی کشورمان میتواند در کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت موثر باشد.

-  اگر مسئولین و مردم به شعار امسال مبنی بر حماسه اقتصادی توجه کنند و عمل نمایند تحریم ها به فرصتی برای اصلاح اقتصاد مصرف گرا به اقتصاد تولید محور تبدیل خواهد شد.

۹۲/۰۶/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">