پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۰، ۰۳:۱۷ ق.ظ

۰

پیش به سوی مجلس آرمان‎گرا/20/ گفت‌وگو با دکتر قدیری ابیانه؛
لیست جبهه متحد قابل دفاع و مطابق انتظارات مردم نیست/ انتظار مردم از رئیس‌جمهور برای تکرار فتوحات دیپلماتیک در فضای بیداری اسلامی

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه از چهره‏های شناخته شده کشور است که مناظره تلویزیونی او با روزنامه‎نگاران امریکایی و ایتالیایی در ابتدای انقلاب، هنوز در ذهن بسیاری از ریش سفیدان انقلاب زنده است، همین‎طور نقش او در دعوت از چهره‎های شاخص به تشیع، از جمله ادواردوآنیلی"، فراموش نخواهد شد. این فارغ‎التحصیل معماری از فلورانس، در مسیر انقلاب به یک دیپلمات تبدیل شد و حالا به‎عنوان یک دکترای مدیریت استراتژیک با تجربه‎ای گران و بنیادی از معادلات حاکم بر سیاست و اقتصاد جهان، تحلیل‎گری قابل‎اعتماد در مورد تحولات آینده جهان محسوب می شود. مردی که دو سال پیش در دوران سفارتش در مکزیک، نامش به‎عنوان عنصری خطرناک برای منافع آمریکا و اسرائیل، در اسناد سری ویکی‎لیکس به چشم می‎خورد، امروز از تحولات امید بخش جهانی سخن می‎گوید.

قدیری در گفت‌وگو با رجانیوز به طراحی غرب برای براندازی علیه ایران در فتنه اشاره کرده و عنوان می‌کند که این همه هزینه‌ها نتیجه‌ی عکس داد و منجر به بیداری اسلامی در منطقه شد. این کارشناس سیاست خارجی پیش‌بینی کرد که غرب برای جلوگیری از الگو شدن ایران در این تحولات، درصدد خواهد بود که فتنه‌های جدیدی در ایران طراحی و اجرا کند.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو قدیری اظهار امیدواری کرد که رئیس‌جمهور مانند گذشته به میدان بیاید و مواضع عزت‌مندانه مردم و نظام را در تحولات بیداری اسلامی به گوش جهانیان برساند.

کاندیدای مورد حمایت جبهه پایداری از حوزه انتخابیه کاشان همچنین با تجلیل از حرکت آیت‌الله مهدوی‌کنی در ایجاد وحدت، خاطرنشان کرد که سهم خواهی‏های برخی گروه‏ها و احزاب، دست ایشان را بست و درسازو کاری که طراحی شده بود، ایشان آزادی عمل کافی نداشتند. لذا لیستی که جبهه متحد ارائه کرده است، در بسیاری موارد قابل دفاع نیست. وی در عین حال، تأکید کرد که "جبهه پایداری" که بر پایه تثبیت و تداوم حماسه نهم دی شکل گرفته بود، گرفتار تعارف‌ها و معادلات پیچیده‏ای نشد که دست جبهه متحد را بسته بود و نامزدهایی را که معرفی کرده‏اند، مردمی‏تر و با نشاط‎تر و پر انرژی‏تر هستند و آمادگی بیشتری برای تبعیت از ولایت فقیه و خدمت به مردم دارند.

مشروح این گفت‌وگو در ادامه آمده است:

نظر شما درباره جنبش‏های جهانی و موج بیداری اسلامی چیست که امروز شاهد آن هستیم؟

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به عنوان محور تمدن اسلامی ایفای نقش کرده و امروز با بیداری اسلامی کشورهای منطقه آنچه را که انتظار داشتیم، در حال ظهور است. هر چند کشورهای غربی و استکباری با صرف بودجه‌های کلان و بهره‌گیری از تمامی امکانات پیشرفته برای جلوگیری از این موج بیداری دست به کار شده‌اند اما همه این هزینه‌ها نتیجه‌ی عکس داشته و این خیزش‌ها در بیشتر کشورها همه گیر شده‌است.

اساساً غربی‏ها همواره تلاش کرده‎اند که علیه حکومت‎های مستقل یا مخالف‎شان امواجی راه بیندازند و این کار را با هدایت رسانه‎ای و جهت‎دهی افکار عمومی و بسیج سازمان‎های جاسوسی در بلوک شرق تحت عنوان برچیدن کمونیسم یا انقلاب‎های مخملین هم کردند و بعد سعی کردند که آن روش را در جریان فتنه 88 در مورد انقلاب اسلامی هم به‎کار گیرند، اما انعکاس این امواج از سد جمهوری اسلامی به‎سوی دست‎نشانده‎های آن‎ها در کشورهای اسلامی بازگشت؛ «مکروا و مکر الله...» موج بیداری اسلامی که امروز شاهد آن هستیم، انعکاس همان مکانیسم‏های شورشی است که خود غرب به راه اندخته است.

نقش ایران را در این تحولات و آینده تحولات داخلی ایران چگونه پیش بینی می‏کنید؟

دشمنان اسلام، نقطه قوت جمهوری اسلامی را محور بیداری اسلامی، ولایت فقیه و ولایت‎مداری مردم می‌دانند که با پشتوانه مردمی، نظامی و علمی امروز به این عزت و افتخار رسیده‌ایم که هیچ کشوری جرأت تجاوز به خاک کشورمان را ندارد. لذا به شدت از عامل اقتدار ایران هراسان هستند و همه همت خود را برای تضعیف این جایگاه به کار بسته‏اند. مطمئن باشید که در فتنه‏های بعدی، ولایت فقیه هدف حملات دشمنان خواهد بود. همه قرائن نشان می‏دهد که هماهنگی لازم برای مرحله بعدی فتنه صورت گرفته است و تخریب رهبری در دستور کار قرار دارد. البته ان شاء الله با هوشیاری مردم مومن و انقلابی ایران، این مرحله از انقلاب نیز با موفقیت پشت سر گذاشته خواهد شد و اتحاد دشمنان خارجی و خیانت پیشگان داخلی جز رسوایی بیشتر، ثمره دیگری برای‌شان نخواهد داشت.

نظر شما درباره جریان نفوذی در دولت چیست و آیا رویکرد دولت دهم را در تحولات منطقه مناسب می‏دانید؟

حتما می‏دانید که پس از افشاگری بنده درباره نمایش مجسمه‏های مستهجن توسط سازمان میراث فرهنگی، سران جریان نفوذی علیه اینجانب اطلاعیه رسمی صادر کردند و با دروغ‏هایی که گفتند، پای‎بند نبودن خود به شرع را بار دیگر به نمایش گذاشتند. البته من به شخصه با وجود همه دروغ سازی‏ها و فعالیت‏های غیر اخلاقی جریان نفوذی، هنوز هم امیدوارم دکتر احمدی نژاد با پاک‎سازی برخی از اطرافیان ناصالح خود، مانع از تکرار اشتباه خواص مردود شود و راهی را نپیماید که رئیسان جمهور قبلی رفتند و اجازه ندهد دستاوردهای بی‏نظیر دولت نهم در عرصه سیاست خارجی بازیچه دست افراد مشکوک قرارگیرد.

امروز مردم آزاده در سراسر جهان، بیش از هر زمان دیگری به ایران چشم امید دوخته‏اند وتشنه‏اند تا مانند گذشته مواضع عزت‎مندانه و روش‎نگرانه امام راحل، رهبری عزیز و مردم مومن کشورمان را از زبان رییس جمهور بشنوند و شاهد از سرگیری فتوحات و ابتکارهای دیپلماتیک دولت و پریشانی و آشفتگی بیشتر دشمنان بشریت باشند.

فهرست های انتخاباتی موجود در فضای سیاسی کشور را چگونه تحلیل می کنید؟

تلاش حضرت آیت الله مهدوی کنی برای ایجاد وحدت در بین نیروهای انقلاب حقیقتا شایسته تقدیر است و ایشان از آبروی‏شان برای رضای خدا و مصلحت کشور در این راه هزینه کردند و وارد میدان شدند و انصافا هم مجاهده کردند. این از خودگذشتگی ایشان در کنار سایر افتخاراتی که دارند، در تاریخ ثبت خواهد ماند. ولی با این وجود احساس من این است که سهم خواهی‏های برخی گروه‏ها و احزاب، دست ایشان را بست و درسازو کاری که طراحی شده بود، ایشان آزادی عمل کافی نداشتند، لذا لیستی که جبهه متحد ارائه کرده است، در بسیاری موارد قابل دفاع نیست و لیستی حداقلی محسوب می‏شود. مردم انتظارات بسیار فراتری از فهرست جبهه متحد داشتند که متاسفانه در موارد متعددی برآورده نشده است.

از طرف دیگر به نظر می رسد که "جبهه پایداری" که بر پایه تثبیت و تداوم حماسه نهم دی شکل گرفته بود، گرفتار تعارف‌ها و معادلات پیچیده‏ای نشد که دست جبهه متحد را بسته بود و نامزدهایی را که معرفی کرده‏اند، مردمی‏تر و با نشاط‎تر و پر انرژی‏تر هستند و آمادگی بیشتری برای تبعیت از ولایت فقیه و خدمت به مردم دارند.

به هر حال، در این دوره برای اولین بار پس از انقلاب در مجلس، انتخاب بین خوب و خوب‏تر ممکن شده است و امیدوارم مجلسی تشکیل شود که نه تنها بتواند پا به‌پای تحولات سریع جهان حرکت کند و از این تحولات مبارک و بی‏سابقه عقب نماند، بلکه حتی با توجه به بیداری اسلامی و شکل‏گیری پارلمان‏های جدید و پیروزی اسلام‏گرایان در این مجالس، نمایندگان مجلس بتوانند در تعاملاتی سازنده با مجالس جدید به عنوان الگویی از کارآمدی عمل کنند و تجربیات انقلاب اسلامی را به آنها منتقل کنند.

۹۰/۱۲/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">