پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۴۰ ق.ظ

۰

دولت‌ های غربی با غلبه دولت قانونی سوریه بر تروریست ‌های شورشی مخالف هستند و بهانه قرار دادن حمله شیمیایی در سوریه برای تدارک جنگ، نشان‌ دهنده این است.

محمدحسن قدیری ابیانه، تحلیل گر مسائل بین الملل در گفت و گو با سراج24 با اشاره به تهدیدات آمریکا برای حمله به سوریه گفت: احتمال مداخله نظامی آمریکا در سوریه، نشان‌ دهنده پیروزی‌ های چشمگیر دولت سوریه و در آستانه شکست کامل‌ بودن تروریست ‌ها است.

وی افزوذ: دولت‌ های غربی و رژیم صهیونیستی با غلبه دولت قانونی سوریه بر تروریست ‌های شورشی مخالف هستند و بهانه قرار دادن حمله شیمیایی در سوریه برای تدارک جنگ، نشان‌ دهنده این است که حمله شیمیایی توسط تروریست‌ ها و با اطلاع و برنامه ‌ریزی قبلی آمریکایی‌ ها انجام شده است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: هدف از حمله تروریستی تروریستها این است تا با آفریدن یک فاجعه، آن را به دولت سوریه نسبت داده و آن را بهانه حمله قرار دهند.

وی عنوان کرد: آمریکایی ‌ها باید بدانند هرچند قادرند جنگ را آغاز کنند ولی پایان دادن به آن، دیگر دست آن ‌ها نیست و آتشی در خاورمیانه ایجاد می کنند که فرونشاندن آن از عهده‌ شان خارج است، کما اینکه با تقویت القاعده و طالبان که با هدف مقابله با اشغالگری اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان بود، خود بعدها گرفتار این گروه شدند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه تجاوز نظامی به سوریه غیر قانونی و مغایر با قوانین بین ‌المللی است، افزود: نه تنها تجاوز بلکه حتی تهدید به آن نیز غیر قانونی و جرم است، اما ساختار شورای امنیت بر اساس وتو استوار است و آمریکا، انگلیس و فرانسه که سه کشور غربی که برخوردار از این ناحق هستند به طرح حمله به سوریه رأی مثبت خواهند داد در مقابل، قطعاً چین و روسیه صدور هرگونه مجوز حمله را وتو خواهند کرد.

قدیری ابیانه گفت: اما اگر ایالات متحده و هم ‌پیمانانش بدون توجه به عدم مجوز قانونی شورای امنیت به سوریه و یا هر کشور دیگری تجاوز کنند، نمی‌ توان در شورای امنیت، آن‌ها را محکوم کرد، زیرا آنان با استفاده از حق وتو خود، صدور حکم محکومیت را وتو خواهند کرد، یعنی در حقیقت از نظر عملی دست آمریکا برای تجاوز به هر کشوری باز است و محکومیتی در شورای امنیت منتظر او نخواهد بود.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با ذکر اینکه آنچه می‌ تواند مانع تجاوزات آمریکا شود، قدرت سایر کشورها در ضربه زدن متقابل به منافع آمریکاست، افزود: تنها این مسئله می ‌تواند این دولت و سایر دولت ‌ها را از فکر تجاوز به دیگر کشورها دور کند.

 آمریکا به سمت انقراض امپریالیستی خود حرکت می‌کند و جنگ احتمالی با سوریه آن را تشدید می‌کند،تاکنون هرگونه اقدام آمریکا در منطقه نیز با واکنش ملت‌های اسلامی مواجه شده است.

 قاسم جعفری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با سراج24 پیرامون حمله احتمالی آمریکا به خاک سوریه گفت: آمریکا در طول این سال‌ها نه تنها نتوانسته ژست حقوق بشری خود را اثبات کند بلکه مشروعیت ناچیز خود را در نزد جهانیان نیز از دست داده است.

وی افزود: آمریکا به سمت انقراض امپریالیستی خود حرکت می‌کند و جنگ احتمالی با سوریه آن را تشدید می‌کند،تاکنون هرگونه اقدام آمریکا در منطقه نیز با واکنش ملت‌های اسلامی مواجه شده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار کرد: یک پژوهشگر آمریکایی گفته که طی 100 سال اخیر 50 جنگ صورت گرفته که در اکثریت این جنگها مهاجم و شروع‌کننده بازنده جنگ بوده است، آمریکا به سوریه حمله کند یا خیر، در جهان بازنده  و هژمونی این کشور به شدت پایین آمده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اظهارنظرات مقامات آمریکا در مورد حمله به سوریه گفت: مسئولان این کشور هزینه‌های زیادی به مردم خود وارد می‌کنند و در این جنگ احتمالی نیز چالش‌های بزرگی دولت آمریکا را احاطه خواهد کرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس عنوان کرد: آمریکا سعی می‌کند محتاطانه وارد این جنگ شود، زیرا تبعات جنگ در عراق و افغانستان تا سال‌های بعد بر این کشور سایه‌افکنی خواهد داشت.

وی گفت: یکی از نتایج اعلام جنگ با سوریه افشای ماهیت دموکراتها بود، تا قبل از این همه می‌گفتند که جمهوری خواهان جنگ‌طلب هستند اما اکنون مشخص شد که دموکرات‌ها نیز در جنگ‌طلبی کمتر از جمهوری‌خواهان نیستند.

 سه شنبه 19 شهریور

۹۲/۰۶/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">