پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۰ ق.ظ

۳

گل زدن به خودی توسط غضنفرها

چهارشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۰ ق.ظ
محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل استراتژیک در این باره به خبرنگار روزنامه جوان گفت: «آقای روحانی برای سفر به نیویورک و سخنرانی در صحن سازمان ملل و برنامه‌ها و حواشی آن، موضوعات مختلف را مورد بررسی قرار داده و با پیش‌بینی جوانب کار به نیویورک رفته است. اما یک موضوع را پیش بینی نکردند که مراقب غضنفرها باشند که گل به خودی نزنند.»
گفت‌وگوی «جوان» با کارشناسان مسائل سیاسی درباره عملیات رسانه‌ای اصلاح‌طلبان
 عطش رابطه با امریکا ربطی به منافع ملی ندارد.
اصل ارتباط با امریکا بنابر فرموده مقام معظم رهبری یک امر محال نیست و بنابراین اگر مصالح و منافع کشور اقتضا کند می‌توان در یک شرایط عادلانه و احترام متقابل این ارتباط را برقرار کرد. ‌ اما جای تاسف اینجاست که افراد و جریاناتی با ادعای تأمین منافع ملی درست در خلاف این جهت حرکت می‌کنند

سفر رئیس‌جمهور کشورمان به نیویورک و اخباری که حول محور این سفر از رسانه‌ها به گوش می‌رسد تحلیل‌های متفاوتی را در میان افکار عمومی ایجاد کرده است. برخی معتقدند که در این سفر اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد و بسیاری از گره‌های روابط ایران و امریکا گشوده می‌شود. در این تحلیل بسیاری از رسانه‌ها خصوصاً در زمین اصلاح‌طلبان با خوش‌بینی مفرط و ذوق‌زدگی بیش از حد چنان اطلاع رسانی می‌کنند که گویی فقط شرایط حال را درک کرده‌اند و هیچ درک و حسی نسبت به گذشته یا آینده ندارند. عده‌ای دیگر نیز در این ارتباط معتقدند که امریکا همان امریکای سابق است و این بار نیز دولت امریکا حاضر به مذاکره در شرایط عادلانه و احترام متقابل با ایران نخواهد بود.

در این ارتباط گفت‌وگویی با دو نفر از کارشناسان مسائل استراتژیک و سیاسی داشته ایم که در ادامه می‌خوانیم.

گل زدن به خودی توسط غضنفرها

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل استراتژیک در این باره به خبرنگار روزنامه جوان گفت: آقای روحانی برای سفر به نیویورک و سخنرانی در صحن سازمان ملل و برنامه‌ها و حواشی آن، موضوعات مختلف را مورد بررسی قرار داده و با پیش‌بینی جوانب کار به نیویورک رفته است. اما یک موضوع را پیش بینی نکردند که مراقب غضنفرها باشند که گل به خودی نزنند.

وی با تأکید بر اینکه نامه‌ای که از قول برخی احزاب اصلاح‌طلب به اوباما در رسانه‌ها منتشر شد هیچ کمکی به ما نمی‌کند، ادامه داد: مشابه این رخداد را در سال‌های گذشته نیز شاهد بوده‌ایم که در دولت دوم آقای خاتمی، زمانی که هیئت اروپایی با تیم مذاکرات هسته‌ای ایران در حال رایزنی بودند و آقای روحانی سعی داشت به نمایندگان اروپایی بفهماند که برای اقناع و آماده کردن مجلس باید امتیازاتی به ایران داده شود، برخی از نمایندگان مجلس ششم تلاش کردند با تقدیم طرح سه فوریتی، دولت را ملزم به پذیرش شروط اروپایی‌ها کنند که این باعث تضعیف تیم مذاکره کننده ایران شد و به ضرر منافع ملی بود. وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز برخی اصلاح‌طلبان چنان خود را در موضع ضعف قرار می‌دهند که ظاهراً انتظارشان بر این است که دولت در سفر به نیویورک و در طول مذاکرات، بدون آنکه امتیازی بگیرد، امتیاز بدهد.

این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه نمی‌دانم این عده را خائن بنامم یا نادان، گفت: بخشی از این مسائل مرتبط است با عوامل و نفوذی‌های دشمن و بخش دیگر نیز مربوط می‌شود به کسانی که بویی از سیاست نبرده‌اند.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: مشکلات ما و امریکا با چند گفت‌وگو و ملاقات حل نمی‌شود اما در عین حال لحن ملایم آقای روحانی در طول این سفر یک فایده دارد و آن اینکه کسانی که تا امروز معتقد بودند مشکلات ایران و امریکا به خاطر لحن تند مقامات قبلی بوده است، از این پس متوجه خواهند شد که حتی با لحن ملایم هم، ماهیت استکباری دولت امریکا تغییر نمی‌کند.

وی در ادامه به موضوع بیانیه تهران اشاره کرد و گفت: در این موضوع نیز که در دولت آقای احمدی‌نژاد اتفاق افتاد و ایران پیشنهاد برزیل و ترکیه را پذیرفت، امریکا مانع پیشرفت اهداف در این زمینه شد و حتی مایه تعجب برزیل و ترکیه شد، زیرا مقامات این دولت‌ها با پیشنهاد امریکا به ایران آمده بودند و امریکا با تصور اینکه ایران پیشنهاد آنها را نخواهد پذیرفت آنان را مأمور خود کرده بود تا بر دشمنی‌ها علیه ایران بیفزاید. اما بعد از آنکه ایران پیشنهاد برزیل و ترکیه را پذیرفت، امریکا غافلگیرانه مانع پیشرفت هرگونه توافقی به نفع ایران شد.

این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه صهیونیست‌ها ‌برکاخ سفید حاکم هستند، تصریح کرد: دولت ایران در این سفر این امکان را برای غربی‌ها فراهم کرده تا اگر کوچک‌ترین حسن نیتی دارند، به آن پاسخ مناسب بدهند. ‌ اما بنده اصلا خوش‌بین نیستم ولی به هر حال ایران با دادن این فرصت به غرب از یک طرف سطح تحلیل و درک سیاسی ملت را در داخل کشور نسبت به اهداف استکباری و استعماری امریکا ارتقا می‌دهد و از طرف دیگر در جبهه دشمن ایجاد شکاف می‌شود و بخشی از تحریم‌ها که ناشی از فشارهای امریکا بوده است، با لحن ملایم ایران و عکس‌العمل منفی امریکا، می‌تواند مورد تجدیدنظر برخی دولت‌ها قرار گیرد.

عطشی در جهت خلاف منافع ملی

 مهدی فضائلی، کارشناس مسائل سیاسی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه جوان ابراز داشت: بحث مذاکره ایران و امریکا و برقراری ارتباط میان این دو کشور از مسائل مطرح و بحث برانگیز از اوایل انقلاب تاکنون بوده است و در طول این سال‌ها دو جریان با دو نگرش نسبت به این موضوع وجود داشته است.

وی ادامه داد: یکی از این جریانات، مربوط به افرادی است که اعتبار خودشان را از دشمنی و مبارزه با امریکا دارند و این عده تقریباً امروز با تغییر 180 درجه‌ای مواجه شده‌اند. جریان دیگر نیز مربوط به افرادی است که در این موضوع با عقلانیت و سنجیدن اوضاع و معتدلانه نگاه می‌کنند.

فضائلی تصریح کرد: اصل ارتباط با امریکا بنابر فرموده مقام معظم رهبری یک امر محال نیست و بنابراین اگر مصالح و منافع کشور اقتضا کند می‌توان در یک شرایط عادلانه و احترام متقابل این ارتباط را برقرار کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: اما جای تاسف اینجاست که افراد و جریاناتی با ادعای تأمین منافع ملی درست در خلاف این جهت حرکت می‌کنند. این عده اگر با اصول روابط بین‌الملل آشنا باشند می‌دانند که در این مسائل خصوصاً برای ارتباط با کشوری که صاحب قدرت است، اگر عطش و شور و شعف نشان داده شود، این کاملاً از موضع ضعف تلقی می‌شود و با این کار، دست برتر به طرف مقابل داده می‌شود.

وی در ادامه گفت: این رفتاری که جریان اصلاح‌طلب با نامه‌نگاری‌ها و تیترهای رسانه‌ای طی روزهای اخیر اتخاذ کرده دقیقاً خلاف منافع ملی است و ما اگر هم می‌خواهیم با امریکا مذاکره‌ای داشته باشیم باید با اقتدار به این موضوع نگاه کنیم و سه اصل عزت، حکمت و مصلحت را در این زمینه در نظر بگیریم و طوری عمل نکنیم که منافع کشور را یک گام به عقب برانیم.

فضائلی تأکید کرد: این سفر آقای روحانی و مباحث پیرامونی آن در ارتباط با امریکا در صورتی که دولت امریکا حسن نیت نشان دهد و فراتر از لفاظی‌ها و حرف‌ها عمل کند و در رفتارهای گذشته خود تجدیدنظر داشته باشد، می‌تواند مقدمه‌ای برای حل مسائل و مذاکرات بیشتر در آینده باشد.

نویسنده : علی رضائی 
۹۲/۰۷/۰۳

نظرات  (۳)

رابطه با آمریکا جز ضرر و زیان چیز دیگری نخواهد داشت، این ضرر از اوضاع کشورهایی که با آمریکا رابطه دارند کاملا قابل پیش بینی است!
همه می دانند که آمریکا فقط مترسکی برای صهیونیست است!
۰۳ مهر ۹۲ ، ۱۰:۱۶ مهران فر کاشان
سلام اقایان اصلاح طلب برای چه چیز اینقدر وادادگی دربرابر شیطان بزرگ امریکای جنایت کار را برای خود امتیاز میدانند معلومه هست در پس پرده دستهای در کار هست چرا این آقایان به قدرت داخلی تکیه نمی کنند وابسته بودن به غرب  و آمریکادراین حد ازاین آقایان به اصطلاح روشنفکر  واه واه واه
۰۳ مهر ۹۲ ، ۰۶:۰۲ محمدرضا خسروی

بسم الله الرحمن الرحیم

شیطان بزرگ همون شیطان بزرگه چیزی که نشون بده تغییر کرده ماکه ندیدیم.

منتها سبک شیطنتهاش رو کمی تغییر داده و ذلیلانه تر کرده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">