پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۲، ۰۱:۴۳ ب.ظ

۰

در گفتگو با دکتر قدیری مطرح شد؛

وی تاکید کرد: قرائن نشان می دهد که آمریکا خود را ارباب جهان نشان می دهد در حالی که روسیه در عصر حاضر چنین تلقی از خودش ندارد، جنایت های که آمریکا در دروران معاصر در حق ملت ایران انجام داده است قابل مقایسه با هیچ یک از کشورها نیست بنابراین مقایسه آمریکا و روسیه کار غلطی است.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، در روزهای اخیر اصلاح طلبان از هر دری وارد می شوند تا مذاکره با آمریکا در هر شرایطی را موجه جلوه دهند. این موضوع تا جایی برای اصلاح طلبان حائز اهمیت بود که آنها حتی به یک دست دادن رئیس جمهور کشورمان با اوباما دلخوش کرده بودند. اما در این میان اصلاح طلبان نتوانتستند جنایات آمریکا در حق مردم ایران را مخفی کنند به همین دلیل اقدام به مقایسه آمریکا و روسیه نمودند و استدلال می کنند که اگر آمریکا در حق ایران جنایت کرده، روسیه هم در حق ایران ظلم کرده است. البته اصلاح طلبان شواهد تاریخی را که برای ادعای خود بیان می کنند غالبا مربوط به رفتار دولتها در پیش از انقلاب در ایران است. این رسانه ها عنوان می کنند که دو جنگ تاریخی ایران و روس، تلخ ترین مواجهه ایرانیان در عصر مدرن با دنیای بیرونی بود که روس ها با توپ آمده بودند. این رسانه ها منافع ملی را عامل تداوم ارتباط با روسیه می دانند و عنوان می کنند پس چرا نباید به دلیل منافع ملی با آمریکا رابطه نداشته باشیم؟!

در این خصوص دکتر محمد حسن قدیری ابیانه دکترای علوم استراتژیک و تحلیل گر مسائل سیاسی و بین المللی در گفتگو با بی باک اظهار داشت: داشتن رابطه با کشورها به معنای قبول نظام و سیاست آنها نیست، بعد از انقلاب اسلامی، رابطه با آمریکا حفظ شد همانطور که این رابطه با روسیه حفظ شد، رابطه با آمریکا تا 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی ادامه داشت، این فرصت به آمریکا داده شده بود تا بتوانند گذشته خود را جبران کنند، گذشته ای که یک نمونه آن کودتا علیه دکتر مصدق و بازگرداندن پهلوی به قدرت بود.

وی بیان داشت: اسناد لانه جاسوس نشان می دهد آمریکایی ها از باز بودن سفارتشان در ایران برای توطئه و جاسوسی، برای تجزیه ایران و ضربه زدن به اقتصاد ایران استفاده کردند. اگر  کسی می خواهند بداند که نتیجه داشتن رابطه با آمریکا چه خواهد شد اسناد لانه جاسوس را مطالعه کنند.

قدیری تصریح کرد: در حقیقت این آمریکا بود که به جای استفاده از فرصتی که نظام جمهوری اسلامی ایران به آنها داد بر علیه  انقلاب استفاده کردند. بعدها با ترغیب صدام به تجاوز به ایران و حمایت از منافقین و انجام بمب گذاری ها و انفجارها در کشورمان، دشمنی خود را ادامه دادند که این توطئه ها کماکان تا امروز ادامه دارد.

تحلیل گر مسائل سیاسی و استرتژیک افزود: آمریکا و انگلیس بانی قطعنامه های متعدد بر علیه ایران در ابعاد مختلف از جمله اقتصادی و دارویی و وسایل یدکی هواپیماهای مسافر بری بوده است،  داشتن رابطه با یک کشور به معنی ختم خصومت ها نخواهد بود، اگر روزی آمریکا دست از توطئه در حق ملت ایران بردارد و  به قول حضرت امام(ره) اگر آمریکا روزی آدم شود می توان با ایران رابطه برقرار کرد.

وی تاکید کرد: قرائن نشان می دهد که آمریکا خود را ارباب جهان نشان می دهد در حالی که روسیه در عصر حاضر چنین تلقی از خودش ندارد، جنایت های که آمریکا در دروران معاصر در حق ملت ایران انجام داده است قابل مقایسه با هیچ یک از کشورها نیست بنابراین مقایسه آمریکا و روسیه کار غلطی است.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک گفت: البته ایران از رابطه با روسیه به دنبال حمایت روسیه از ایران نیست چرا که هر کشوری به دنبال منافع خودش است و این منافع باید بر اساس احترام متقابل و منافع متقابل دنبال شود نه یک جانبه که آمریکا همواره به دنبال منافع یک جانبه بوده است. اگرروسیه هم بخواهد سیاستی شبیه آمریکا در قبال انقلاب مردم ایران دنبال کند برخورد همانی خواهد بود که با آمریکا شد.

وی خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب فرصت برابر به هر دو قدرت داده شد تا روابط را بر اساس احترام و منافع متقابل تنظیم کنند، اما آمریکا هیچ تغییر روندی نداد. تفاوت سیاست های آمریکا و روسیه هم در قبال ایران و هم در سوریه دیده می شود، آمریکا در زمینه انرژی هسته ای دائم به دنبال تحریم ایران و منع استفاده از انرژی هسته ای بوده، اما روسیه در ساخت نیروگاه هسته ای با ایران مشارکت کرده است. در سوریه هم آمریکا علیه سوریه فعالیت می کند و روسیه به دفاع از سوریه برخواسته است، آمریکا همیشه از سلاح های کشتار جمعی اسرائیل دفاع کرده و مانع طرح این موضوع در سازمان ملل می شود در حالی که روسیه مسئله خلع سلاح هسته ای اسرئیل  را مطرح می کند.

قدیری در ادامه عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران نه به روسیه و نه به هیچ قدرت دیگر تکیه ندارد و تنها درچاچوب منافع متقابل عمل می کند، تحریم هایی هم که امضای روسیه پای آنهاست با تحریک و ترغیب آمریکایی ها بوده است که البته این هم کارخطایی بوده است.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اعلام شده که 31 تشکل اصطلاح اصلاح طلب که معلوم نیست ماهیت اصلی آنها چیست، نامه ای خفت بار به اوباما نوشته ان.د البته برخی از تشکل ها که نامشان آمده است تکذیب کردند و یا برخی افراد اعلام کردند که ایران باید امتیاز یک جانبه به آمریکا بدهد، این رفتارها مصداق همان گل به خودی است. بنابراین بیش از مراقبت از توطئه های آمریکا و اسرائیل باید مراقب رفتار این افراد در داخل بود.

وی در پایان اظهار داشت: در مجلس ششم زمانی که دکتر روحانی با سه وزیر خارجه از اروپا مذاکره می کرد به جای اینکه وزن مجلس ششم و برخی رسانه های داخلی به نفع ایران باشد، آنها با صدور اطلاعیه ای اعلام کردند که اگر دولت و هیئت ایرانی شرایط اروپایی ها را نپذیرد مجلس طرح سه فوریتی برای پذیرش شرایط مورد نظر غرب را ارائه خواهد کرد که این یعنی خیانتی بزرگ بر علیه ملتی بزرگ. 

۹۲/۰۷/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">