پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۲۹ ب.ظ

۰

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا: رفتار ایران فرصتی برای اثبات صداقت دولتمردان آمریکا است

خبرگزاری تسنیم: سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: رسانه‌های غربی وانمود می‌کردند لبخند به مقامات آمریکایی می‌تواند تحریم‌ها را خنثی کند اما لحن ملایم ایران، مذاکرات 2 وزیر خارجه و 2 رئیس جمهور این تصور را به آزمون گذاشت تا آمریکا صداقت خود را نشان دهد.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با مثبت ارزیابی کردن سفر روحانی به نیویورک اظهار کرد: در این سفر یک اتفاق نادر در روابط بین الملل اتفاق افتاد، چرا که اگر کشوری مایل به دیدار با رئیس جمهور امریکا باشد باید از مدت‌ها قبل رایزنی می‌کرد و حتی امتیازاتی می‌داد تا با ملاقاتشان موافقت شود اما با پاسخ منفی مواجه می‌شد اما این بار اتفاق معکوس رخ داد و رئیس جمهور آمریکا درخواست ملاقات با روحانی را داشت.

سفیرسابق ایران درمکزیک واسترالیا با بیان اینکه پس از رد تقاضای دیدار اوباما با روحانی از سوی ایران، در لحظات آخر حضور رئیس جمهور ایران در نیویورک از سوی اوباما درخواست مکالمه تلفنی نمود، افزود: پس از اینکه این تقاضا مورد پذیرش واقع شد اوباما در مصاحبه ای محتوای این مکالمه را رسانه ای کرد.

این دکترای علوم استراتژیک با بیان اینکه نحوه رفتار آمریکایی‌ها و عکس العمل ایران، نشان می‌دهد که ایران از موضعی بالاتر از موضع امریکا در این رابطه برخورد می‌کند، تصریح کرد: لحن متفاوت روحانی در سازمان ملل که از آن با عنوان نرمش یاد می‌شود، نشان داد ایران قاطعانه بر حقوق خود تاکید دارد.

قدیری ابیانه اظهار کرد: غرب در جنگ روانی علیه ایران این تصور را در ذهن بخشی از جامعه ایجاد کرده بود که مواضع سرسختانه، تهدیدها و تحریم‌های آمریکا ناشی از تندروی در مواضع جمهوری اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: رسانه‌های غربی وانمود می‌کردند لبخند به مقامات آمریکایی می‌تواند میلیاردها دلار به نفع اقتصاد ایران باشد و تحریم‌ها را خنثی و ملغی کند اما لحن ملایم ایران، مذاکرات دو وزیر خارجه و مکالمه دو رئیس جمهور این تصور را به آزمون گذاشت تا دولتمردان آمریکا در این فرصت صداقت خود را به نمایش بگذارند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا تاکید کرد: جان کری با ابراز خرسندی از ملاقات با طرف ایرانی و اعلام خوش بینی شرایطی را پیش پای ایران گذاشته که به هیچ وجه قابل پذیرش از سوی ایران نیست.

قدیری ابیانه با بیان اینکه آمریکا نه تنها هیچ یک از تهدیدها و تحریم‌ها را لغو نکرد بلکه بر افزایش فشارها تاکید هم کرد، گفت: ادامه رفتارهای آمریکا در آینده نزدیک نشان خواهد داد که مواضع خصمانه آمریکا علیه ایران ناشی از زیاده خواهی‌ها و سلطه طلبی‌های آمریکاست، نه لحن تند یا کند مقامات ایران.

وی رفتار مقامات کشورمان در این سفر را تهاجم گسترده نرم به مواضع آمریکا و هم پیمانانش ارزیابی نمود و افزود: رفتارهای مغرضانه و شیطنت آمیز آمریکا به بخشی از جامعه که برداشت غلطی از چرایی خصومت آمریکا با ایران دارند کمک می‌کند تا به عمق این دشمنی‌ها پی ببرند که نتیجه این آگاهی انسجام ملی در درون و مقابله با هر نوع تحریم و تهدید می‌باشد.

این دکترای علوم استراتژیک در تشریح تاثیرات دستاوردهای این سفر در بعد بین المللی، اظهار کرد: آمریکا پذیرش تحریم علیه ایران را به بسیاری از کشورها تحمیل نمود که بابت آن متضرر شدند، همین کشورها هم مترصد فرصتی برای خروج از این وضعیت هستند که این لحن نرم ایران بهانه ای برای خروج از وضعیت موجود می‌دهد.

قدیری ابیانه اتخاذ مواضع علیه ایران را برای آمریکا هزینه بر عنوان کرد و افزود: ادامه این رفتارها جناح تندرو آمریکا را در مضیقه و اسرائیل را در دیپلماسی عمومی اش منزوی نموده است.

وی تاکید کرد: دستاوردهای این سفر مثبت، توام با حفظ عزت و مصلحت در عین پایبندی به حقوق و مواضع ایران بوده است و می‌توان آن را تهاجم گسترده نرم علیه مواضع غرب محسوب کرد.

۹۲/۰۷/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">