پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۲، ۰۶:۰۵ ب.ظ

۰

   لحن نرم اقای روحانی و ادامه توطئه های آمریکا، زمینه ای برای شناخت بهتر مردم از چهره واقعی آمریکا خواهد شد.

قدیری ابیانه در مصاحبه با صبح قزوین: به آینده مذاکرات ایران و آمریکا خوشبین نیستم/ فتنه ۸۸ باعث امیدواری دشمن به کار آمدی فشارها شد/ فتنه ۸۸ مانع پیش قدمی آمریکا برای مذاکره با احمدی نژاد شد.

        صبح قزوین : محمدحسن قدیری ابیانه: شرایط زمانی احمدی نژاد با روحانی متفاوت شده است اگر فتنه سال 88 اتفاق نیفتاده بود و انتخابات را زیر سوال نمی بردند، رفتار آمریکا با احمدی نژاد همان گونه بود که در حال حاضر با روحانی است.

    به گزارش صبح قزوین، محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین الملل و سفیر سابق ایران در مکزیک در مصاحبه با خبرنگار صبح قزوین  در خصوص مذاکره ایران با آمریکا، اظهار کرد: از جانب حجت الاسلام روحانی در رسانه ها مطرح شد که از طریق کاخ سفید و تقاضا از سفیر ایران در سازمان ملل، درخواست این مکالمه تلفنی را کردند که مورد پذیرش روحانی قرار گرفته است.

    وی ادامه داد: طبیعتا برای ما اظهارات رئیس جمهورمان ملاک است، همچنین اصولا تقاضای ملاقات از طرف جان کری به ظریف که مورد پذیرش ظریف واقع شد و تقاضای ملاقات از طرف اوباما به روحانی بود که مورد پذیرش قرار نگرفت و نشان دهنده جایگاه والای ایرانی در امور بین الملل است.

    این مکالمه به معنی کوتاه آمدن کشورمان از منافعش نیست

    قدیری ابیانه تصریح کرد: این در حالی است که مقامات کشورها برای ملاقات با آمریکا نه تنها از مدت ها پیش باید تقاضای خود را به کاخ سفید بدهند؛ بلکه باید امتیازاتی هم در این زمینه قائل شوند. در این راستا تقاضایی از سوی ایران برای ملاقات و مکالمه مطرح نشده بلکه آنها بودند که درخواست دادند و از سه مورد، ۲ مورد آن مورد پذیرش قرار گرفته است.

    سفیر سابق ایران در مکزیک اذعان داشت: مطمئنا مقامات آمریکائی به پنهان کاری می پردازند و این مکالمه به معنی کوتاه آمدن کشورمان نیست. ایران می داند رابطه با آمریکا مانع تحریم ها و فشارها نیست و سیاست های آمریکا ناشی از منافع نامشروعی می باشد که آمریکا برای خود تعریف کرده است.

    وی تاکید کرد: اگر آمریکا روزی از تحریم ها و فشارها دست بردارد، نه بخاطر ملاقات و مذاکره است بلکه به دلیل احساس ناتوانی در نتیجه گرفتن از فشارها و تهدیدات می باشد. لحن و رفتار مواضع ایران از نظر دیپلماتیک و روابط بین الملل در نیویورک از موضعی بالاتر از آمریکا اتخاذ و عمل شد و جایگاه ایران را ارتقا داد.

    آمریکا همیشه درصدد تجزیه و سرنگونی ایران قدم برداشته است.

    این کارشناس مسائل بین الملل در رابطه با سیاست روحانی در نیویورک، خاطرنشان کرد: این مسئله که روحانی ملاقات با اوباما را نمی پذیرد و جان کری با وزیر امور خارجه تقاضای ملاقات کرده و مورد پذیرش قرار می گیرد و همین که می گویند وقت نداریم، لحن دیپلماتیک بوده است.

    قدیری ابیانه با اشاره به صحبت های رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل، تصریح کرد: اوباما در صحبت هایش تغییر موضع نداشت؛ بلکه لحن وی نسبت به قبل محترمانه تر شده بود و اعلام کرد حق ایران در استفاده از انرژی هسته ای را محترم می شمارد.

     وی تاکید کرد: این عملکرد نشان می دهد تمام رفتارهای آمریکا در مقابل ایران ناکام مانده است و چاره ای جز پذیرش ندارد. قبلا هم آمریکا مواضع این چنینی را مطرح کرده اما همواره آمریکا درصدد سرنگونی کشورمان قدم برداشته و حتی فراتر از آن درصدد تجزیه ایران است اما از عهده و توانش برنخواهد آمد.

    این مذاکره زمینه ای برای شناخت بهتر مردم از چهره واقعی آمریکا خواهد شد

    سفیر سابق ایران در استرالیا در پاسخ به این مسئله که مطرح شده احمدی نژاد در راوابط دیپلماتیک فرصت سوزی کرده، توضیح داد: شرایط زمانی احمدی نژاد با روحانی متفاوت است. اگر فتنه سال ۸۸ اتفاق نیفتاده بود و انتخابات را زیر سوال نمی بردند، رفتار آمریکا با احمدی نژاد همان گونه بود که در حال حاضر با روحانی است. در حقیقت فتنه ۸۸ باعث امیدواری دشمن به کار آمدی فشارها شد و این فشارها را باید نتیجه فتنه ۸۸ بدانیم.

    این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: به آینده مذاکرات خوشبین نیستم که آمریکا از توطئه هایش دست بردارد و مطمئنم به توطئه هایش ادامه می دهد. ایران بر حقوق خودش استوار است و این ملایمت از طرف آقای روحانی، در داخل کشور یک انسجامی را علیه آمریکا ایجاد می کند.

    سفیر سابق ایران در مکزیک تاکید کرد: اگر آمریکا به دشمنی ادامه داد آنهایی که  فکر می کردند لحن مقامات سابق ما باعث دشمنی آمریکا شده، پی خواهند برد که تصورشان توهمی پیش نبوده است. دشمنی آمریکا ریشه در زیاده خواهی آنها دارد و همین در داخل ما را منسجم تر خواهد کرد.

    باید دشمن را وادار به عقب نشینی کنیم

    قدیری ابیانه در ادامه گفت: در ضمن خیلی از کشورهای جهان از این تحریم های ایران رنج می برند و منتظر فرصتی هستند تا از این تحریمی که آمریکا به آنها تحمیل کرده، خارج شوند. در واقع این رفتار انسجام و وحدت را در صفوف بیگانگان علیه ما سست خواهد کرد.

    وی در پایان تاکید کرد: اگر ملت ما صلابت و مقاومت در مقابل تحریم ها را به نمایش بگذارد و به شعارهای سال های مختلف که رهبری اعلام کردند، چون صرفه جویی و پرهیز از اسراف، توجه به تولید ملی و کالای ایرانی و حماسه اقتصادی توجه کند، در حقیقت اگر مردم ما به حماسه اقتصادی عمل کنند دشمن چاره ای جز عقب نشینی ندارد.

۹۲/۰۷/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">