پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۲ مهر ۱۳۹۲، ۰۴:۵۴ ب.ظ

۰

موضع امریکا نسبت به ایران تغییر نکرده / مشکل ما تحریم نیست خودتحریمی استمواضع رییس جمهور در سفر به نیویورک در چارچوب نرمش قهرمانانه را می توان یک تهاجم گسترده نرم تلقی کرد و شایسته است این روش تا رو شدن کامل دست امریکا ادامه یابد.

دکتر محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار سیاسی «تهران پرس»، با تأکید بر اینکه امریکا در زمان برگزاری اجلاس مجمع سازمان ملل تغییری در مواضع خود علیه ایران ایجاد نکرد، اظهار داشت: نه در مکالمات و نه در مذاکرات امریکا هیچ  تغییری در مواضع خصمانه این کشور دیده نشد تنها تفاوت در لحن برخورد با ایران بود.

این کارشناس مسائل استراتژیک بر همین اساس تصریح کرد: مسئله دیگری که در مکالمه تلفنی اوباما با روحانی و مذاکرات جان کری با ظریف لازم به ذکر است این است که به گزینه نظامی روی میز هیچ اشاره ای نشد.

وی در ادامه با اشاره به صحبت های رایس، مشاور امنیت ملی امریکا گفت: اوباما به حق استفاده از اورانیوم غنی شده از سوی مردم ایران اذعان داشته اما حرفی از حق غنی سازی اورانیوم در ایران نزده است و به طور علنی گفته است این موضع را در رابطه با ایران به رسمیت نمی شناسند.

قدیری ابیانه افزود: منظور آنها از حق مسلم ایرانیان در استفاده از اورانیوم غنی شده این بود که ایران، اورانیوم غنی شده را از سایر کشورها وارد کند که این مسئله قبلا راجع به سوخت 20 درصد نیز انجام می شد از این رو اشتباه است که گمان بریم موضع امریکا نسبت به ایران تغییر کرده است بلکه تنها تغییر در لحن آنها بوده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه امریکا هرجا منافعش ایجاب کند از گزینه نظامی استفاده خواهد کرد، یادآور شد: البته سفر روحانی و لحن ملایم دیپلماتیک وی این موضوع را به زودی روشن خواهد کرد که خصومت میان ایران و امریکا به خاطر لحن قاطع مسئولین ما نبوده بلکه ریشه در منافع نامشروعی دارد که امریکا در خاورمیانه به آن چشم دوخته است، منافعی که با منافع مشورع کشورهای منطقه در تضاد است.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اظهارات معاون رییس جمهور امریکا در حمایت از اسرائیل و تأکید بر اینکه اگر اسرائیل وجود نداشت امریکا برای نیل به منافع خود نسبت به تاسیس آن اقدام می کرد، تأکید کرد: همین موضوع نشان دهنده ماهیت سیاست های امریکاست. از این رو باید بدانیم تحریم های امریکا حداکثر 10 تا 20 درصد به اقتصاد ما ضربه خواهد زد و آنچه که ما از آن لطمه می خوریم، خودتحریمی است.

وی در توضیح صبحت های خود ابراز داشت: این خودتحریمی به معنای عدم خرید کالای تولید داخل به نفع کالاهای خارجی است یعنی اسراف در مصرف، از بین بردن سرمایه ها و سرمایه گذاری نابه جا در دلالی ها به جای تولید و عدم اهتمام نیروهای تولیدی برای بالا بردن کیفیت و کمیت تولید مشکل اصلی ماست.

قدیری ابیانه در ادامه به چگونگی حل این مسائل اشاره کرد و گفت این مسئله با تحقق حماسه اقتصادی و اصلاح سبک زندگی قابل رفع است و اگر ما این موارد را اصلاح کنیم می توانیم نه تنها توطئه تحریم را خنثی کرده، بلکه آن را به فرصتی برای پیشرفت تبدیل کنیم و صرفا با تحقق حماسه اقتصادی از سوی مردم و مسئولین است که می توانیم تحریم نفتی ایران را به فرصتی برای رهایی اقتصاد کشور از وابستگی به نفت تبدیل کنیم.

این کارشناس مسائل استراتژیک در پایان خاطرنشان کرد: مواضع رییس جمهور در سفر به نیویورک در چارچوب نرمش قهرمانانه را می توان یک تهاجم گسترده نرم تلقی کرد و شایسته است این روش تا رو شدن کامل دست امریکا و شفاف شدن خصومت آنها با ملت ایران ادامه یابد.

چهارشنبه 10 مهر

۹۲/۰۷/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">