پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۲۶ ب.ظ

۰

http://irdiplomacy.ir/images/page/Full/1912107_Page__2.jpgفرض کنید گفتگوها با آمریکا ادامه بیابد و تا گشایش سفارت در دو کشور پیش برود و آمریکا هم بزرگترین سفارت خارجی در ایران را با 60 دیپلمات برقرار کند. فرض کنید مقامات آمریکایی هم دائما عبارات نرم و دیپلماتیک در مورد ایران بکار برند. آنگاه چه خواهد شد؟

برای دانستن این موضوع کافی است که اسناد لانه جاسوسی را مورد مطالعه قرار دهیم. این اسناد دو بخش است. بخشی مربوط به قبل از انقلاب و بخشی مربوط به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی.

بخشی که مربوط به بعد از انقلاب است مربوط به زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور است. ایران به آمریکا اجازه داد تا سفارت خود را باز نگاه دارد و فرصت جبران گذشته را داد. اما آنها چه کردند؟

http://www.aftab.ir/articles/politics/plitical_history/images/c13d6d1bc577bc2a0ced015deee85fdc.jpgتلاش برای کودتا؛

تلاش برای تجزیه ایران؛

تقویت گروه های تروریستی؛

شنود تلفن های دولتی و حکومتی؛

جعل اسناد؛

تلاش برای ضربه زدن به اقتصاد کشور؛

و ...؛

اما آن اسناد قدیمی شده است! ممکن است این سوال پیش بیاید که اگر الان سفارت آمریکا دایر شود چه خواهد کرد؟

برای دریافت پاسخ به این سوال کافی است اسناد منتشره توسط ویکی لیکس و نیز اسناد منتشره توسط اسنودن را مطالعه نمائیم تا بدانیم که آش همان آش و کاسه همان کاسه است منتهی خیلی مدرن تر و پیشرفته تر.

این اسناد نشان می دهد که حتی کشورهای متحد آمریکا در معرض جاسوسی از سوی سفارتخان های آمریکا بوده اند.

چه خوب است که مسئولین ذیربط مجددا به انتشار اسناد لانه جاسوسی بپردازند و آنها را به صورت دیسک نوری نیز درآورده و این اسناد را در اینترنت نیز منتشر نمایند. اسنادی که هنوز هم ورود آن به آمریکا غیرقانونی و جرم محسوب می گردد.

خوب است بررسی این اسناد موضوع رساله دانشجویان رشته های روابط بین الملل و حقوق قرار گیرد و مردم کشورمان با آن آشنا شوند. مناسب است بازدید از سفارت آمریکا که این اسناد را به نمایش گذاشته است مورد بازدید قرار گیرد. و چه خوب خواهد بود تا از هم اکنون تا 13 ابان صدا و سیما به انعکاس این اسناد بپردازند.

۹۲/۰۷/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">