پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۱ ب.ظ

۲

قدیری‌ابیانه در مناظره «رابطه با آمریکا»:

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه جمهوری اسلامی در اوایل انقلاب با آمریکا رابطه داشت اما سودی حاصل ایران نشد، گفت: نرمش قهرمانانه تهاجم نرم ما به آمریکاست تا نشان دهد این کشور در سخنانش صادق هست یا نیست.

مناظره زیبا کلام و قدیری ابیانه در دانشگاه شهید بهشتی

گزارش تصویری

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاست خارجه با حضور در دانشگاه شهید بهشتی در مناظره با صادق زیباکلام که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شد، پیرامون موضوع مناظره که رابطه با آمریکا بود، گفت: حقیقت دشمنی ما با آمریکا به خاطر رفتار آمریکایی‌ها بود. زیباکلام نباید اصل را دشمنی ما با آمریکا بداند. زیباکلام چرا نمی‌گوید آمریکایی‌ها دارو را بر مردم ما تحریم کردند، صدام را در جنگ 8 ساله حمایت کردند و دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کردند.

وی افزود: این آمریکایی‌ها بودند که کودتای 28 مرداد را به وجود آوردند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی بعد از انقلابش با آمریکا ارتباط داشته است، اظهار داشت: ما در آن دوران سفارت آمریکا در ایران را پذیرفته بودیم و حتی آنها خیلی نرم‌تر از صحبت‌های تلفنی روحانی و اوباما با ما صحبت می‌کردند. حال با این وجود آنان چه کاری برای ایران انجام دادند؟

وی در ادامه تاکید کرد:‌ در سفارت آمریکا اسناد جاسوسی آمریکایی‌ها و تلاش‌شان برای کودتا آشکار است حال اگر دوباره بخواهیم به آنان سفارت دهیم آنان می‌خواهند برای کشور ما چه کنند؟ حقیقت آن است که اگر آمریکایی‌ها آدم شوند و دست از توطئه بردارند ما با آنان ارتباط برقرار می‌کنیم.

قدیری ابیانه با بیان اینکه رابطه با آمریکا حذف دشمنی این کشور را معنا نمی‌دهد، گفت: خود آمریکایی‌ها اعلام کردند که در کودتای 28 مرداد دست داشتند. آنان ملی‌شدن صنعت نفت ما را مخاطره‌آمیز می‌دانستند و دست به آن کودتا زدند. حال نیز برنامه هسته‌ای ما را خطری برای جهان عنوان می کنند.

وی با تاکید بر این موضوع که رابطه با آمریکا مشکلی را برطرف نمی‌کند، گفت: همین عربستان با آمریکا رابطه دارد اما چرا آمریکا به دنبال تقسیم عربستان به 5 کشور است. سوریه نیز با آمریکا ارتباط داشت اما وضعیت آن را مشاهده می‌کنیم.

قدیری ابیانه با بیان اینکه مشکل ما با آمریکا مسئله هسته‌ای نیست، ادامه داد: اگر ما مانند کشور لیبی تمام تسلیحات هسته‌ای‌مان را جمع کنیم و تحویل آمریکا دهیم باز هم دشمنی آمریکا تمام نخواهد شد. آمریکا به دنبال آن است که در جهان مسیحی باشد اما چاوزی نباشد، هندویی باشد اما گاندی نباشد. مسلمان باشد از نوع حکام عربستان ولی انقلابی نیاشد. آنان با اسلام آمریکایی مشکل ندارند و به دنبال چنین افرادی هستند.

وی با تهاجم نرم خواندن نرمش قهرمانانه گفت: ما در نرمش قهرمانانه نباید هویت دشمن‌مان را فراموش کنیم. ما بعد از مذاکره تلفنی روحانی با اوباما مشاهده کردیم که لحن آمریکایی‌ها همان لحن قبلی شد.

این کارشناس مسائل خارجه در جواب این سؤال زیباکلام که گفته بود در کودتای 28 مرداد طرفداران مصدق و آیت‌الله کاشانی کجا بودند، گفت: حالا که مردم انقلابی ما می‌خواهند از انقلاب دفاع کنند شما باز هم اعتراض می‌کنید و بعد سؤال می‌کنید که چرا طرفداران مصدق در آن روز به دفاع برنیامدند؟

وی افزود: حالا که دانشجویان خط امام سفارت جاسوسی آمریکا را گرفته‌اند چرا اعتراض می‌کنید. از اینکه مردم در 34 سال گذشته نگذاشتند آمریکا در کشور دخالت کند، چرا اعتراض می‌کنید؟

قدیری ابیانه در ادامه سخنان خود پیرامون قضایای طبس و مذاکرات الجزایر گفت: قوی‌ترین تسلیحات نظامی آمریکا برای حمله به ایران آماده بود که تا بعد از فراری دادن گروگان‌های آمریکایی حمله همه جانبه‌ای را علیه ایران انجام دهند. در مورد مذاکرات الجزایر نیز بهزاد نبوی جابجایی یک واو را نفهمید و آن قضایا پیش آمد.

سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه عوامل پیشرفت یک کشور به رابطه آن کشور با آمریکا بستگی ندارد، ‌گفت: مصر هم با آمریکا رابطه داشت پس چرا پیشرفتی برای این کشور حاصل نشد. چرا اتحادیه اروپا دچار این همه مشکل است؟

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال سیطره بر نفت خلیج فارس است،‌ گفت: آمریکا برای جلوگیری از سقوط خود نیاز به سیطره در مناطق نفتی خلیج فارس دارد و به همین خاطر به عراق حمله کرد. البته آنچه که در عراق اتفاق افتاد به نفع آمریکا نبود.

این کارشناس مسائل سیاست خارجه با تاکید بر این موضوع که استراتژی آمریکا خشکانیدن ریشه ایران به عنوان یک ملت بوده و هست، گفت: حال با این وضعیت که هدف آمریکا چنین است ما چگونه می‌توانیم با این کشور به مصالحه برسیم. اقتصاد کشور ما یک اقتصاد استراحتی است حال چه با آمریکا مذاکره داشته باشیم چه نداشته باشیم پیشرفت کشور ما با این وضعیت اقتصاد حاصل نمی‌شود.

قدیری ابیانه با بیان اینکه تمام هدف ما حفظ منافع ملی است، خاطرنشان کرد: ما منافع ملی‌مان را در تسلیم شدن با آمریکا نمی‌بینیم منافع ملی ما حکم می‌کند که ما استقلال‌مان را حفظ و خودمان تصمیم بگیریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر چه ما شعار «مرگ بر آمریکا» می‌دهیم اما این آمریکا بود که در جنگ 8 ساله مرگ بر ایران را عملی کرد.

وی افزود: رابطه با هر کشوری منافع و خساراتی دارد و هر گاه درباره رابطه با آمریکا منافع این رابطه بر خساراتش بچربد قطعا ما با آمریکا نیز رابطه برقرار خواهیم کرد و نرمش قهرمانانه که من آن را تهاجم نرم نام می‌گذارم می‌خواهد نشان دهد که آمریکا در سخنانش صادق است یا خیر.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در زمان خاتمی که نهایت ملایمت را با آمریکا داشتیم آنان جمهوری اسلامی را محور شرارت عنوان کردند.

۹۲/۰۷/۲۲

نظرات  (۲)

اللهم انصر الاسلام و اهله
و اخذل الکفر و النفاق و اهله
و صلّ علی محمد و اهله.

حفظکم الله من الشرّ و اهله یا دکتر
۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۲:۵۸ معصومه سیاوشی
سلام خدمت دکتر ابیانه 
از شما خیلی خیلی بخاطر این مناظره تشکر میکنم 
امثال شما عمار رهبری هستند 
یا علی 
پاسخ:
سلام
نظر لطف شماست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">