پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۹ ب.ظ

۱

محمد حسن قدیری ابیانه که با دعوت انجمن اسلامی دانشجویان در جمع دانشجویان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر حاضر شده بود، با اشاره به لزوم شناخت از دشمن گفت: دشمن شناسی لازمه ی به کارگیری تاکتیک هاست. پس از جنگ، مقامات ما با مقامات رژیم صدام برای عقب نشینی از خاکمان و آزادی اسراء مذاکره کردند اما با شناخت درست صدام را دشمن قلمداد می کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یک دیپلمات باید بداند کار در محیط بین الملل، همچون کار در موسسه پاستور که مارهای زهرآگین را مهار و از زهرش برای درمان استفاده می کنند می باشد. باید خطرات آنها را بشناسیم. وزارت خارجه در معرض توطئه ها و درگیری هاست. اگر می شد با آمریکا رابطه برقرار کرد و مشکلات را حل نمود هیچ اشکالی نداشت اما این کار فقط باعث سوءاستفاده و توطئه چینی آنان می شود.

فایل صوتی

//bayanbox.ir/id/1940452793524162457?view

قدیری ابیانه با ذکر این نکته که جهان در حال رفتن به سمت چند قطبی شدن می باشد خاطر نشان کرد: آمریکا در حال از دست دادن موقعیت ابر قدرتی خود می باشد و قطب های جدیدی از جمله قطب جهان اسلام در حال شکل گیری هستند که استراتژیست ها معتقدند جمهوری اسلامی به دلیل انطباق 3 موقعیت مهم جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی، رهبر طبیعی این قطب جدید می باشد. به این دلیل آمریکا نمی تواند ببیند قدرت های جدیدی در اطرافش در حال شکل گیری هستند، بنابراین به مقاومت در برابر آنها می پردازد. تنها راهی که آمریکا به وسیله ی آن می تواند موقعیت ابر قدرتی اش را حفظ کند تسلط بر منابع نفت و گاز است که عمده ی این منابع در خلیج فارس، دریای خزر و شمال آفریقا می باشد. تنها در این صورت تشکیل جهان چند قطبی منتفی خواهد شد و دیگر کشورها هم به دلیل نیاز به منابع انرژی چاره ای به جزء تمکین به آمریکا نخواهند داشت.

وی در ادامه افزود: تنها مانع تسلط آمریکا بر خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران می باشد. آمریکایی ها فقط دنبال تغییر رژیم در ایران نیستند بلکه خواهان تجزیه ی ایران هستند تا از این طریق بتوانند بر منابع انرژی در ایران و خاورمیانه تسلط پیدا کنند. اگر اسناد لانه ی جاسوسی را نگاه کنید می بینید که آنها حتی در زمان شاه که مطیع شان بود و با آنها رابطه داشت دنبال تجزیه ی ایران بودند و این فقط به خاطر دشمنی با ملت ایران است.

قدیری ابیانه با انتقاد از کسانی که خواهان برقراری رابطه با آمریکا هستند گفت: اگر ما دست از حقوق هسته ای و حتی دست از دین مان برداریم باز آمریکایی ها دست از دشمنی با مردم ایران بر نمی دارند و دنبال تجزیه و تسلط بر منابع ایران هستند که این به قیمت از دست دادن استقلال و تمامیت ارضی کشورمان می باشد که نمونه اش دست داشتن آمریکا در تمام دشمنی های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علیه جمهوری اسلامی می باشد.

سفیر سابق کشورمان در استرالیا درباره ی روابط بین الملل با دیگر کشورها از جمله آمریکا افزود: با هر کشوری که می خواهیم رابطه برقرار کنیم چه کشورهای دوست، چه دشمن، باید منافع و زیان های این رابطه را بسنجیم. اگر منافع این رابطه برای مان بیشتر از مضراتش بود می گوئیم باید با آن کشور رابطه داشته باشیم اما در خصوص رابطه با آمریکا در حال حاضر ارزیابی کارشناس ها و در رأس همه مقام معظم رهبری این است که زیان برقراری رابطه با آمریکا بیشتر از فایده اش است.

قدیری ابیانه در رابطه با فایده ی نرمش قهرمانانه در این موقعیت زمانی خاطر نشان کرد: یک عده در داخل کشور فکر می کنند اگر با آمریکا رابطه داشته باشیم تحریم ها و مشکلات برداشته می شوند. اما تحریم ها همه ی مشکلات ما نیستند بلکه مشکل اصلی ما «خود تحریمی» است که به سبک زندگی ما بر می گردد. اگر سبک زندگی و کاری خود را اصلاح کنیم دشمن متوجه خواهد شد که این تحریم ها بر ملت ایران تأثیری ندارد و باعث برداشتن تحریم ها می شود.

وی در ادامه افزود: من بر این باور هستم که نرمش قهرمانانه این فرصت را به این افراد می دهد که از عمق خصومت آمریکا نسبت به ملت ایران شناخت واقعی پیدا کنند. 

سفیر سابق کشورمان با بیان این نکته که به نظر بنده ضرورتی نداشت تماس تلفنی بین اوباما و روحانی انجام شود افزود: اقدام رئیس جمهور کشورمان در جواب به تلفن اوباما به این دلیل بود که آنها تحقیر نشوند اما تبلیغی که آمریکایی ها از این ارتباط تلفنی کردند این بود که فشار ما ایران را وادار به مذاکره کرد پس باید فشارها ادامه پیدا کند تا آنها به خواسته های ما نیز تن دهند..

وی در ادامه افزود: البته نقد این اقدام از سوی مقام معظم رهبری و این نقدی که به مذاکره می شود به نفع هیئت دیپلماسی کشور می باشد. اوباما در مکالمه تلفنی با حسن روحانی گفت: ما برای بهبود روابط مان مخالفینی داریم. این یعنی شما باید با دادن امتیازاتی آنها را قانع کنید تا روابط مان بهبود یابد. تاکید بر اینکه در ایران هم روابط با آمریکا مخالفینی دارد که باید با دادن امتیاز به ایران قانع شوند و این به نفع هیات ایرانی است. البته نوع مخالفتی که می شود نباید موجب تضعیف هیئت دیپلماسی ما بشود.

قدیری ابیانه در پایان سخنان خود ضمن بدون نتیجه خواندن مذاکرات ایران و آمریکا خاطر نشان کرد: مهمترین دستاورد مذاکرات با آمریکا این است که مذاکرات نتیجه ای ندارد و ریشه دشمنی غرب با ملت ایران بسیار عمیق است و این آگاهی موجب انسجام بیشتر در صفوف ملت و تقویت مقاومت خواهد شد. دشمن تنها موقعی دست از تحریم و فشار بر می دارد که احساس کند ما توانایی تبدیل تحریم ها و تهدیدها به فرصت را برای پیشرفت کشورمان داریم.

در پایان مراسم قدیری ابیانه به سؤالات کتبی و شفاهی دانشجویان پاسخ دادند.

۹۲/۰۷/۲۴

نظرات  (۱)

دمت گرم دکتر.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">