پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۰ ق.ظ

۰

پذیرش پروتکل الحاقی به هیچ وجه به صلاح کشور نیست و ایران نباید آن را روی میز مذاکره بگذارد.

ملاک حرکت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) باید افکار امام باشد نه افکار بازماندگان ایشان.

محمدحسن قدیری‌ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به عدم شفاف‌سازی مذاکرات ایران و 1+5 گفت: یکی از دلایلی که برخی مواقع اطلاعاتی را در اختیار مردم قرار نمی‌دهیم برای این است که نمی‌شود اطلاع‌رسانی را به مرزهای ایران محدود کرد و در نتیجه دشمنان هم از آن مطلع می‌شوند و اطلاع دشمن از این اطلاعات می‌تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد در نتیجه فقط در چنین صورتی توجیه منطقی وجود دارد که برخی اطلاعات با مردم در میان گذاشته نشود وگرنه در مذاکراتی مانند ژنو که تمام دشمنان از جمله آمریکا و رژیم اسرائیل در جریان متن کامل مذاکرات هستند مردم نیز باید از جزئیات آن مطلع شوند و عدم شفاف‌سازی در این رابطه کار پسندیده‌ای نیست.

وی با انتقاد از عدم وجود تیم اطلاع‌رسانی قوی در هیئت مذاکره‌کننده ایرانی، خاطرنشان کرد: در کنار تیم‌های مذاکره‌کننده باید یک تیم رسانه‌ای قوی وجود داشته باشد که هم بتواند در عرصه اطلاع‌رسانی داخلی ایفای نقش کند و هم با اطلاع‌رسانی در سطح جهانی این اجازه را از دشمن بگیرد تا آنها نتوانند از خلع اطلاع‌رسانی سوء استفاده کرده و مقاصد دلخواهشان را به جهان و افکار عمومی تزریق کنند.

این کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به مطرح شدن موضوع پذیرش پروتکل الحاقی در مذاکرات ژنو، اظهار داشت: پذیرش این پروتکل به هیچ وجه به صلاح کشور نیست و ایران نباید آن را روی میز مذاکره بگذارد.

قدیری‌ابیانه با اشاره به عضویت ایران در معاهده NPT یادآور شد: هرچند ایران به تمام تعهداتش در این راستا عمل کرده اما دشمن نه تنها به ایران در برخورداری از انرژی هسته‌ای کمکی نکرده است بلکه انواع تحریم‌ها را نیز علیه ملت ایران تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه پذیرش پروتکل الحاقی دست دشمن را در زیاده‌خواهی آنها باز خواهد کرد، افزود: هر بار ایران و کشورهای اسلامی خواستار رسیدگی به وضعیت هسته‌ای رژیم صهیونیستی شده‌اند، آنها به بهانه عدم پیوستن این رژیم به معاهدهNPT از انجام آن استنکاف کرده اند لذا به هیچ وجه هیئت ایرانی نباید این طرح را روی میز بگذارد.

این کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه پذیرش پروتکل الحاقی نیازمند مصوبه مجلس است، متذکر شد: در صورتی که هیئت ایرانی آن را بپذیرد و موضوع به مجلس ارجاع داده شود غرب با تهدید به تحریم‌های سنگین و تهدیدهای نظامی سعی خواهد کرد نمایندگان مجلس را برای تصویب آن ترغیب نماید.

قدیری‌ابیانه پذیرش NPT از سوی رژیم صهیونیستی و خلع سلاح این رژیم را از سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی را بعنوان شرط ایران برای بررسی پذیرش پروتکل الحاقی بیان کرد و افزود: حتی اگر تحریم‌ها برچیده شود نیز ایران نباید پروتکل را بپذیرد زیرا به محض پذیرش، آنرا به مصوبه شورای امنیت تبدیل ‌کرده و ضمنا می‌توانند هر لحظه که اراده کنند تحریم‌ها را به بهانه‌های مختلف از سر گیرند.

وی همچنین با اشاره به تحریف بیانات حضرت امام(ره) با خاطره و لطیفه خاطرنشان کرد: اظهارت خانم اشراقی در راستای مسموم و مخدوش کردن افکار و وجهه امام خمینی(ره) است.

 این فعال سیاسی با اشاره به اظهارات زهرا اشراقی که پیش از این گفته بود همسر حضرت امام خمینی(ره) نیز بسیار شیک‌پوش بوده‌اند، خاطر نشان کرد: اینگونه اظهارات در حالی از سوی خانم اشراقی بیان می‌شود که هیچ نامحرمی همسر حضرت امام (ره) را با آرایش و پوششی غیر از چادر ندیده است.

وی با انتقاد از سکوت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در قبال خاطرات منتسب به امام راحل متذکر شد: متأسفانه دفتر این مؤسسه به پایگاه کسانی تبدیل شده است که از خط امام به دور بوده و حتی در زمان زندگی حضرت امام نیز به ولایت مطلقه فقیه که امام خمینی(ره) آن را مطرح کرد اعتقادی نداشته و ندارند.

این کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به برخورد قاطع امام خمینی(ره) با نوه‌اش حسین‌‌ آقا یادآور شد: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) باید با این حرکات در راستای سیره حضرت امام خمینی (ره) برخورد کند؛ ضمن اینکه خانواده ایشان نیز یا باید در برابر آنها بایستند و یا به صراحت از چنین افرادی اعلام برائت کنند.

قدیری‌ابیانه در پایان گفت: ملاک حرکت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) باید افکار امام باشد نه افکار بازماندگان ایشان.

۹۲/۰۷/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">