پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۵۱ ق.ظ

۰

Untitled قدیری ابیانه در گفتگو با قابوس نامه: مخالفت با مذاکره ایران و آمریکا به نفع دولت ماست

قابوس نامه ؛ در حاشیه نشست بصیرتی سابقه مذاکرات ایران و آمریکا در دانشگاه گنبدکاووس گفتگویی با دکتر قدیری ابیانه داشتیم.

 وی در پاسخ به این سوال خبرنگار قابوس نامه که نظرشما در خصوص موج بازتاب سیاسی و رسانه ای شدن ماجرای خاطرات آقای هاشمی چیست؟ گفت : اینکه آقای هاشمی خاطرات خود را نوشته است کار خوبی انجام داده و اینکه می گویند این نوشته و دست خط را به امام داده اند ،حتما این کار را کرده اند. در خصوص انتشار این مطلب نیز در این زمان با توجه به حرف های خودشان بدون هماهنگی بوده و ما هم می پذیریم. اما در خصوص نفس قضیه، اینکه ایشان دست خطی را محرمانه و مستقیم به حضرت امام (ره) داده اند به این علت بوده است که تصمیم گیرنده در این رابطه امام (ره) به عنوان ولی فقیه جامعه بودند. و در حقیقت این موضوع یکی از سیاستهای کلان نظام است که ما مرگ بر آمریکا بگوئیم یا نگوئیم. وی درخواستش را به جای درستی اعلام نموده است و اگر اکنون هم چنین درخواستی هست ولی فقیه ما حضرت آقاست، کتباً و محرمانه بنویسند و تقدیم ایشان کنند. تصمیم در این خصوص با رهبری است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تحلیل مطرح شدن مسئله رابطه با آمریکا از سوی افرادی همچون هاشمی رفسنجانی  اظهار داشت: در تشخیص منافع نظام گاهی اختلاف وجود دارد. دلسوزی برقرار اما دیدگاهها مختلف است.

بنده اشکالی نمی بینم اگر کسی در جامعۀ ما فکر میکند مثلا رابطه با آمریکا به نفع جامعه و نظام است نظرش را به رهبر منتقل کند. نه تنها اشکال ندارد بلکه مفید است. مهم این است که ما تسلیم نظر رهبری باشیم.ا لان هم اگر کسی نظری دارد باید خدمت آقا برسد و محرمانه همانطور که آقای هاشمی دست خط داده اند به امام ، مسئله را با حضرت آقا در میان بگذارد. همانطور که آقای هاشمی گفتند : “ من اگر نظرم با رهبری متفاوت باشد می‌روم با ایشان صحبت می‌کنم یا من ایشان را قانع می‌کنم که حل می‌شود یا ایشان من را قانع می‌کنند که حل می‌شود.  یا نه من می‌توانم ایشان را قانع کنم نه ایشان من را؛ آن ‌وقت حجت بر من تمام است چون ایشان رهبر است باید اطا عت کنم. ” واگر وی به این گفتۀ خود عمل کند بهترین عملکرد خواهد بود.

پرسش در خصوص نظر دکتر قدیری ابیانه در رابطه با جمع آوری پوستر های صداقت آمریکایی سوال دیگری بود که از سوی خبرنگار مطرح شد ووی در پاسخ گفت : به نظر من نباید جمع آوری می کردند، دلیلی نداشت . اولاً لازم نیست همه مثل دولت فکر کنند ودوماً چه کسی می گوید دولت به صداقت آمریکایی ایمان دارد؟

کسانی که این مار را انجام داده اند اشتباه کرده اند.وجود مخالفت ها با مذاکره ایران وآمریکا به نفع دولت ماست. وقتی آقای اوباما در مذاکره تلفنی به آقای روحانی می گوید ما در آمریکا مخالفینی در بهبود روابط داریم،مطمئنا این را به ضرر خودش اعلام نمی کند بلکه به نفع آمریکا م ی داند. هدف وی از اعلام این موضوع این است که رابطه ایران وآمریکا مخالفینی در آمریکا دارد که ایران باید آنها را نیز راضی کند.خوب است که دنیا بداند که این مذاکرات ورابطه در ایران نیز مخالفینی دارد که آمریکا اگر بخواهد این مخالفین را آرام کند باید امتیازاتی بدهد.دولت باید بداند واین مخالفت ها را لحاظ کند. این مواضع و مخالفت ها کمک به دولت است به خصوص در روابط بین الملل.

۹۲/۰۸/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">