پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۲، ۰۴:۳۶ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه در مناظره رابطه با آمریکا که در دانشگاه گیلان برگزار شد گفت: جبهه داخلی ما در مقابل تحریم ها و تهدیدها مستحکم است و این برای ما برد است.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از رشت، محمدحسن قدیری ابیانه روز گذشته در مناظره رابطه با آمریکا که به همت انجمن اسلامی در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، با بیان اینکه نرمش قهرمانانه در امتداد با مقابله با سلطه است، بیان داشت: برخی ها سعی می‌کنند تهدید و تحریم را به گردن ما بیندازند و می گویند چون شما مواضع انقلابی دارید و مرگ بر آمریکا می گویید و به دروغ ادعا می کنند که ما به سمت سلاح هسته ای می رویم،  

وی افزود: مگر در زمان جنگ ما دنبال انرژی هسته ای بودیم که شما از تروریست ها و صدام حمایت کردید، آنها از اوایل انقلاب ما را تحریم کردند.

 

عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندشه اسلامی گفت:  آنها معتقدند که ایرانی خوب یک ایرانی مرده است.

 

اقدیری بیانه افزود: حال اگر رابطه برقرار کنیم و سفارتخانه در ایران باز شود، اگر نتیجه چنین کاری این باشد که آمریکا دست از دشمنی بردارد خوب است؛ اما چه کسی می گوید که با این کارها دشمنی تبدیل به دوستی می شود؟

 

وی گفت: خود آنها در تمام دولت های ما چندین بار خواستار رابطه با ایران شده اند؛ اما نه برای دوستی بلکه برای دشمنی.

 

عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندشه اسلامی ادامه داد: آنها از حضورشان در ایران این را می خواهند که دشمنی شان را بهتر اجرا کنند و برنامه ریزی شان علیه ایران دقیق تر باشد. حال ممکن است بعضی ها بگویند فرصتی به آنها بدهیم و اگر استفاده نکردند بگویند که فرصت دادیم و آنها خوب استفاده نکردند.

 

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: ما بعد از پیروزی انقلاب از 22 بهمن تا 13 آبان به آنها فرصت دادیم و حتی بزرگترین سفارتخانه در ایران مال آمریکا بود، آنها از این فرصت استفاده نکردند و دشمنی شان تبدیل به دوستی نشد.

 

وی گفت: اسناد موجود در لانه جاسوسی نشان می دهد که آنها به دنبال دامن زدن به قومیت گرایی و ضربه زدن به اقتصاد بودند؛ اگر قرار بود داشتن سفارتخانه منجر به دوستی نشود؛ چرا اینکارها را کردند.

 

عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندشه اسلامی تصریح کرد: بعضی ها می گویند ژاپن و کره جنوبی به دلیل رابطه با آمریکا پیشرفت داشتند؛ درحالی که پیشرفتشان به دلیل ساعت کاری و قناعتشان است؛ اگر رابطه با آمریکا باعث پیشرفت می شود؛ پس چرا پاکستان و مصر پیشرفت نمی کنند و زیر خط فقر قرار دارند.

 

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: این که رابطه با آمریکا باعث پیشرفت می شود، یک ادعاست و بی اساس و نتیجه تلقین دشمن است.

 

وی گفت: در یک زمان با صدام جنگ داشتیم و در زمان دیگر با او وارد مذاکره شدیم؛ اما یک لحظه تصور نمی کردیم که با دوست طرف هستیم؛ قدرت ما در جبهه ها بود که او را وادار به عقب نشینی کرد.

 

عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: حال که نرمش قهرمانانه را مقام معظم رهبری مطرح کردند به معنای کنار گذاشتن مقابله با سلطه نیست؛ بلکه به آنها فرصت می دهیم که آبرومندانه عقب نشینی کنند.

 

قدیری ابیانه با بیان اینکه مشکلات آنها بیشتر از مشکلاتی است که ما از تحریم ها بدست آورده ایم، گفت: من از مذاکرات و لحن ملایم ظریف و روحانی نیز حمایت می کنم.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر آمریکا این مذاکره را پذیرفت، که برد دو طرفه صورت گرفته است؛ اما اگر نپذیرفت برای ما برد است.

 

عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: کسانی که فکر می کنند لحن ملایم با آمریکا باعث می شود از تحریم دست بردارند، متوجه می شوند که اینطور نیست.

 

قدیری ابیانه گفت: جبهه داخلی ما در مقابل تحریم ها و تهدیدها مستحکم است و این برای ما برد است.

 

در ادامه مطهرنیا، عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: اگر حسن بن علی(ع) در فضای کربلا شمشیر می کشید و با یزید از در جهاد بیرون می آمد، اگر حسین بن علی در زمان حسن بن علی (ع) زندگی می کرد، تعهدنامه صلح را بر اساس گذاره های عقلانی امضا می کرد.

 

وی گفت: آنچه که اصل است، این است که نفع ارتباط مهم نیست، مهم این است که چه راهی برای ما بهترین راه برای القای حق است.

 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: مسئله و صورت مسئله در ایران بد تعبیر شده است که می گویند آزادی و اسلام، دموکراسی و اسلام؛ اینها در تضاد هم قرار دارند.

 

مطهرنیا گفت: ارتباط یا عدم ارتباط با آمریکا برای ما مقدس نیست، مهم این است که بتوانیم با استفاده از ژرف اندیشی و عقلانیت سلیم روشی را برای رسیدن به بهترین اهداف فراهم کنیم.

 

وی افزود: اگر سیاست مدار در جایی که باید فریاد بزند سکوت کند و در جایی که باید سکوت کند فریاد بزند به قدرت سردرگم دچار شده است و با این دو روش کسی راهی به جایی نمی برد.

 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: سیاست مداران برجسته کسانی هستند که تشخیص دهند که کجا سکوت و کجا فریاد بزنند و دلایل سکوت و فریاد را در آن زمانی که به اصل موضوع ضربه نمی زن،د برای افکار عمومی مشخص کند.

 

مطهرنیا خاطرنشان کرد: داشتن ارتباط یا نداشتن ارتباط در دست ما نیست، آنچه مهم است منافع ملی ماست، این که از چه راهی می توانیم با بهترین هزینه بیشترین فایده را ببریم.

۹۲/۰۸/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">