پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۲ ق.ظ

۰

کیوسنا: قدیری ابیانه گفت: بزرگترین مشکل ما، عدم کار مفید و مستمر است به طوریکه اکثر مردم از دولت و نظام طلبکارند و پول نفت خود را می خواهند در صورتی که آمار و ارقام چیز دیگری را نشان می دهد

به گزارش دانشجویان قزوین(کیوسنا)، محمدحسن قدیری ابیانه روز گذشته با حضور در موسسه آموزش عالی کار  به بررسی اوضاع اقتصادی کشور پرداخت.
کارشناس مدیریت استراتژیک، اقتصاد را از مباحث اساسی و چالش اصلی دولت یازدهم برشمرد و گفت: حل مشکلات اقتصادی و عملی شدن وعده های دولت یازدهم، از خواسته های این دولت است اما در تحقق آن موفق نخواهد بود.
قدیری ابیانه افزود: تا رمانی که اقصاد کشور به نفت وابسته باشد، هیچ دولتی قادر به حل مشکلات اقتصادی کشور نخواهد بود.
وی اظهار کرد: اگر روزانه ۲۳۰۰۰۰۰ بشکه نفت صادر شود که این آمار مربوط به بودجه محقق نشده سال ۹۱ است ، درآمد کل سال از صادرات نفت با احتساب تقریبی ۶۱ هزار میلیارد تومان می باشد که اگر آنرا تقسیم بر ۱۲ ماه و تقسیم بر ۷۵ میلیون نفر شود حدود ۶۷ هزار تومان در هر ماه به ازای هر نفر است.
کارشناس مدیریت استراتژیک عنوان کرد: با چنین درآمدی نمی توان مخارج زندگی و مسکن و تحصیل و اشتغال را تامین کرد و دولت نیز با توجه به وابستگی به اقتصاد، قادر به تامین مخارج زندگی مردم نخواهد بود.
قدیری ابیانه تاکید کرد: بزرگترین مشکل ما، کمی کار مفید و مستمر است به طوریکه اکثر مردم از دولت و نظام طلبکارند و پول نفت خود را می خواهند در صورتی که آمار و ارقام چیز دیگری را نشان می دهد.
وی افزود: اگر بخواهیم سطح زندگی و مخارج افزایش یابد و رشد اقتصادی داشته باشیم، باید فرهنگ کار در کشور به درستی شکل بگیرد.
قدیری ابیانه ابراز داشت: بزرگترین مشکل اساسی مردم ایران، توهم و باورهای غلطی است که در فرهنگ ما ریشه دوانده است.
قدیری ابیانه می گوید: هیچ ایرانی از خود نمی پرسد سهم من در تولید ثروت ملی چقدر است اما همه می پرسند سهم من از درآمد و تولید نفت چیست.
وی ادامه داد: مردم ژاپن به طور متوسط و مفید ۸ ساعت کار می کنند، در کره ی جنوبی ۹٫۵ ساعت و در آلمان این ساعت کاری به ۶ الی 7 ساعت در روز می رسد و در ایران در سال ۹۰ به طور مفید کار مفید روزانه هر فرد،۶۴ دقیقه اعلام شد و این مقدار در سال ۹۲ به ۲۲ دقیقه در روز رسید.

این کارشناس با اشاره به این آمار و ارقام گفت: مسلم است که به هر میزان سهم کار کمتر باشد، نیاز به فروش نفت در کشور افزایش می یابد و از دست دادن چنین ثروت خدادادی، باعث رکورد در اوضاع اقتصادی کشور می شود.
قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: تعطیلات مناسبتی کشور در طول سال ۲۵ روز می باشد، در صورتی که در امریکا 7 روز است.
وی افزود: در ایران تلاش بر این است که ایام تعطیل افزایش نیز بیابد که قطعا بر اقتصاد کشور ضربه می زند.
قدیری ابیانه ضمن اشاره بر حدیثی از امام علی(ع) گفت: بزرگترین تفریح کار است، در حالی که ما می گوییم بهترین کار تفریح است.
کارشناس مسائل استراتژیک گفت: تضمینی نیست که دولت باید برای ما شغل،ازدواج، خانه و ماشین تامین کند، بلکه دولت وظایف دیگری دارد که مهمترین آن جدا کردن اقتصاد از نفت به شکل مردمی کردن اقتصاد (کارآفرینی) و بهینه خرج کردن پول نفت و سرمایه گذاری در کارآفرینی است تا به مرور زمان سهم درآمدهای نفتی کم شود و اقتصاد خود کفا و مقاومتی شود.
قدیری ابیانه اشاره کرد: لایحه ی بودجه سال 93 محقق نخواهد شد و دولت به استقراض روی خواهد آورد.

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم در مذاکرات موفق باشیم نباید بگوییم اگر سانتریفیوژها بچرخد به شرطی که چرخ کارخانه ها هم بچرخد، این سخن مانند این است که من بگویم باج با مافیا نمی دهم مگر اینکه جان فرزند مرا در خطر قرار دهند!
این کارشناس مسائل استراتژیک در پایان، آینده ی کشور و پیشرفت آن را مرهون تلاش همه ی مردم و انجام دادن وظیفه ی هر فرد به نحو احسنت دانست.

۹۲/۰۹/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">