پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۲، ۰۵:۱۶ ق.ظ

۰

کارشناس ارشد روابط بین الملل عنوان کرد: کار و قناعت عامل توسعه جهانی

http://i1.tnews.ir/2013/12/17/19938644_10824913ddedb.jpgخبرگزاری تسنیم:کارشناس ارشد روابط بین الملل با بیان اینکه بسیاری از کشورها اصلا نفت ندارند اما ۲ عامل اصلی برای پیشرفت دارند که کار و دیگری قناعت است گفت: بودجه هسته ای ایران در سال ۹۳کمتر از ۸۰۰ تومان یا هشت هزار ریال در ماه به ازای هر نفر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمد حسن قدیری ابیانه شامگاه دوشنبه در نشست اساتید بسیجی استان یزد که با عنوان اقتصاد توهم نفتی در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه یزد برگزار شد، در ارتباط با مشکلات اقتصادی ایران اظهار کرد: یکی از موارد مورد مطالبه مردم ایران این است که دولت باید معیشت آنها را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در کل دنیا بر عکس این موضوع صدق می کند و مردم می دانند که آنها باید هزینه های دولت را از طریق پرداخت مالیات تامین کنند.

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا در ارتباط با این درخواست مردم از دولت، گفت: یکی از مواردی که سبب شده این تفکر در میان مردم ایجاد شود، موضوع توهم نفتی و تصور سرانه میلیونی درآمدهای نفت کشور است.

رایزن فرهنگی پیشین ایران در ایتالیا اضافه کرد: بسیاری از مردم تصور می کنند که درآمدهای نفتی ایران به ازای هر نفر در ماه بسیار زیاد است و دولت که این درآمد ها را در دست دارد، باید هزینه های مردم را پرداخت کند.

درآمد نفتی به ازای هر نفر در ماه 67 هزار تومان

کارشناس ارشد روابط بین الملل گفت: در بودجه ما عدد درآمدهای نفتی که برای یک سال پیش بینی می شود لحاظ شده و اگر این عدد را در بودجه سال 91 تقسیم به 75 میلیون نفر و مجددا تقسیم به 12 ماه کنیم، می توانیم این درآمد را به صورت دقیق محاسبه کنیم.

نویسنده کتاب توهم نفتی و اقتصاد استراحتی تصریح کرد: زمانی که این حساب را انجام می دهیم، به رقم 67 هزارتومان به ازای هر نفر در ماه می رسیم، یعنی درآمد هر ایرانی از پول نفت ایران در بهترین شرائط و بدون تحریم، 67 هزارتومان در ماه است.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه توهم درآمدی در کشور ما فقط به نفت نیست، گفت: در بسیاری از موارد این توهم وجود دارد و برخی حتی در ارتباط با هزینه هایی که برای انرژی هسته ای کشور می شود هم ایراد می گیرند و آن را هزینه کرد بیهوده می دانند.

سفیر پیشین ایران در مکزیک تصریح کرد: در کشور ما درآمدهای نفتی سبب پیشرفت نمی شود و بلکه این توهمی که ما از درآمدها داریم می تواند سبب جلوگیری از پیشرفت هم باشد.

رایزن فرهنگی پیشین ایران در ایتالیا با اشاره به پیشرفت های کشورهای مختلف توسعه یافته، علل پیشرفت آنها را نفت ندانست و گفت: بسیاری از این کشورها اصلا نفت ندارند اما دو عامل اصلی برای پیشرفت دارند که یکی کار و دیگری قناعت است.

کارشناس ارشد روابط بین الملل تاکید کرد: در غرب به ازای هرچهار نفر دو نفر مشغول فعالیت هستند و این در حالی است که در ایران به ازای هر چهارنفر تقریبا یک نفر به کار مشغول است.

نویسنده کتاب توهم نفتی و اقتصاد استراحتی میانگین نفر کار و ساعت کاری مفید را عامل مهمی در توسعه کشور دانست و اظهار کرد: ساعت کاری مفید در اروپا شش ساعت، ژاپن هشت ساعت و در کره جنوبی حدودا 9 و نیم ساعت است اما در ایران در سال 90 این میانگین 64 دقیقه و در سال 91 به حدود 22 دقیقه رسیده است.

سقوط 40 دقیقه ای میانگین ساعت کاری مفید ایران در یک سال

قدیری ابیانه اضافه کرد: اگر ما می خواهیم پیشرفت کنیم این ساعت کاری را باید افزایش دهیم نه اینکه بیاییم و در یک سال میانگین ساعت کاری مفید را در کشور حدود 40 دقیقه کاهش دهیم.

وی افزود: مشکل دیگری که ما در ایران در زمینه اقتصاد داریم، بحث اسراف است که در زمینه های مختلف و به میزان زیادی وجود دارد و سبب جلوگیری از موفقیت می شود.

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا با تاکید بر اینکه اسراف در اسلام به شدت مورد نهی قرار گرفته، گفت: بسیاری از این موارد اسراف را ما خودمان هم نمی دانیم که اسراف است و آن را انجام می دهیم.

عمل به شعارهای سالیانه مقام معظم رهبری مانع از تحریم

رایزن فرهنگی پیشین ایران در ایتالیا با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد توصیه ها و هشدارهای فراوانی به مردم و مسئولان داده بودند، گفت: اگر شعارهای سالیانه مقام معظم رهبری را انجام می دادیم، دشمن طمع به تحریم هایی که امروز علیه ایران انجام می دهد نداشت.

کارشناس ارشد روابط بین الملل اضافه کرد: اگر مردم به اقتصاد مقاومتی روی می آوردند و تکیه به اقتصاد نفتی در ایران برداشته می شد، امروز آقای ظریف می توانستند به راحتی غرب را تهدید کنند که شیر نفت را می بندیم و دیگر نفت به شما صادر نمی کنیم نه اینکه آنها بیایند و نفت ما را تحریم کنند.

نویسنده کتاب توهم نفتی و اقتصاد استراحتی افزود: اگر مردم و مسئولان به وظایف خود عمل می کردند، دشمن از تحریم ناامید و مشکلات اقتصادی ما به میزان بسیار زیادی برطرف می شد.

عدم تغییر سبک زندگی در ایران سبب ورود به ریاضت اقتصادی می شود

قدیری ابیانه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رواج سبک زندگی اسلامی، گفت: اگر این سبک و روال زندگی مردم در ایران تغییر پیدا نکند، ما مجبور به ریاضت اقتصادی می شویم.

وی افزود: قرآن کریم [در آیه 11 سوره رعد] می گوید سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی کند مگر اینکه در نفس آن قوم تغییر ایجاد شود و این تغییر همان تغییر در سبک زندگی ماست که باید به سمت اسلامی شدن حرکت کنیم.

سفیر پیشین ایران در مکزیک با اشاره به اینکه ما با پرداخت یارانه بنزین از جیب کپرنشین ها پول برداشت می کنیم، گفت: در دنیا هر کسی بیشتر پول داشته باشد باید بیشتر مالیات پرداخت کند.

کسی که بیشتر ماشین دارد یارانه سوخت بیشتری می گیرد

رایزن فرهنگی پیشین ایران در ایتالیا افزود: این موضوع در ایران بر عکس است و ما در موارد مختلف به پولدارها یارانه بیشتری پرداخت می کنیم، کسی که ماشین بیشتری داشته باشد نسبت به کسی که یک ماشین دارد یا اصلا ماشین ندارد، بیشتر یارانه سوخت دریافت می کند، کسی که خانه بزرگتری دارد و چراغ های بیشتری روشن می کند، بیشتر یارانه برق دریافت می کند.

کارشناس ارشد روابط بین الملل افزود: باور مردم ایران این  است که گرانی سوخت سبب گرانی همه اجناس می شود که این موضوع کاملا هم درست است اما راهکاری که در این زمینه ارائه می شود درست نیست.

نویسنده کتاب توهم نفتی و اقتصاد استراحتی اضافه کرد: راهکار مردم و مسئولان این است که ما دست در جیب فقیرها و کپرنشین ها کنیم و از سهم آنها یارانه سوخت به ثروتمندترها بدهیم تا مشکلات فقیرها بیشتر نشود!

قدیری ابیانه اضافه کرد: من نمی دانم که در کجای دین اسلام چنین چیزی آمده که ما باید از فقیرها بگیریم و به ثروتمندترها بدهیم تا برای فقیران مشکلی ایجاد نشود؟

متولیان توهم زدایی در ایران توهم زده تر از دیگران هستند

وی افزود: یارانه سبب غیر شفاف شدن قیمت ها و عدم تحلیل درست در ارتباط با سرمایه گذاری مناسب در کشور می شود، به همین دلیل است که بسیاری از سرمایه گذاری های ما قیمت های درست را برای محاسبه سود و زیان در نظر نمی گیرند و اگر سوخت گران شود، آنها با عدم سودآوری مواجه می شوند.

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا افزود: اساستید بسیجی باید کمک کنند که این توهم از دانشجویان، سایر اساتید و کل مردم برطرف شود تا مردم بدانند که باید با کار و تلاش سطح درآمدها را بالاتر ببریم.

رایزن فرهنگی پیشین ایران در ایتالیا اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم این است که آن افرادی که در قبال توهم زدایی از مردم وظیفه دارند، خودشان هم متوهم هستند و بعضا با وجود اینکه آمار و ارقام کلان بودجه را به درستی می دانند، در مورد سرانه این ارقام توهم چندین برابری دارند.

۹۲/۰۹/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">