پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱ دی ۱۳۹۲، ۰۷:۴۳ ب.ظ

۱

قدیری ابیانه در نشست 'چگونگی توسعه در ایران': اقتصاد ما نه اقتصاد جهادی است و نه مقاومتی، بلکه یک 'اقتصاد استراحتی' است/ درهیچ دانشگاهی ندیده‌ام که محورهای چشم انداز سال 1404 را به دانشجویان معرفی کنند/ ارتباط با آمریکا عامل پیشرفتی در هیچ کشوری نبوده است

به گزارش خبرنگار «نسیم» مهمترین محورهای سخنان محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسایل سیاسی در نشست "چگونگی توسعه در ایران" در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران مرکز بدین شرح است:

- درهیچ دانشگاهی ندیده‌ام که محورهای چشم انداز سال 1404 در فضای این دانشگاه ها اعلام و به دانشجویان معرفی شود.

- در غرب مذهب را کنارزدند تا راه را برای علم آموزی فراهم کنند و در این موضوع موفق شدند زیرا کلیسا عقل را دشمن ایمان می دانست. اما در ایران بعضی‌ها با تاسی به الگوی غرب فکر می‌کنند که جدایی دین از سیاست موثر است. نکته جالب اینجاست که غربی‌ها در جهان اسلام طرفدار جدایی دین از سیاست بودند تا چلوی پیشرفت کشورهای اسلامی را بگیرند.

- دو عامل مهم برای پیشرفت جوامع موثر است؛ عامل اول کار و تلاش است، به عنوان مثال در اروپا کار مفید آنها 6 تا 7 ساعت است اما در کره جنوبی ساعت کار مفید آنها 9.5 ساعت است. برخی ها فکر می‌کنند عامل پیشرفتشان برقراری ارتباط با آمریکا است اما این موضوع عامل پیشرفتی در کشوری نبوده است. دومین عاملی که باعث پیشرفت جوامع بشری می‌شود "قناعت در مصرف" است.

- هرکشوری که توانسته باشد مازاد نیازهای اولیه خود ثروت تولید کند در مسائل اقتصادی نیز موفق عمل کرده است.

- در ایران حتی قبل از انقلاب غربی ها قصد داشتند ایران وابسته به فروش نفت خام باشد و برای انکار ما نباید تولید ثروت داشته باشیم و به این موضوع تا حدودی دست یافتند.

- در کشور باید تولیدکننده الگو باشیم و اگر بخواهیم از الگوی دیگران به عنوان کسب تجربه استفاده کنیم عیبی ندارد ولی اگر بخواهیم آن را در کشور خود اجرایی کنیم قطعا با شکست مواجه خواهیم شد زیرا ممکن است با شرایط کشور ما سازگاری ندشته باشد.

- اوج درآمد نفتی ما در 8 ساله آقای احمدی نژاد بوده است که آقای روحانی نیز به رقم 600 میلیارد دلاری آن اذعان داشته‌اند. این رقم یعنی ماهیانه فقط 83 دلار به ازای هر ایرانی.

- اقتصاد ما نه اقتصاد جهادی است و نه یک اقتصاد مقاومتی است بلکه اقتصاد ما یک اقتصاد استراحتی است.

- جامعه ما یک جامعه متوهم است که تصورش از درآمد نفتی دهها، صدها و گاه هزاران برابر واقعیت است و توقع تامین نیازهایش از نفت را دارد. سیستم اقتصاد دولتی ناکارآمد و فسادآور است به همین جهت طبق اصل 44 در حال خصوصی سازی شرکت ها و صنایع دولتی هستیم.

- مشکل ما در کشور فقط اقتصاد دولتی نیست بلکه مشکل فرهنگی در بخش خصوصی اقتصاد نیز داریم.

۹۲/۱۰/۰۱

نظرات  (۱)

۰۶ دی ۹۲ ، ۱۹:۱۸ دو تا سوال

سلام استاد گرامی

دو تاسوال در مورد مناظره قبلی شما با دکتر زیبا کلام داشتم.

اول اینکه امریکا نفت عراق رو الان داره به یغما میبره؟ یا بعد از شکست عراق این کارو میکرد؟اگه جواب بله است، میتونید سندی که مورد قبول باشه، لطف کنید.

سوال دوم اینکه چطور قابل اثبات است که هر کدام از کشورهای در حال توسعه که با امریکا در حال ارتباط است، مستقل نیست؟البته اگر چنین معتقدید، میتونید سند و دلیل مستند لطف کنید؟

از لطف شما بینهایت متشکرم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">