پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۲، ۰۳:۰۴ ب.ظ

۱

موسوی موسولینی است‬

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک امیدواری دشمن به ایجاد تفرقه در نظام را نتیجه کار سران فتنه می داند و می گوید: سران فتنه در سطح بین الملل بهانه دست دشمن دادند و دشمن را به تحریم ترغیب کردند.

تحریم های اقتصادی نتیجه کار سران فتنه بود/ صهیونیستی ترین رسانه ها مدافع آقایان موسوی و کروبی بودند

به گزارش بسیج پرس ؛ کلمه بصیرت با یوم الله نهم دی پیوندی ناگستنی دارد. در فتنه سال ۸۸ دشمنان خارجی و داخلی به دنبال ایجاد انشقاق بین مردم با یکدیگر و با مسئولین بودند تا بتوانند آن طور که برنامه ریزی کرده اند پیش بروند و البته در برهه ای کوتاه هم توانستند مشکلاتی را برای نظام به بار بیاورند اما باز این ملت ایران بود که بعد از حوادث عاشورای سال ۸۸ در روز نهم دی در صحنه حاضر شد و بساط فتنه را برچید. پیرو تکمیل پرونده ۹ دی به محل کار محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس وزارت خارجه و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک رفتیم. دخالت سرویس های جاسوسی غرب در انتخابات ۸۸، نظرسنجی های کشورهای غربی و آمریکایی از نتیجه انتخابات یک هفته قبل از آن، تبعات سیاسی و اقتصادی فتنه ۸۸ و حصر سران فتنه بخشی از محورهای گفت و گوی یک ساعته بسیج پرس با آقای قدیری ابیانه بود. وی معتقد است تحریم هایی که بعد از انتخابات اتفاق افتاد نتیجه امیدواری دشمن به ایجاد تفرقه بود و این امیدواری را نتیجه کار سران فتنه می داند.

** موسوی با غرب در ارتباط بود **

بسیج پرس : آقای دکتر به عنوان سوال نخست می خواهیم کمی در ارتباط با دخالت بیگانگان در امور کشورها و به اصطلاح جاسوسی ای که صورت می گیرد برایمان توضیح دهید. بنا بر گفته مسئولان امنیتی در سال ۸۸ نیز افرادی بودند که با سرویس های جاسوسی همکاری داشتند و از آن طریق هدایت می شدند. نظر شما در این باره چیست؟

قدیری ابیانه: تجربه آنچه به آن انقلاب مخملین می گفتند را کشورهای کمونیستی داشتند و این بود که مردم کشورها را دچار استحاله کنند و علیه نظام حاکم بشورانند. در موارد متعددی موفق عمل کردند و تلاش کردند این کار را در ایران اسلامی هم انجام دادند. البته به این نتیجه رسیده بودند که با جنگ نمی توانند بر ایران پیروز شوند و مصداق آن هم هشت سال دفاع مقدس بود. برخلاف جنگ ویتنام که چین و شوروی به ویتنام علیه آمریکا کمک کردند، در جنگ هشت ساله همه قدرت ها اعم از اعراب، چین، شوروی، آمریکا، اروپا و دیگران حامی صدام بودند ولی نتوانستند پیروز شوند، بنابراین به دنبال این بودند که نظام را از درون از بین ببرند.

تاسیس شبکه های ماهواره ای و رسانه ها، کمک به ضد انقلاب و استخدام آنها برای تبلیغ بر علیه ما و تلاش برای به خدمت گرفتن بیشترین نیروهای ممکن در درون از اهداف غرب بود. یکی از سران سازمان سیا گفته بود برای ما مهم نیست که سلطنت طلب ها و اینگونه افراد را به استخدام در بیاوریم، هدف ما این است که طرفداران خمینی را به استخدام در بیاوریم که مسئولیت و اعتبار در نزد مردم دارند تا ضرباتی به کشور بزنند. بسیار تلاش کردند و به سراغ کسانی که مسئولیت داشتند رفتند و سعی کردند از این طریق عمل کنند. اسناد لانه جاسوسی نشان می دهد که به سراغ بنی صدر هم رفته بودند و به او پیشنهاد ماهانه ۱۰۰۰ دلار را نیز داده بودند و بنی صدر هم پذیرفته بود.

اینها همواره در طول ۳۴ سال به دنبال یارگیری نفوذ و استخدام جاسوس و به بازی گرفتن افراد و هدایتشان بودند. می توان گفت به نوعی آقای موسوی چه مستقیم چه با واسطه با آنها در ارتباط بوده است، البته این که می دانسته یا نه را باید سازمانهای اطلاعاتی مشخص کنند اما اینکه آقای موسوی در خدمت غرب قرار گرفته را قطعا خود او می دانسته است. این که مورد حمایت آنهاست، اینکه علیه نظام عمل کرده، اینکه ادعای تقلبش کذب بوده، اینکه اعتقادی به جمهوریت ندارد و دیکتاتور است را می داند. به نظر من موسوی موسیلینی است.

** تاج زاده و موسوی لاری می دانستند که تقلبی رخ نداده است **

بسیج پرس : به جمهوریت و عدم اعتقاد آقای موسوی به آن اشاره کردید. ما بیشترین مشارکت را در آن انتخابات داشتیم و دیدیم از همه سلایق در انتخابات شرکت کردند. چه شد که عده ای در پایان نتایج را نپذیرفتند؟ این نوع عملکرد با دموکراسی قابل جمع است؟

قدیری ابیانه: جمهوریت یعنی اینکه اگر یک نفر یک رای بیشتر آورد باید به او تمکین کرد. کاری که همه نامزدها در این انتخابات انجام دادند و رفتند و به آقای روحانی تبریک گفتند در حالیکه آقای موسوی، موسوی لاری و تاج زاده می دانستند تفاوت ۱۱ میلیون رای نمی تواند تقلب باشد. کما اینکه در جلسات خصوصی هم مطرح کردند. آقای لاری گفته بود اگر تقلبی بخواهد انجام شود بیش از ۷۰۰ هزار رای نمی شود یا آقای تاج زاده در حالیکه نمی دانست فیلمش ضبط می شود در گعده دوستانه در زندان گفته بود اگر تقلب شود بیش از یک میلیون رای نمی شود در حالیکه تفاوت ۱۱ میلیون بود.

پس می دانستند این تقلب نمی تواند باشد و اگر شکست می خورند و تمکین نمی کنند یعنی به آرای عمومی تمکین نکرده اند و این یک کودتا علیه آرا ملت بود. یعنی جمهوریت را قبول ندارند که به آن تمکین کنند هشت سال شعار جمهوریت دادند اما در زمان امتحان آن را قبول نداشتند.

** در نظرسنجی سی ان ان احمدی نژاد دو برابر رقیب رای داشت **

شرکت نظر سنجی آمریکایی" terror free tomorrow" که نظر سنجی های سی ان ان در خاورمیانه را انجام می دهد سه هفته قبل از انتخابات سال ۸۸ نظر سنجی ای انجام داد و نتیجه را منتشر کرد که در آن آقای احمدی نژاد دو برابر آقای موسوی رای داشت و این نتیجه حتی در زادگاه آقای موسوی هم صدق می کرد، به نحوی که پیروزی آقای احمدی نژاد غافلگیر کننده نبود اما سیاست آنها این بود که اگر آقای احمدی نژاد در این انتخابات پیروز شد ادعای تقلب را مطرح کنند.

شما ببینید در انتخابات ابتدا آقای خاتمی وارد میدان شد و آقای موسوی مردد بود بعد از ثبت نام آقای خاتمی، آقای موسوی آمد و آقای خاتمی کنار کشید. کشورهای بیگانه و دشمنان ما بعد از انتخابات همان دستورالعمل های جنگ روانی که قبل تر روزنامه کیهان افشاگری کرده بود را دنبال کردند. به نظر من تردید آقای موسوی در ثبت نام برای این بود که در غرب تصمیم بگیرند برای انتخابات چه باید بکنند. یعنی غربی ها هم بین خاتمی و موسوی در تردید بودند. در این دوران خاتمی وارد میدان شد و پس از اینکه آقای موسوی ثبت نام کرد او انصراف داد. من نه تردید موسوی برای ثبت نام را از خودش می دانم و نه ثبت نام و ایستادگی اش تا آخر را.

بسیج پرس : پس با این اوصاف شما هدایت از خارج را در فتنه سال ۸۸ دخیل می دانید؟

قدیری ابیانه:  قطعا. سوال این است که آیا غربی ها در امور داخلی کشورها دخالت می کنند یا نه؟ آیا هزینه و برنامه ریزی می کنند یا نه؟ اگر می کنند در این انتخابات برای چه کسی هزینه کردند؟ برای آقای احمدی نژاد یا آقای موسوی؟ رادیوهای بیگانه و شبکه های ماهواره ای به نفع چه کسی تبلیغ می کردند؟ خانم کلینتون اعلام کرد و صراحتا گفت هدایت و حمایت این ماجرا دست آنها بوده و آقای موسوی قطعا بازیچه بوده است. البته آقای موسوی عقده های فروخفته ای از قبل داشت و آنها از این عقده ها استفاده کردند. او زمانی که نخست وزیر بود سیاست هایی را اعلام می کرد که مورد حمایت آیت الله خامنه ای به عنوان رئیس جمهور وقت نبود.   اختلاف بین ایشان و رئیس جمهور زیاد بود و حتی آیت الله  خامنه ای راضی به ابقای ایشان نبودند ولی به خاطر مسائل جنگ و جبهه و اثری که می توانست داشته باشد امام موافقت نکردند و ایشان نیز تمکین کردند.

فتنه آقای موسوی رسانه بسیج انتخابات مکزیک ایران پرس سران

** موسوی مفسد فی الارض و مستحق اعدام است **

البته عده ای معتقدند که اقای موسوی از اول خائن بوده اما من اصرای ندارم این را بگویم. ممکن است کسی در ابتدا خادم باشد بعد به خیانت رو بیاورد و نمونه این در صدر اسلام هم بوده که کسانی مورد تایید پیامبر بودند اما گذشت زمان آنها را تغییر داد و عوض شدند. این بازی ای بود که او باید در آن نقش بازی می کند البته مهره اصلی بود. در حقیقت آقای موسوی با خیانتی که کرد تمام حیثیت سیاسی و تاریخی خود را بر باد داد و از نظر من او مفسد فی الارض است و مستحق اعدام اما من مرجع تشخیص نیستم.

بسیج پرس : به تقلب اشاره کردید. شما هدف از طرح تقلب را چه می دانید؟ بنا به گفته خودتان ۶ ماه قبل از انتخابات آغازی بر طرح این مطلب بود و تا بعد از انتخابات هم گسترش پیدا کرد.

قدیری ابیانه:  تمام تلاش این بود که آقای احمدی نژاد انتخاب نشود و نظام تضعیف شود. چون در آن زمان تصور بر این بود که احمدی نژاد در خط رهبری است و حداقل مطیع است و باید ضربه بزنند که این ضربه زدن به اصل نظام بود. البته هدف این حرکت فقط سرنگونی نظام اسلامی نبوده و فراتر از آن یعنی تجزیه کشور است. یعنی فراهم شدن امکان استفاده از تمام ذخایر نفتی کشور، زیرا غرب به شدت به آن نیاز دارد.

۱۳ میلیون به موسوی رای دادند که نه این رای دادن جرم است نه تبلیغات نه کمک تبلیغاتی. این تا زمانی است که موسوی خلاف قانون اساسی مرتکب نشده و مقابل قانون نایستاده باشد که البته دیدیم که او به قانون پایبند نبود و آن را نقض کرد. عده ای فریب خوردند و پرسیدند رای من کو؟ مثلا در لوس آنجلس.

در تهران رای موسوی بیشتر بود اما انتخابات مختص تهران نیست عده زیادی او را فرد مومن به نظام می دانستند. یکی از نقدهای موسوی به احمدی نژاد این بود که به اندازه کافی مطیع قانون اساسی، مجلس و شورای نگهبان نیست و می گفت ولایت فقیه مانع دیکتاتوری است اما این در حالی است که خودش مطیع آمریکا بود.

** تحریم های اقتصادی نتیجه کار سران فتنه بود **

بسیج پرس : تبعات فتنه سال ۸۸ را در چه زمینه هایی می دانید؟

قدیری ابیانه:  به نظر من تحریم هایی که اتفاق افتاد نتیجه امیدواری دشمن به ایجاد تفرقه بود. یعنی حوادث سال ۸۸ دشمن را امیدوار کرد که می تواند عده ای را فریب دهد و به بازی بگیرد. ما باید تحریم هایی که ایجاد شده را ناشی از کار سران فتنه بدانیم. این سران فتنه در سطح بین الملل بهانه دست دشمن دادند و بعضی از اینها دشمن را به تحریم ترغیب کردند.

اگر افراد رفتار مدنی داشتند و مثل طالبان رفتار نمی کردند یا مانند نامزدهای اصولگرایی که با پیروزی خاتمی یا روحانی به آنان تبریک گفتند رفتار می کردند، دشمن امیدی به ایجاد تفرقه و تحریم نداشت. اگر انتخابات اخیر حماسه سیاسی بود اتخابات ۸۸ حماسه عظیم تری بود چون رئیس جمهور با بیش از ۶۰ درصد انتخاب شد و مشارکت هم بیشتر بود. ضمن اینکه تبلیغات هم خیلی صریح تر و آزادتر بود. شما ببینید حرف هایی که در مناظره بیان شد در تاریخ انقلاب بی سابقه بود.

** خسارت دیدگان از عوامل فتنه شکایت شخصی کنند **

من امیدوارم زودتر امکان محاکمه این افراد فراهم شود و به مجازات اعمال شان برسند. من پیشنهاد دادم کسانی که در این فتنه به آنها اهانت شد و خسارت جانی و مالی دیدند شکایت شخصی از عوامل فتنه بکنند و با باز شدن پرونده های شخصی دست قوه قضائیه را برای برخورد باز می کنند و دست آنها را برای مسامحه می بندد.

فتنه آقای موسوی رسانه بسیج انتخابات مکزیک ایران پرس سران

** حصر، لطف نظام در حق سران فتنه است**

بسیج پرس : در روزهای اخیر صحبت هایی مطرح می شود در مورد حصر آقایان موسوی و کروبی و عده ای بر آنند که این افراد از حصر بیرون بیایند. نظرتان در مورد حصر این افراد چیست؟

قدیری ابیانه: حصر یک تدبیر امنیتی است و اگر به تایید رهبری برسد فوق حکم قضایی است. حضرت امام حکم اعدام سلمان رشدی را دادند و هیچ دادگاهی هم تشکیل نشد. رهبر فوق قاضی القضات هستند. تصمیم حصر را در شورای امنیت ملی گرفتند و به تایید رهبری رسید و این لطفی بود در حق این افراد. در مجرم بودن این افراد تردیدی نیست.

بسیج پرس : به نظر شما دادگاه بر گزار می شود و متهمان آن تنها سران فتنه هستند؟ برخی معتقدند که مناظره ها هم در حوادث بعد از انتخابات بی تاثیر نبوده؛ نظر شما چیست؟

قدیری ابیانه:  دادگاه باید تشکیل شود. من به مناظره انتقاد دارم. نامزدها باید خودشان را بمعرفی کنند که البته به نظر من این نقص در قانون ماست. افراد باید بتوانند یکدیگر را تخطئه کنند حتی افشاگری کنند که این هم خوب است. بالاخره کسی که قرار است نامزد شود باید این را بداند اما قانون ما فعلا این است و باید اجرا شود اما اگر کسی گفت چون عکس خانم موسوی را نشان داد باید به خیابان بیایم و آشوب کنیم درست نیست. در آن دوران تنش هایی ایجاد شد که از بالا به پایین جامعه منتقل شد.

** آتش زدن اموال عمومی یک روحیه طالبانی است **

ما باید ظرفیت خود را بالا ببریم اینکه عده ای ریختند به خیابان ها یعنی روحیه ها مدنی نبود یک روحیه طالبانی وجود داشت. این که اقلیت بخواهد نظر خود را به اکثریت تحمیل کند روحیه طالبانی و فاشیستی است، البته اکثریت باید ملاحظه اقلیت را بکند اما آنها ادعای تقلب را مطرح کردند و دلگرم به حمایت خارحی بودند. من معتقدم موسوی وقتی مطمئن شد سازمانهای جاسوسی حمایت می کنند وارد میدان شد. این نظر من است من قاضی نیستم بخواهم قضاوت کنم و تنها یک برداشت است.

بسیج پرس : در مورد راهپیمایی ۲۵ خرداد عده ای به اصل ۲۷ قانون اساسی اشاره می کنند. شما افرادی را که در آن تجمع شرکت کردند را چه افرادی می دانید؟

قدیری ابیانه:  برای هر تجمعی باید از وزارت کشور مجوز اخذ شود. وزارت کشور هم باید شرایط امنیتی را لحاظ کند، اگر احساس کند در تظاهرات ممکن است به عمد توسط مسئولین یا دیگران اخلال شود مسئولیت آن را قبول نکند و مجوز صادر نکند. من معتقدم همه آن افرادی که در آن تجمع حضور داشتند محارب نبودند و فریب خورده بودند. تظاهرات بدون مجوز به هر شکلی ممنوع است.

** در انتخابات اخیر هم اگر آقای جلیلی رای می آورد می گفتند تقلب شده **

عده ای از آن افراد فریب خورده بودند اگر تقلب شده باید سند ارائه می کردند این بار وزارت کشور ریز آرای هر صندوق را اعلام کرد. یکی باید اعلام می کرد آرا مغایرت دارد و ناظران باید درباره تقلب می گفتند اما هیچ سندی ارائه ندادند. آقای حداد این کار را در انتخابات مجلس ششم کرد و گفت در صندوقی که من رای دادم حتی یک رای به نام من نبوده در حالیکه خودم و خانواده ام به من رای داده ایم. صندوق را شمردند و ۴۰۰ رای به دست آمد و این در دوره اصلاح طلبان بود.

همین افراد در انتخابات اخیر اگر آقای جلیلی رای می آورد می گفتند تقلب شده. در زمان آقای بشارتی آقای خاتمی رای آورد و در زمان آقای خاتمی آقای احمدی نژاد منتخب مردم شد و در زمان آقای احمدی نژاد هم آقای روحانی و این نشان از آن دارد که در این نظام نمی شود تقلب کرد.

فتنه آقای موسوی رسانه بسیج انتخابات مکزیک ایران پرس سران

** صهیونیستی ترین رسانه ها مدافع آقایان موسوی و کروبی بودند **

بسیج پرس : شما در آن دوران سفیر ایران در مکزیک بودید. شرایط آن روزهای مکزیک چطور بود؟

قدیری ابیانه:  در مکزیک صهیونیستی ترین رسانه ها مدافع آقایان موسوی و کروبی بودند. ادعای بی اساس آقای کروبی درباره تجاوز در زندان که اثبات هم نشد تیتر یک این رسانه ها بود. ادعای تجاوز در زندان بی اساس است حتی اگر فرض کنید این اتفاق هم افتاده باشد فرد متجاوز باید مجازات شود نه نظام اسلامی و این روال در دنیا وجود دارد. ماجرای ندا آقا سلطان هم به شدت تبلیغ می شد.

بسیج پرس : کدامیک از نامزدها در مکزیک دارای رای بیشتری بود؟

قدیری ابیانه:  در کل از ۴۷ رای اکثریت با آقای موسوی بود.

بسیج پرس : به نظر شما چرا آقایان موسوی و کروبی که به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند از راه قانونی این خواسته خود را پیگیری نکردند؟

قدیری ابیانه:  دلیلش این است که خود این افراد هم می دانستند که تقلب در آن وسعتی که می گفتند نشدنی است. البته من مطلبی را درباره آقای رضایی عرض کنم؛ ایشان از سپاه آمد بیرون که رئیس جمهور شود اما معلوم بود به خاطر ویژگی های شخصیتی اش این اتفاق نمی افتد و نمی تواند افکار عمومی را جلب کند. ایشان تا جایی با احتمال تقلب همراهی کرد و بعد پذیرفت صندوق ها شمارش شود ولی گفت از حقم گذشته ام چون می دانست تقلب نشده و بنده از این کار او گله مندم زیرا اگر کنار نمی رفت و مشخص می شد تقلبی نبوده جلو فتنه گرفته می شد اما او این همراهی را با انقلاب نکرد.

البته این را هم بگویم که اقدام آقای رضایی به هیچ عنوان قابل مقایسه با اقدام آقایان کروبی و موسوی نبود.

** فتنه گران به دست خودشان در روز عاشورا رسوا شدند **

بسیج پرس : در روز عاشورای آن سال اتفاقاتی افتاد که خیلی ها فکرش را هم نمی کردند که به اعتقادات بخصوص حضرت اباعبدالله (ع) توهین شود. شما افرادی که در قائله ۸۸ حضور داشتند را از چه طیفی می دانید؟

قدیری ابیانه:  آن ها کسانی بودند که  دل به حمایت بیگانه خوش کرده بودند که در این میان طرفداران آقای موسوی و حتی کسانی که رای نداده بودند و اراذل اوباش هم حضور داشتند. به نظر من ماجرای عاشورا هشداری  بود به افرادی که از آقای موسوی حمایت کرده و به او رای داده بودند. خدا فتنه گران را به دست خودشان در روز عاشورا رسو کرد و این ها احساسات مردم را جریحه دار کردند.

بسیج پرس : ممنون بابت وقتی که در اختیارمان قرار دادید.

انتهای پیام//

گفتگو از: میثم یعقوبی

منبع خبر در بسیج پرس | خلاصه خبر

۹۲/۱۰/۰۹

نظرات  (۱)

با سلام خدمت استاد عزیز

بسیار مصاحبه خوبی بود هر بار مصاحبات شما رو می خونم اطلاعاتم کامل می شه در مورد این فتنه اما این که این افراد اعدام بشوند بظرتون باعث بت سازی عوامل داخلی و اوپوزیسیونم نمی شه؟ بهتر نیست در این حقارت و بی خبری زندگی بی ارزششون رو ادامه بدن تا به زباله دان تاریخ بپیوندند و رأفت اسلامی بیشتر رو نمایی کنه هرچند باز مشکلاتی فراهم می کنه ؟

و بعد چرا کسی از نقش پر رنگ خاندان آقای هاشمی رفسنجانی سخنی نمی گه در حالی که سهم زیادی در این آشوب ها داشتن ؟
در کل احساس می کنم عده ای می خوان با پر رنگ کردن موسوی ها ، هاشمی ها رو از مسئله بیرون بگشن ! دوست دارم نظرتون رو بدونم آقای قدیری.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">