پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۵۸ ب.ظ

۰

//bayanbox.ir/id/5953943464040423376?viewدر مطلبی که در تاریخ 28 آذر در نقد توافقنامه ژنو تحت عنوان "بندهایی از توافقنامه ژنو حق حاکمیت ایران را نقض می کند." در سایت خود منتشر کردم در مورد این قسمت از توافقنامه ژنو که تصریح می کند:

"دولت امریکا، در چارچوب اختیارات قانونی رئیس جمهور و کنگره از تحمیل تحریم‌های جدید هسته‌ای خودداری خواهد کرد."

نوشته بودم:

"رئیس جمهور آمریکا می تواند مصوبات کنگره را وتو نماید مگر اینکه دو سوم نمایندگان به آن مصوبه رای داده باشند. لذا در شرایطی که کنگره با دو سوم آراء تحریمی را تصویب کند که دولت ملزم به عمل به آن باشد، خدشه ای در قول دولت اوباما پیش نیامده اما تحریم ها افزایش یافته است."

اینک اخبار حاکی از آن است که تعداد سناتورهای آمریکایی موافق تحریم از مرز دو سوم گذشته اند و در صورت تصویب آن رئیس جمهور می تواند بگوید که توافقنامه را رعایت کرده است زیرا در توافقنامه به اختیارات قانونی رئیس جمهور و کنگره در این باره اشاره شده است و رئیس جمهور نه تنها نمی تواند تحریم های مصوب دو سوم  اعضای کنگره را رد کند بلکه موظف به اجرای آن است.

البته اگر سنا تحریم های جدیدی را تصویب کند باید منتظر فروپاشی همسویی دیگر کشورها با آمریکا برای تحریم های آمریکا بود. زیرا در این صورت این آمریکا است که با تحریم های جدید عملا مذاکرات ژنو را به بن بست کشانده است.

در این صورت لازم است یک راهپیمایی بسیار گسترده در ایران علیه آمریکا به راه افتد و از موضع نظام در مقابله با آمریکا حمایت شود.

یک دیپلماسی عمومی بسیار گسترده بر علیه آمریکا در سطح جهان نیز لازمه شکست آمریکا در متحد کردن سایر کشورها علیه ایران ضرورت خواهد یافت.

اگر کنگره دست به چنین کاری بزند نشان داده است که کنگره آمریکا بیشتر تحت فرمان اسرائیل و نتانیاهو است تا کاخ سفید هر چند نفوذ صهیونیستها در کاخ سفید نیز انکار شدنی نیست.

البته در توافقنامه بندهی دیگری نیز وجود دارد که ادامه تحریم ها را ممکن می سازد.

همانطور که در یادداشت فوق الذکر نوشته ام در توافقنامه آمده است که:

"این راه حل جامع به مثابه یک مجموعه منسجم خواهد بود که هیچ بخشی از آن مورد توافق قرار نمی‌گیرد مگر آنکه در مورد تمامی بخش‌های آن توافق حاصل شود. این راه حل جامع شامل یک فرایند متقابل و قدم به قدم می‌باشد و به رفع همه جانبه تمامی تحریم‌های شورای امنیت، تحریم‌های چندجانبه و تحریم‌های ملی مربوط به برنامه هسته‌ای ایران می‌انجامد."

در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علاوه بر موضوع هسته ای موضوع موشک ها و سلاح های ایران نیز مطرح شده است. بنابراین محدود کردن آن به موضوعات هسته ای به معنی ملغی شدن قطعنامه شورای امنیت و سایر تحریم ها نیست و غربی ها می توانند تحریم ها را به سایر امور نسبت داده و حتی آن را تشدید کنند. کافی است بگویند تحریم ها دلیلی غیر از موضوع هسته ای دارد. [کما اینکه خانم شرمن مذاکره کننده هسته ای به کنگره گفت که شما می توانید تحریم های بیشتری تصویب کنید اما نه تحت عنوان هسته ای].

۹۲/۱۰/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">