پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۱۸ ب.ظ

۰

خبرگزاری تسنیم: سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: بیداری اسلامی ناشی از وحدت و تاثیرات انقلاب اسلامی است که در این میان شاهد پیروزی مسلملنان در تونس و سرنگونی برخی حکومت‌ها مانند حکومت یمن و در خطر قرارگرفتن حکومت‌های دست نشانده بودیم.

محمد حسن قدیری ابیانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اهمیت وحدت در عرصه بین الملل، اظهار کرد: نیمی از نقاط استراتژیک جهان، یعنی 7 نقطه استراتژیک در جهان، به جهان اسلام تعلق دارد، که وسعت سرزمین‌های اسلامی، منابع غنی نفت و گاز، جمعیت میلیاردی، اعتقاد مردم به اسلام، قرآن، خدای واحد و پیامبر اکرم (ص)، زمینه‌های لازم برای تبدیل جهان اسلام به یک تمدن بزرگ اسلامی و قطب بزرگ قدرت در جهان را فراهم کرده است.

سفیر سابق ایران در استرالیا، افزود: در صورتی که این قطب اسلامی شکل بگیرد امکان استثمار سرزمین‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان برای استعمارگران فراهم نمی‌شود؛ بلکه قطب اسلامی به بزرگ‌ترین قطب جهانی تبدیل می‌گردد.

این کار‌شناس علوم استراتژیک، با بیان اینکه موضوع شکل گیری قطب جهانی؛ موضوعی است که استعمارگران و غربی‌ها، قرن هاست به آن پی برده‌اند، تصریح کرد: این مسئله سبب تدارک توطئه‌های گسترده علیه جهان اسلام، تجزیه کشورهای اسلامی، ایجاد اختلافات، تداوم سیاست اختلاف بینداز و حکومت کن، تحمیل حکومت‌های دست نشانده برای جلوگیری از تحقق وحدت و انسجام جهان اسلام است.

مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام، با تاکید به تشکیل رژیم صهیونیستی با شعار سلطه از نیل تا فرات، عنوان کرد: این شعار شامل بخش‌هایی از 14 کشور اسلامی و از جمله شهرهای مکه و مدینه است.

سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای اشغالگری و تضعیف کشورهای اسلامی و بالا بودن تهدید به تجاوز علیه کشورهای اسلامی، مطرح کرد: در حقیقت بخشی از این نقشه استکبار برای جلوگیری از وحدت مسلمانان است که سبب شده، غرب امکان به یغما بردن ثروت کشورهای مسلمان و فقیرنگه داشتن آن‌ها برای استکبار فراهم کند.

انقلاب اسلامی ایران نقطه شروع بیداری اسلامی است

قدیری ابیانه با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی موج حرکتی در جهان اسلام آغاز شد که مسبب حرکت مردم به سمت باورهای دینی شد و خطر تجدید حیات اسلام و تمدن بزرگ اسلامی را برای استکبار ایجاد کرد، بنابراین سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن، به ویژه در بین اقوام مسلمان و مذاهب اسلامی پر رنگ شد که در این سی و چند سال نیز شاهد هزینه‌های صد‌ها میلیارد دلاری برای دامن زدن به اختلاف‌ها بودیم.

سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به ‌اهبعاد توطئه‌های دشمن علیه شکل گیری بیداری اسلامی در کشور‌ها، تصریح کرد: بیداری اسلامی ناشی از انقلاب اسلامی است که در این میان شاهد پیروزی مسلملنان در تونس و سرنگونی برخی حکومت‌ها مانند حکومت یمن و در خطر قرارگرفتن حکومت‌های دست نشانده بودیم.

سفیر سابق ایران در استرالیا، تاکید کرد: برخی‌ها سعی کردند با پاتک، این دستاورد‌ها را خنثی کنند که نمونه آن کودتا در مصر، تلاش برای سرنگونی حکومت اسلامی در تونس و احیای حکومت یمن است.

این کار‌شناس علوم استراتژیک، با تاکید به وضعیت حکومتی کشورهای منطقه، عنوان کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که در عراق شیعیان که اکثریت هستند عمده قدرت را در دست گرفته‌اند، در سوریه دولت؛ خط مقاومت علیه اسرائیل را ادامه داده است و حزب الله لبنان نیز قدرتش روز افزون بوده است.

مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام، گفت: با پیشرفت کشورهای مسلمان توطئه‌های دشمن نیز بیشتر شده است و توطئه‌های کثیف آن‌ها ایجاد و شکل دادن به گروه‌های تکفیری است، این گروه‌ها در حقیقت دست پرورده سازمان‌های جاسوسی موساد و اینتلیجنت سرویس و سیا هستند.

عربستان حامی مالی تکفیری‌ها در این جنایات پلید است

وی با اشاره به تامین مالی تکفیری‌ها به وسیله حکومت دست نشانده عربستان، اظهار کرد: حکومت دست نشانده عربستان بسیاری از هزینه‌های گرو‌های تکفیری را به عهده گرفته است و آن‌ها را تشویق به عملیات جنایتکارانه‌ای می‌کند که در طول تاریخ به غیر از دوران حاکمیت مسیحیت، که آن‌ها هم در برهه‌ای از زمان دست به این کار می‌زدند، بی‌سابقه بوده است.

قدیری ابیانه با مقایسه جنایات مسیحیان و تکفیری‌ها، افزود: مسیحیان آن زمان این جنایات را در برابر کسانی که حاضر به پذیرش مسیحیت نبودند، انجام می‌دادند؛ اما تکفیری‌ها با اعلام انگیزه‌های مذهبی، در راستای منافع دشمنان اسلام عمل می‌کنند که تا حدودی هم به اهداف خودشان آگاهی دارند.

سفیر سابق ایران در استرالیا، با اشاره به کشف سلاح‌های تولید رژیم صهیونیستی در دستان تکفیری‌ها، تصریح کرد: پیدا شدن این سلاح‌ها، آشکار شدن مداخلات اسرائیل در این ترور‌ها و حمایت از تکفیری‌ها مبین این است که آن‌ها هدفشان همه مسلمانان و نه فقط شیعیان است.

سفیر سابق ایران در مکزیک، با اشاره به شعار وحدت امام خمینی (ره)، عنوان کرد: امام خمینی (ره) با درک عمق استراتژی دشمن و با درک عمیق مفاهیم قرآن شعار وحدت بین شیعه و سنی را مطرح کردند و در این راستا قدم برداشتند و حتی فتاوایی در این زمینه نیز صادر کردند.

این کار‌شناس علوم استراتژیک با تاکید به فتوای امام راحل، گفت: امام خمینی (ره) برای حفظ وحدت و دوری از تفرقه، فرمودند مسلمانان نه تنها مجاز؛ بلکه موظف به نماز خواندن در مکه به امامت اهل سنت، بدون استفاده از مهر هستند تا این صفوف مسلمین متحد‌تر شود.

امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب خواهان وحدت مسلمانان

مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام، اظهار کرد: این خط را، رهبر معظم انقلاب بعد از امام خمینی (ره) نیز دنبال کردند، بنابراین وحدت بین مسلمانان خنثی کردن توطئه دشمن و به نفع همه است؛ وحدت به معنی یک نوع فکر کردن نیست بلکه به معنی همکاری درباره مشترکات است.

وی با اشاره به مصون ماندن قرآن از تحریفات و تاکید به اینکه دیگر کتب آسمانی به جای مانده فقط نقل قول‌هایی از حضرت موسی (ع) و حضرت عیسی (ع) است، افزود: مشترکات ما اعتقاد به خدای واحد، اعتقاد به پیامبر اکرم (ص)، اعتقاد به قرآن، تنها کتاب آسمانی بدون تحریف در بین جامعه بشریت است.

قدیری ابیانه تاکید کرد: ما مسلمان‌ها نه تنها پاسدار وحدت بین مسلمانان هستیم بلکه خواستار همکاری با سایر پیروان ادیان الهی در اهداف مشترک نیز هستیم، اما عده‌ای مانند تکفیری‌ها و وهابی‌ها به اختلافات دامن می‌زنند.

سفیر سابق ایران در مکزیک، با اشاره به کارهای تکفیری‌ها، تصریح کرد: با پیروزی اخوان المسلمین در مصر که هم عرب هستند و هم سنی؛ به تکفیر آن‌ها پرداختد و آن‌ها را تروریست و محدورالدم معرفی کردند و جنایات زیادی علیه آن‌ها نیز مرتکب شدند.

سفیر سابق ایران در استرالیا، با اشاره به تفرقه اندازی در بین مذاهب اسلامی، عنوان کرد: اختلاف بین مذاهب اسلامی به دامن زدن به اختلافات بین شیعه و سنی محدود نشده است بلکه به ایجاد اختلاف بین شاخه های اهل سنت نیز کشیده شده است.

مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام، تصریح کرد: جالب اینکه حکومت‌هایی مانند عربستان سعودی، وهابی‌ها و تکفیری که هرگونه همکاری با شیعیان را منع می‌کنند و دستور قتل عام آن‌ها و انفجار حرم‌های مطهر امامان شیعه را صادر می‌کنند، با کسانی که هیچ اعتقادی به اسلام ندارند و دشمن اسلام هستند، مانند کشور‌ها غربی و صهیونیستی دست دوستی می‌دهند.

وی تاکید کرد: این اقدام، یعنی اینکه شیعیان معتقد به اعتقادت اصلی اسلام که مورد تایید اهل سنت هستند را تکفیر می‌کنند اما دست دوستی و مشارکت به دشمنان اسلام می‌دهند، که البته این مسئله به این صورت باقی نمی‌ماند، بنابراین ما باید هوشیار باشیم.

قدیری ابیانه با اشاره به برخی حرکت‌های تفرقه اندازانه گروهی از شیعیان تندرو، اظهار کرد: متاسفانه برخی از شیعیان تند رو گرفتار این بازی‌ها می‌شوند و بهانه به دست دشمن می‌دهند، بنابراین باید مراقب باشند که این رفتار‌ها نباید سبب تحریک عده‌ای نادان که در اختیار سازمان‌های جاسوسی غرب قرار گرفته‌اند، شود؛ همان‌هایی که حاضرند در این راه جانشان را به طور احمقانه‌ای از دست بدهند و در جهنم جای بگیرند.

سفیر سابق ایران در مکزیک، با اشاره به حمایت ایران از وحدت بین مسلمانان، افزود: ما به عنوان مسلمان و شیعه نه تنها طرفدار وحدت بین مسلمانان هستیم بلکه به عنوان یک حکومت شیعه بیشترین حمایت را از مبارزین اهل سنت در جهان که سنبل آن مبارزین فلسطین که عمدتا اهل سنت هستند به کار بردیم یعنی بزرگ‌ترین حامی فلسطینیان مبارز که اهل سنت هستند ایران شیعه و حزب الله شیعه بوده‌اند.

سفیر سابق ایران در استرالیا، خاطرنشان کرد: حکومت‌های اهل سنت و وهابیون علیه این‌ها توطئه می‌کنند و از کشتار فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی حمایت میماید و حتی گاهی سفارش ادامه جنایات صهیونیستی علیه این افراد را با قبول هزینه‌های زیاد متقبل می‌دهند.

گفت‌و‌گو از زهرا رئیسی

۹۲/۱۱/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">