پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۲ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۳۳ ب.ظ

۰

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با «نسیم»: فایده مذاکرات هسته‌ای این است که دستکش مخملی را از دست پلید آمریکا بیرون کشیده و ماهیت آن افشا می‌شود.

مهمترین محورهای گفتگوی محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل استراتژیک با «نسیم» بدین شرح است:

-  معتقد هستم آمریکایی ها تحت فشار صهیونیست ها زیر توافق نامه خواهند زند.

- آمریکا درصدد خواهد بود که نه تنها فشار تحریم‌ها را کم نکرده بلکه به اهداف خود در مورد مسائل غیرهسته ای برسند و آن را در آینده تشدید کند.

-  کسانی که در ایران فریب دشمن را خورده اند و فکر می کنند لحن دیپلماتیک و محترمانه باعث می شود آمریکا از دشمنی با ایران منصرف شود به این نتیجه خواهند رسید که در تحلیل خود دچار اشتباه شده اند.

- مذاکرات باعث خواهد شد برخی به ریشه های عمیق دشمنی آمریکا و صهیونیسم و کشورهای هم پیمانشان با ملت ایران پی ببرند و این امر انسجام ملی را که برای تحقق مقاومت در برابر دشمن ضروری است به ارمغان خواهد آورد.

- لحن مقام معظم رهبری و مردم در 22 بهمن، دشمن را از این خیال واهی خارج کرد که تصور می کردند نرمش قهرمانانه ناشی از ضعف و استیصال مردم بوده است، در صورتی که دشمن چنین برداشت غلطی داشته باشد که فشارها موثر بوده است بر میزان آن خواهند افزود.

- معتقد هستم راه کار اصلی رفع تحریم ها، تحقق حماسه اقتصادی است و آن محورهایی است که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود اعلام کردند.

- مخاطب ابلاغیه دیروز مقام معظم رهبری نه تنها مسئولین بلکه مردم هستند و همه مردم بایستی خود را برای تحقق مقاومت اقتصادی سهیم بدانند.

- آمریکا تحت سلطه اسرائیل است و سفر وندی شرمن بعد از مذاکرات به اسرائیل اتفاقی عادی محسوب می گردد.

-  اصولا مقامی به ریاست جمهوری آمریکا و یا عضویت در کنگره نمی رسد مگر اینکه مورد تائید صهیونیستها باشد چرا که عملا صهیونیست ها قدرت اقتصادی و رسانه ای آمریکایی ها را در اختیار دارند و بدون حمایت آنها راه به جایی نمی برند، این موضوع که آمریکایی ها به نتانیاهیو و اسرائیل گزارش دهند امری طبیعی است.

-  هر نتیجه ای برای مذاکرات اتفاق بیفتد برای ما برد محسوب می شود و برد ما به این بوده که دستکش مخملی را از دست پلید آمریکا بیرون کشیده ایم و ماهیت آن ها را برملا می کنیم.

-  اهانت ها و تهدیدهائی که مقامات آمریکایی تا به امروز انجام داده اند یکی از دلایل است که موجب شرکت گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن و طنین بلندتر شعار مرگ بر آمریکا بوده است و از این نظر نیز پیروزی است.

- اینکه مقامات آمریکایی از مذاکرات ابراز خوشبینی کردند اشکالی ندارد ولی ما باید در عمل رفتار آنها را ببینیم و صرف ابراز خوش بینی کافی نیست هرچند مقامات آمریکایی از جمله خانم شرمن اعلام کرده اند که تحریم ها را کاهش نخواهند داد.

- آمریکایی ها شرایط دیگری مثل برخورداری ایران از موشک های دور برد، توانایی های نظامی و مسئله به اصطلاح حقوق بشر و حمایت ایران از سوریه و حزب الله و مخالفت ایران با رژیم صهیونیستی و مانند آن را به عنوان شروطی مطرح کردند که باید در مذاکرات وارد شود ولی مقامات وزارت امور خارجه کشورمان پاسخ دادند که هیچ موضوعی جزء بحث هسته در مذاکرات نخواهد بود.

- ما باید نگاهمان برای مقابله با دشمن به ساختار درونی و مقاومت اقتصادی باشد و آن شامل اصلاح برخی از ساختارهاست که دیروز در ابلاغیه مقام معظم رهبری مطرح شد که نمونه آن اصلاح سبک زندگی است که مورد تاکید قرار گرفت است.

-  اگر همه مردم تلاش کنند نقش خود را در تحقق حماسه اقتصادی و مقاومت اقتصادی ایفا کنند خود به خود سد تحریم ها شکسته خواهد شد چرا که دشمن از تحریم ها زیان بیشتری تحمل می کند.

- اگر دشمن ببینید که تحریم ها روی ملت ما تاثیری نگذاشته است، آنگاه دیوار تحریم ها فرو خواهد ریخت و ما شاهد هجوم کشورهای مختلف برای برخورداری از بخشی از بازار ایران خواهیم بود.

تاریخ : ۱۳۹۲/۱۲/۲

۹۲/۱۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">