پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۱، ۱۱:۳۴ ب.ظ

۱

خبرگزاری فارس: کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه گفت: در حالی که بسیاری از مردم ایران تصورات اشتباهی در خصوص درآمد حاصل از صادرات نفت خام کشور دارند باید گفت این مبلغ مطابق با بودجه سال 90 برای هر ایرانی ماهانه 61 هزار تومان است.

خبرگزاری فارس 22/1/1391: همه باید به دنبال تولید ملی باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت خارجه امروز در جشن بزرگ ایران هسته‌ای که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌گذاری ایرانی، به تبیین دلایل این نامگذاری پرداخت.

محمدحسن قدیری ابیانه در ‌ارتباط‌ با بخش نخست از نام سال جدید با عنوان تولید ملی خاطر نشان کرد: سیاست کشورهای استعمارگر در کشورهای نفت خیز، وابسته نگهداشتن آنان به نفت خام است و از دو طریق برای تحقق این سیاست‌ها تلاش می‌کنند.

قدیری ابیانه یکی از این سیاست‌ها را جلوگیری از تولید ثروت در این کشورها دانست و افزود: کشورهای استعمارگر برای رسیدن به این هدف برنامه‌های متعددی دارند که راه‌های فرهنگی یکی از این برنامه‌هاست و از بین بردن فرهنگ و وجدان کاری نمونه‌ای از این روش‌ها به شمار می‌رود.

وی مصرف کردن درآمد حاصل از صادرات نفت و جلوگیری از سرمایه‌گذاری آن برای تولید ثروت را روش دوم این کار خواند و یادآور شد: این کشورها بخش زیادی از اهداف خود را از طریق دامن زدن به مصرف‌گرایی و بویژه مصرف کالاهای خارجی اجرایی می‌کنند تا به این ترتیب پول کشورهای نفت‌خیز در نهایت به کشورهای استعمارگر باز گردد.

کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت خارجه بیان کرد: برای جلوگیری از وقوع این رویدادها باید تولید ملی افزایش یابد و مردم به هنگام خرید اقلام مورد نیاز خود کالاها را با در نظر گرفتن اقتصاد، اشتغال و پول ملی کشور خود انتخاب کنند.

قدیری ابیانه به بخش دوم با عنوان حمایت از کار اشاره و تصریح کرد: در حالی که بسیاری از مردم ایران تصورات اشتباهی در خصوص درآمد حاصل از صادرات نفت خام کشور دارند باید گفت این مبلغ برای هر ایرانی ماهانه 61 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های دولت برای هر دانشجوی لیسانس سالانه سه میلیون تومان است، ادامه داد: در چنین شرایطی جستجوهای یک دانشجو برای یافتن کار نشان می‌دهد که این دانشجو نقش خود را به درستی درک نکرده است چراکه سرمایه‌گذاری دولت برای دانشجو بی‌هدف نبوده و خود آن دانشجو بخشی از راه حل مسئله بیکاری است.

قدیری ابیانه افزود: بسیاری از افراد به دنبال یافتن کار دولتی و دریافت مزایا بوده و در خصوص درآمد دولت، وظیفه هر یک از ایرانیان و مدیریت دولت دچار توهم هستند.

سفیر سابق ایران در مکزیک بیان کرد: هر یک از ایرانیان و به ویژه دانشجویان باید به جای یافتن کار به دنبال ایجاد اشتغال باشند.

قدیری ابیانه پیشرفت غرب را ناشی از دو عامل کار و قناعت در مصرف دانست و تصریح کرد: بسیاری از مواردی که از نظر فرهنگ جدید ایرانی مدرن محسوب می‌شوند در غرب مدرن نیستند و وجود آنها تنها موجب تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کشورمان، مدت زمان کار کردن هر نفر در بخش خصوصی به طور متوسط دو ساعت و چهار دقیقه و در بخش دولتی یک ساعت و چهار دقیقه است عنوان کرد: مطالعات نشان می‌دهند که ایرانیان کارهای اداری و کره‌ای‌ها کارهای فنی را بیشتر می‌پسندد و همین عامل، موفقیت کره جنوبی را در زمینه پیشرفت فراهم می‌کند.

این کارشناس امور اقتصادی اذعان کرد: البته ضرورت تولید کار توسط افراد، از مسئولیت و وظیفه مسئولان امر نمی‌کاهد.

قدیری ابیانه حمایت از سرمایه ایرانی را مورد توجه قرار داد و گفت: سرمایه‌های کشور باید در راستای تولید ملی سوق داده شوند که این تولید تنها منحصر به کالا نبوده و خدمات را نیز شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم ایران زهد را در بی‌توجهی به تولید ثروت می‌دانند و این در حالی است که زهد در مصرف است و نه تولید ثروت و پیشوایان دین مبین اسلام از طریق کار و در نتیجه تولید ثروت به وضع فقرا رسیدگی می‌کردند.

.--------------------------------------------

قدیری ابیانه: هدایت سرمایه ها در تولید کالای ایرانی رونق اقتصاد کشور را دو چندان می‌کند

قزوین- خبرگزاری مهر: کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت خارجه گفت: هدایت سرمایه ها در تولید کالای ایرانی رونق اقتصادی کشور را دو چندان می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن قدیری ابیانه عصر سه شنبه در مراسم جشن هسته ای ایران که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره (قزوین برگزار شد اظهارداشت: سرمایه های ایرانی را باید به سمت تولید ملی و ایجاد اشتغال سوق دهیم.

 

وی در خصوص کاهش تورم و ایجاد اشتغال اظهارداشت: آن چیزی که در تورم اثر می گذارد میزان تولید و مصرف است یعنی عرضه و تفاضا. هر چه عرضه بیشتر باشد تورم کمتر است و اگر اشتغال ایجاد شود تولید افزایش پیدا می کند وآثار ضد تورمی کمتر می شود.

 

کارشناس عالی وزیر خارجه افزود: کاهش تورم و ایجاد اشتغال بر یکدیگر تاثیرگذار هستند و ما باید تلاش کنیم تولید ملی را افزایش دهیم زیرا هر چه تولید ملی افزایش پیدا کند باعث کاهش تورم می شود و لازمه افزایش تولید ملی ایجاد اشتغال است و یکی از راههای ایجاد اشتغال مصرف کالاهای داخلی است.

 
قدیری ابیانه یادآورشد: کسانی که در تولید فعالیت می کنند با تولید کالاهای با کیفیت رضایت مصرف کننده را جلب کنند و این موضوع به نوعی فرهنگ عمومی است که تاکید مقام معظم رهبری است که در حمایت از کار و سرمایه ایرانی تولید ملی نقش آفرین است و حمایت از کار و شاغلان بخش اقتصادی و سرمایه ایرانی موجب تحرک و رونق اقتصادی کشور می شود.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا تصریح کرد: برای اینکه تولیدی صورت بگیرد باید بازار کار فراهم شود و تحقق بازار هم نیازمند آن است که مردم مصرف کالای ایرانی را به کالای خارجی ترجیح دهند و اگر این اتفاق بیفتد زمینه برای تولید ایجاد می شود.

وی عنوان کرد: نامگذاری امسال با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری راهکار عملی و اجرایی برای حمایت از صنعت و کالای داخلی برای توسعه و پیشرفت افتصادی کشور است و برای تحقق این امر تلاش مردم و مسئولان نیز ضروری است.

کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت خارجه اظهارداشت: دانشجویان با توجه به توانمندی و ظرفیت بالایی که دارند نباید منتظر مسئولان برای ایجاد شغل باشند بلکه خودشان با ابتکار و خلاقیت همت و تلاش مضاعف ضمن ایحاد اشتغال برای خود زمینه کاریابی برای دیگران را نیز فراهم کرده و به کاهش نرخ بیکاری نیز کمک کنند.

وی تصریح کرد: دانشجویان باید با توجه به رشته ای که تحصیل کرده اند بتواند محور کار و تولید باشند و در تولید به مسئولان هم کمک کنند.

قدیری ابیانه پیشرفت غرب را ناشی از دو عامل کار و قناعت در مصرف عنوان کرد و گفت: در کشور ما  مدت زمان کار کردن هر نفر در بخش خصوصی دو ساعت و چهار دقیقه و در بخش دولتی یک ساعت و چهار دقیقه است.

وی بیان کرد: ایرانی ها بیشتر به پشت میز نشینی راغب هستند تا کار اجرایی و عملیاتی در صورتی که در کشورهای پیشرفته راندمان کاری بالاتر است چون افراد مشتاق پشت میز نشینی و رخوت در کار نیستند.

۹۱/۰۱/۲۲

نظرات  (۱)

۲۳ فروردين ۹۱ ، ۰۸:۵۴ محمد صادق طیبا
بسم الله الرحمن الرحیم من در این جمع حضور داشتم و سخنان دکتر قدیری هم برنامه ای بود برای آینده و هم حقیقتی بود برای ما.برای ما که ممکن است تا حال قدمی برای ایران برنداشته باشیم. من میخواهم سهم کوچکم را ایفا کنم ان شاالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">