پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۳۳ ب.ظ

۰

به گزارش شانا، اکبر ترکان در سومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی و ضرورت هدفمند سازی یارانه ها، میزان مصرف انرژی را در کشور معادل یک هزار و ٧٩٩ میلیون بشکه نفت اعلام کرد و افزود: 700 میلیون بشکه از این میزان نفت است و بخش عمده آن در داخل مصرف می شود.

وی تصریح کرد: از میان فرآورده های تولیدی در داخل، تنها نفت کوره(به دلیل تولید مازاد) صادر می شود و افزود: ٢٥ درصد از ٧٠٠ میلیون بشکه نفت تولیدی، نفت کوره است، ضمن آن که بخشی از بنزین و گازوییل از خارج وارد می شود.

به گفته ترکان، روزانه ١٠٠ میلیون لیتر نفت گاز، ٧٠ میلیون لیتر بنزین و ٢٠ میلیون متر مکعب سوخت سی ان جی در کشور در اختیار خودروها قرار می گیرد.

مشاور رئیس جمهوری، تولید سالانه گاز طبیعی را ١٨٠ میلیارد متر مکعب اعلام و تصریح کرد: مصرف سالانه گاز در کشور نیز حدود ١٦٠ میلیار متر مکعب است که بخشی از این میزان در داخل مصرف و بخشی به میادین نفتی تزریق می شود.

وی گفت: در صورتی که قیمت هر بشکه نفت را ١٠٠ دلار در نظر بگیریم با احتساب مصرف ٧٠٠ میلیون بشکه نفت در داخل، ارزش مصرف ما ٧٠ میلیارد دلار و در صورتی که هر متر مکعب گاز را ٣٠ سنت محاسبه کنیم مصرف گاز طبیعی ٥٤ میلیارد دلار می شود.

وی گفت: به این ترتیب ارزش سالانه مصرف انرژی در کشور حدود ١٢٤ میلیارد دلار می شود؛ این در حالی است که تولید جی.دی.پی ما حدود ٥٠٠ میلیارد دلار است.

مشاور رئیس جمهوری روند مصرف حامل های انرژی را در کشور ˈهدر سوزیˈ نام گذاشت و تصریح کرد: در مقابل مصرف حاملهای انرژی، هیچ ثروتی ایجاد نمی شود.

وی با اشاره به قانون هدفمندی یارانه ها ادمه داد: ˈهنگام تدوین این قانون، نامگذاری آن اهمیت زیادی نداشت و مهم این بود که قانون مدیریت انرژی در کشور اجرا شود و ما نیز نسبت به نام قانون حساس نبودیم، اما متاسفانه به مرور محتوا به سمت نام چرخید؛ به نحوی که هم اکنون این قانون، قانون یارانه ها شده است نه قانون مدیریت انرژیˈ.

مشاور رئیس جمهوری گفت: قرار بود ٥٠ درصد از درآمد حاصل از اصلاح قیمت حاملهای انرژی در اختیار خانواده ها و ٥٠ درصد آن در اختیار واحدهای تولیدی، صنعتی و مصروف عمران و سازندگی دولت شود، اما هم اکنون ١٥٠ درصد از درآمدهای هدفمندسازی یارانه ها در اختیار خانواده هاست.

وی درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها را در سال جاری ٢٨ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که ما به خانواده ها ٤٣ هزار میلیارد تومان می دهیم که این رقم بیش از ١٥٠ درصد درآمدی است که دولت از هدفمندی یارانه ها به دست آورده است.

۹۲/۱۲/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">