پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۲، ۰۶:۵۴ ق.ظ

۰

نرمش قهرمانانه ماهیت نظام سلطه را آشکارتر کرد

چهارشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۲، ۰۶:۵۴ ق.ظ

اصرار بیشتر آمریکا به وجود گزینه نظامی علی‌رغم لحن ملایم دولت

این مذاکرات نشان داد هر چند دولت نهایت روش دیپلماسی و لحن محترمانه و ملایم و لبخند را نسبت به آمریکا و غربی‌ها بکار گرفت، اما آمریکا بر مسئله وجود گزینه نظامی بیشتر تأکید کرد ...

محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک در گفت‌وگو با سراج 24 با اشاره به خصومت آمریکا با جمهوری اسلامی گفت: یکی از ویژگی‌های برنامه آمریکا همواره این بوده که با ایران دشمنی کند و علت این دشمنی را ناشی از عملکرد ایران معرفی کند.

وی با ذکر اینکه در کشور دو گروه در راستای سیاست آمریکا قدم برمی‌دارند، افزود: گروهی که مأمور حقوق بگیر و مزدور هستند، تا تحت عناوین مختلف اهداف تبلیغاتی دشمن را دنبال کنند.

وی گروه دوم را افراد غرب‌زده، فریب‌خورده و مرعوب تبلیغاتی غربی دانست و گفت: آنها شناخت کافی از عمق دشمنی آمریکا ندارند و تصور می‌کنند دشمن آمریکا به خاطر لحن قاطع و مواضع انقلابی ملت است.

قدیری ابیانه افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تحمیل حکومت شاه، حمایت از ساواک، ارتکاب جنایات، غارت منابع نفتی، توطئه علیه اسلام به دلیل دشمنی با ملت بوده است و بعد از پیروزی انقلاب دشمنی آمریکا در ابعاد جدیدی ادامه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ماهیت دشمنی آمریکا تغییر نکرده گفت: قبل از انقلاب تحت عنوان حمایت از پیشرفت ایران و با تحمیل رژیم شاه عملا مانع از پیشرفت می‌شدند و بعد از انقلاب از استقلال کشور ناراحت بودند و دشمنی‌ها ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره به تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری امسال گفت: اغلب کاندیداها برای جذب آرای عده‌ای فریب خورده آمریکا که فکر می‌کردند با مدارا و لحن ملایم می‌توان آمریکا را از دشمنی منصرف کرد، مطالبی را بیان کردند و بر این نکته تأکید کردند که اگر به آمریکا لبخند بزنیم و گفت‌وگو کنیم، می‌توان دشمنی آمریکا را کم کرد، در حالی که این تصور تنها یک خیال خام بود.

قدیری ابیانه عنوان کرد: این نوع اظهارات توسط افراد موجهی که به رقابت انتخاباتی راه یافته بودند، یک اشتباه بود.

سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به کارکردهای نرمش قهرمانانه گفت: تاکتیک نرمش قهرمانانه ایجاد فرصتی بود تا ماهیت پلید آمریکا را نشان دهد و برای افراد خام روشن شود که لبخند، مذاکره و لحن ملایم در رابطه با آمریکا، مانع تداوم خصومت‌های آنها نمی‌شود و این دشمنی ریشه‌های عمیقی دارد.

وی گفت: آمریکا منافعی را در منطقه برای خود تعریف کرده که با منافع مشروع و حیاتی جمهوری اسلامی در تضاد است و لبخند به آمریکا فایده‌ای ندارد، مهو آنچه ضرورت دارد اصلاح ساختار درونی کشور است که جنبه‌ بازدارنده دارد و دشمن را از خصومت باز خواهد داشت هر چند علی‌رغم میلش باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: این مذاکرات نشان داد هر چند دولت نهایت روش دیپلماسی و لحن محترمانه و ملایم و لبخند را نسبت به آمریکا و غربی‌ها بکار گرفت، اما آمریکا بر مسئله وجود گزینه نظامی بیشتر تأکید کرد و همزمان تهدید به تحریم‌های بیشتر و تهدید نظامی می‌کند.

سفیر سابق ایران در مکزیک اظهار کرد: برخی از افراد که فریب دشمن را خورده‌اند بدانند دشمنی آمریکا ریشه‌ای تر از آن است که آنها تصور می‌کنند و با لبخند آمریکا دست از دشمنی بر نمی‌دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: یکی از دلایل گسترده بودن حضور مردم و باشکوه تر بودن مرگ بر آمریکا در 22 بهمن امسال ناشی از آگاهی و خنثی شدن این تفکر غلط بود که برخی مروج آن بودند؛ این حضور انسجام ملی و قدرت مقاومت مردم را در رابطه با تهدیدات و تحریم‌ها تقویت کرد.

قدیری ابیانه گفت: عواملی وجود دارد که در پی این هستند که دشمن را تطهیر کنند و تقصیر دشمنی آمریکا را به گردن جمهوری اسلامی بیندازد و می‌خواهند لباس میش بر آمریکا بپوشانند.

وی با ذکر اینکه این افراد را می‌توان رصد و شناسایی کرد، افزود: حمایت‌های رادیو و تلویزیون‌های آمریکا و اسرائیل از این افراد و انعکاس اظهارات آنها در این رادیوها، روشی برای شناخت این طرفداران و خدمتگزاران آمریکا است.

۹۲/۱۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">