پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۲، ۰۳:۱۰ ق.ظ

۰

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با «نسیم»: عده‌ای در کشور تنش‌زدایی را به معنای کوتاه آمدن از حقوق ملت تعریف می‌کنند/ عقب‌نشینی دشمن را گستاخ‌‌تر می‌کند/ لحن آمریکایی‌ها ثابت کرد که دشمنی آمریکا با ما بخاطر تنش‌زایی ما نبوده، بلکه نتیجه زیاده‌خواهی‌های آنها است.

مهمترین محورهای سخنان محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با «نسیم» در تبیین "آثار و پیامدهای سیاست تنش زدایی در عرصه روابط بین‌الملل" بدین شرح است:

_ سیاست تنش زدایی در تمامی دوران انقلاب سرلوحه سیاست جمهوری اسلامی ایران بوده است و جمهوری اسلامی هیچگاه تنش زا نبوده است. سیاست تنش زدایی هیچ تضادی با تقویت بنیه دفاعی و جنبه بازدارندگی کشو ر و همچنین حفظ حقوق و منافع کشورمان ندارد، اما مسئله این است که برخی از کشورها و حتی برخی جریانات وابسته به دشمن در داخل کشور تنش‌زدایی رابه معنای کوتاه آمدن از حقوق کشورمان تعریف می‌کنند، این درحالی است که هرگونه کوتاه آمدن و عقب نشینی از حقوق ملت جری تر شدن دشمن، افزایش فشارها و مطالبات را در پی خواهد داشت، لذا باید با قاطعیت بر حقوق خود پاقشاری کنیم و بدانیم که مهمترین و موثرترین راه تنش زدایی قبولاندن این باور به دشمن است که با فشارها و تهدیدات نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

- تعابیری که قلم های وابسته به غرب از تنش زدایی ارئه می‌کنند به معنای تسلیم شدن در مقابل دشمن، کوتاه آمدن از حقوق و همسویی با مطامع دشمنان است. این ها افرادی وابسته به غرب هستند.

_ تنش زدایی می‌تواند موجب تهدید زدایی باشد، اما مذاکرات ژنو و لحن دیپلماتیک مسئولین ایرانی موجب شد که دست های آهنین و البته پوسیده آمریکا از دستکش مخملی بیرون کشیده شود.

- برخی مدعی هستند که مواضع قاطع ایران از گذشته تا کنون موجب دشمنی غرب با ما شده است حال آنکه دشمنی غرب با ایران ریشه در منافع نامشروع آنها دارد. این آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که در راستای سیاست تفرقه افکنی بین کشورهای اسلامی، همیشه در صدد ایجاد تنش هستند.

_لحن مسئولین آمریکایی نشان داد که دشمنی امریکا نتیجه تنش زایی ما نبوده است بلکه نتیجه زیاده خواهی آنها است.

_قبل از مذکرات آمریکایی ها فقط از گزینه های روی میز حرف میزدند اما بعد از مذاکرات دائم از گزینه نظامی حرف می‌زنند و بر توهین ها و تهدیدات خود افزودند. در حقیقت این مذاکرات از یک جنبه برای ما مثبت بوده چراکه آنهایی که فریب لبخندهای آمریکا را خوردند به این پی بردند که تصوراتشان توهمی بیش نبوده.در هرصورت چه در گذشته و چه در آینده آمریکا توان اقدام نظامی علیه ایران را نخواهد داشت.
۹۲/۱۲/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">