پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۲، ۰۳:۴۴ ق.ظ

۰

رتبه ایران از نظر فساد مطلوب نیست

پنجشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۲، ۰۳:۴۴ ق.ظ

خبرگزاری آنا: قدیری ابیانه در کنفرانس ملی ضرورتهای رشد و توسعه پایدار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: رتبه ایران از نظر فساد به هیچ وجه مطلوب نیست.

به گزارش خبرنگار آنا، دومین کنفرانس ملی ضرورتهای رشد و توسعه پایدار با تاکید بر جمهوری اسلامی ایران با حضور نظام آبادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک و دبیر هیأت امنای استان مرکزی، محمدحسن قدیری ابیانه و جمعی از پژوهشگران، اساتید و دانشجویان در تالار فردوسی شهرک دانشگاهی امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی اراک گشایش یافت.

محمدحسن قدیری ابیانه در این همایش گفت: یکی از دلایل وجود فساد در ایران مطلوبیت ریشه هایی است که زمینه بروز این مفاسد را فراهم می آورد و تا این وضعیت اصلاح نشود فساد و رانت و قاچاق ریشه کن نخواهد شد، عدم انجام وظایف به موقع، خود یک فساد است زیرا برخی مقابل حقوقی که قانون مشخص کرده است به اندازه ساعات مفید اداری که آن را هم قانون مشخص کرده است کار نمی‌کنند، این کار نکردن‌ها موجبات ضعف دستگاه‌ها از جمله در دستگاه‌های نظارتی، زمینه را برای مفسدین فراهم می‌آورد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا اظهار داشت: یکی از بندهای ابلاغی توسط مقام معظم رهبری برای شفاف‌سازی اقتصاد، تحقق مقاومت اقتصادی و سالم‌سازی آن و جلوگیری از اقدامات، فعالیت‌هاو زمینه‌های فسادزا در حوزه‌های پولی، تجاری ارزی و ....» است.

مدیر تاسیبس انجمن نخبگان جهان اسلام با اشاره به یارانه ای بودن قیمت سوخت خاطرنشان کرد: ارزانی قیمت سوخت ریشه بسیاری از مفاسد بزرگ است.

وی فساد در دستگاه هایی که مسئول مقابله با قاچاق سوخت هستند، اسراف در مصرف سوخت و اتلاف سرمایه ها و دریغ آن از هزینه کردن در امور اساسی و قاچاق سوخت به خارج که در حال حاضر سودی چند برابر سود قاچاق مواد مخدر دارد را از عوارض یارانه ای کردن سوخت برشمرد.

قدیری ابیانه حذف کامل یارانه سوخت و عرضه آن به قیمت تمام شده و حتی المقدور با سودی معقول تا صنایع مربوط به آن توسعه یابند را از راه حل های اجرایی در این بند برشمرد و با اشاره به چند نرخی بودن دلار گفت: رانت کلان به کسانی و یا اموری که از ارزهایی با نرخ های ترجیحی استفاده می کنند فراهم می شود.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به یارانه ای بودن هر کالا و یا خدمتی گفت: هر کالا و یا خدمتی که نرخ آزاد آن با نرخ عرضه دولتی فرق بکند موجب رانت و سوء استفاده و دزدی می شود، اصرار بر ارزانی کالاها از طریق اختصاص یارانه ها، زمینه سوء استفاده و فساد را برای کسانی که بتوانند این خدمات یا کالاها را از مسیر توزیع با قیمت یارانه ای خارج کنند فراهم می آورد.

۹۲/۱۲/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">