پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۲۵ ب.ظ

۱

ادعای حق ماموریت 12 میلیاردی کذب از آب در آمد.

چهارشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۲۵ ب.ظ
امروز خبری را خواندم که حق ماموریت 12 میلیارد تومانی مربوط به یک نفر نبوده بلکه مربوط به کل ماموریت های سازمان جهاد سازندگی استان فارس در طول 3 و نیم سال بوده است. این خبر کذب موجبات حملات به دولت قبلی و ایجاد تصور فساد فراگیر در کشور را فراهم می سازد.
مصاحبه با اینجانب در زمانی انجام شد که سخنگوی قوه قضائیه هم به اشتباه به طرح این موضوع پرداخته است.
حال منتظر توضیحات مسئولان مربوطه هستیم.
مصاحبه با بنده به شرح زیر بوده است.
قدیری ابیانه در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاین»: "شفافیت" حق ماموریت 12 میلیاردی را به وجود نمی‌آورد

یک کارشناس مسائل استراتژیک معتقد است، اگر شفافیت برای مسئولان وجود داشت کسی جرات نمی کرد 12 میلیارد تومان برای حق ماموریت نرفته به حساب خویش واریز کند.
جوان‌آنلاین: محمدحسن قدیری ابیانه 14 اسفند 1392 در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاین» اظهارداشت: رسیدگی به دارایی‌های افراد نه تنها باید برای مقامات کشور ما مورد رسیدگی قرار گیرد بلکه باید برای کسانی که مسئولیت هایی بر عهده دارند که امکان بروز فساد در آن وجود دارد نیز اعمال شود.
 
به گفته وی، رسیدگی به دارایی های مسئولان می تواند حتی شامل بازرسان شهرداری ها، کارمندان اداره مالیاتی و امثالهم نیز باشد.
 
این کارشناس مسائل استراتژیک افزود: شفافیت این مسئله از موانع بروز فساد است هرچند "شفافیت" به معنای این نخواهد بود که همه ی راه ها به فساد بسته می شود.
 
وی با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که میزان دارایی ها شفاف باشد و از حالت محرمانه خارج گردد، گفت: هم میزان دارایی ها هم درآمدها و نیز مالیات هایی که مسئولان می پردازند نباید حالت محرمانه داشته باشد.
 
قدیری ابیانه تصریح کرد: در قانون فعلی ما یک سری از مقامات باید گزارش دارایی خود را به قوه قضاییه بدهند و این قوه آن را بررسی می کند درحالی که بهتر است این دارایی ها به صورت عمومی اعلام شود.
 
این کارشناس مسائل استراتژیک با تاکید بر اینکه اگر دارایی و درآمدی حلال است چرا باید محرمانه تلقی گردد، عنوان کرد: حتی وام هایی که افراد می گیرند اگر این وام را از منابع دولتی دریافت می کنند باید شفاف و قابل دسترس برای مردم باشد زیرا حقوقی که از بیت المال پرداخت می شود و یا وامی که از منابع مالی عمومی پرداخت می شود باید صاحب مال یعنی مردم حق دانستن آن را داشته باشند.
 

وی با اشاره به اینکه شفافیت این امور زمینه را شدیدا برای سوءاستفاده افراد محدود می کند، ادامه داد: میزان حقوق ها و پاداش ها نیز باید شفاف و قابل دسترس برای عموم باشد اگر این شفافیت وجود داشت کسی جرات نمی کرد 12 میلیارد تومان برای حق ماموریت نرفته به حساب خویش واریز کند.

ملاحظات مهمی که اصل خبر را زیر سوال می برد: این مطلب در تاریخ 21 اسفند به خبر اضافه شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از یک حق ماموریت 12 میلیاردی پرده برمی دارد، دادستان کل کشور از دستگیری 5 نفر در این رابطه خبر می دهد، رسانه ها از رئیس جهاد کشاورزی یاد می کنند اما رئیس جهاد کشاورزی این استان دریافت حق ماموریت برای خودش را تکذیب کرده است.از کشف های احمدی نژاد

مهرداد خرد که رسانه ها از او به عنوان مدیری که این حق ماموریت را گرفته نام می برند،از مدیران دوران احمدی نژاد در سازمان جهاد کشاورزی است. برخی سایت های خبری محلی شیراز از او به عنوان قوی ترین حامی احمدی نژاد در استان فارس در سال 88 یاد می کنند. حتی ادعا شده است او با صادق خلیلیان وزیر کشاورزی دولت احمدی نژاد مشکلاتی داشت اما همچنان در این پست ماند تا در این دولت برکنار شود. مهرداد خرد رئیس سابق جهاد کشاورزی فارس در حاشیه مراسم تودیع خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل بروز اختلاس 12میلیاردی طی مدت مشخص تأکید کرد: به هیچ عنوان چنین حرفی را قبول ندارم و تمام افرادی را که اینگونه درمورد من قضاوت می کنند، به خدا واگذار کرده ام. او در پاسخ به سوال دیگری درخصوص مالکیت اتوبوس های خصوصی شیراز نیز گفت: در طول دوران زندگی خود حتی یک دستگاه مینی بوس هم شراکتی نداشتم چه رسد به اینکه اتوبوس های خصوصی شیراز در مالکیت من باشد.

گوسفندها هم گم شده اند

توضیحات جعفر قادری نماینده مردم شیراز درباره این پرونده، اما زوایای دیگری از آن روشن کرده است. قادری می گوید: براساس توضیحات ارائه شده از سوی مدیرکل محترم بازرسی فارس، گرفتن ۱۲ میلیارد تومان حق ماموریت توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی غلط است و آقای سراج هم چنین مطلبی را بیان نکرده‌اند،‌ این رقم کل ماموریت‌های دریافت شده توسط تمام پرسنل آن سازمان طی سه و نیم سال گذشته است. بیشترین حق ماموریت و اضافه‌کاری دریافت شده در سال گذشته مربوط به معاون اداری و مالی بوده و بیشترین میزان طی سه سال و نیم گذشته حدود ۵۲ میلیون تومان و مربوط به سال ۹۱ بوده است، البته در بین‌ ماه‌های سال بیشترین میزان پرداختی مربوط به تیرماه امسال و  مربوط به مسئول نام برده شده به میزان ۷ میلیون تومان بوده است.

اما قادری به یک نکته دیگر در این پرونده اشاره می کند؛ 200 راس گوسفند هم گم شده است. او می گوید در گزارش بازرسی فارس موضوع کم شدن ۲۰۰ راس گوسفند داده شده به یکی از سازمان‌های مرتبط با جهاد کشاورزی نیز آمده است. او می گوید: یکی از موارد ذکر شده، صدور ۵۰۰ میلیون تومان فاکتور از باشگاه جهادکشاورزی و دریافت این مبلغ از سازمان بوده که بعد از ورود بازرسی، مبلغ بازگردانده شده است. حدود ۲۰۰ میلیون تومان پولی که باید به‌ حساب خزانه واریز می‌شده، به حساب دیگری در جهادکشاورزی واریز شده بود که با تذکر سازمان بازرسی، به حساب خزانه واریز شده است.

سراج چه می گوید

اولین بار ناصر سراج از این پرونده سخن گفت. رئیس سازمان بازرسی که او را رسانه ها با دادگاههای فساد سه هزار میلیاردی می شناسند در همایش اقتصاد مقاومتی گفت: در یکی از استانها فردی 12 میلیارد تومان بدون اینکه به ماموریت برود حق ماموریت دریافت کرده است. این فرد همچنین 530 میلیون تومان پول غذا به حسابش واریز شده است. سراج خاطرنشان کرد:همچنین در پرونده دیگری که در یکی از استان های کشور تشکیل شده است عده ای 70 میلیارد تومان حقوق عوارض دولتی را در خصوص گمرک پرداخت نکرده اند. احتمال می دهیم ارزش مالی این پرونده به یکصد میلیارد تومان برسد.افراد در این پرونده فیش های گمرک را با استفاده از فتوشاپ، جعل می کرد.

۹۲/۱۲/۲۱

نظرات  (۱)

لطیفه ای هست که می گوید مش رجب اسکناس هفت هزار تومانی چاپ کرد  برای امتحان یکی از آنها را برداشت وبه مغازه رفت وجنسی هزار تومانی خرید اسکناس را داد که بقیه اش را بگیرد مغازه دار درمقابل دواسکناس سه هزار تومانی به وی پس داد!!!

بد نیست بدانیم جاعلان ومختلسان سعی می کنند غیر واقع را با واقع مخلوط کنند وهرچه این مخلوط عناصر واقعی بیشتر داشته باشد دیرترکشف می شود مثلا هیچ جاعلی اسکناس هفت هزار تومانی جعل نمی کند تازه اسکناس ده هزار تومانی جعلی را هم چند تا در یک بسته  واقعی قرار می دهند

درخصوص خبر اینکه یک نفر12 میلیارد تومان حق ماموریت اختلاس کرده در حالی که حتی یک دقیقه هم ماموریت نرفته یا530ملیون تومان پول غذا گرفته به نظر چند نکته می آید که یا این خبر از اساس دروغ است وبر مبنای اغراض سیاسی گفته شده است ویا جزئیات دیگری دارد که منتشر نشده است

1- مادر سال 250 روز کاری داریم وفرضا اگر فرد مذکور برای خود به مدت ده سال سالی300 روز  راهم حق ماموریت رد کرده باشد بازمی شود رقم عجیب 3000 روز که اگر12 میلیارد تومان را به آن تقسیم کنیم روزی4ملیون تومان  می شود

آیا چنین حق ماموریتی در تمام دستگاههای اداری کشور وجود دارد؟؟! آن هم باچنین فرضهای واقعا غیر معقولی !!!؟حتی ما امروز حق ماموریت4ملیون ریالی(400هزار تومانی)هم نداریم چه رسد به 10سال پیش؟؟؟

2-پرداخت حق ماموریت با امضای مقام عالی اداری دستگاه مربوطه وباسند مالی در یک سیستم بوروکراتیک وبا امضاهای متعدد امکان پذیر است ومورد نظارت وبازرسی چندین دستگاه غیر ازدستگاه مربوطه قرار می گیرد آیا چنین مختلسی با این حجم اختلاس( فقط در حق ماموریت )می توانست سالها روزی4ملیون وماهی88ملیون وسالی یک میلیارد تومان فقط حق ماموریت بگیرد؟؟!!!

 این رقم 12 میلیارد17142بسته صدتایی اسکناس هفت هزار تومانی است!!!!

  3-کسی که چنین خبری راساخته است نمی داند هیچ خبری در سیستم اداری ما نیست که به غیر از خواجه حافظ همه از آن خبر پیدا می کنند  آیا این کس می توانست سالها چنین کند وحتی کارمندان زیردست بفهمند واعتراض نکنند؟؟؟!!!مختلس چند نفر را می توانست با خود همراه کند

همین مطالب را در خصوص حق غذا!!! می توان گفت

با توجه با موارد گفته شده وموارد دیگرباید گفت این خبردر فرض صحت جزئیات دیگردارد مثلا حجم کل اختلاس این فرد12 میلیارد بوده است که یکی از ارقام آن حق ماموریت های دروغین بوده است

 

 

پاسخ:
افرادی دستگیر شده اند و باید پاسخگو باشند. ابعاد آن ان شاء الله روشن خواهد شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">