پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۳۴ ق.ظ

۱

خبرگزاری فارس: آمریکا ‌به تعهداتش عمل نمی‌کند/‌ایران از موضع قدرت در مذاکرات حضور دارد‌تحلیل قدیری‌ابیانه از اظهارات اخیر مقامات غربی
آمریکا ‌به تعهداتش عمل نمی‌کند/‌ایران از موضع قدرت در مذاکرات حضور دارد‌

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: لحن نرم و لبخند جمهوری اسلامی بر اساس نرمش قهرمانانه‌ سبب شد تا دست بسیاری از دشمنان جمهوری اسلامی در خصومت ذاتی با ایران رو شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدحسن قدیری‌ابیانه چهارشنبه شب در حاشیه برگزاری یادواره 30 شهید محدوده پایگاه امیرالمؤمنین (ع) حوزه امام حسین (ع) در این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مذاکرات ژنو موجب آگاهی افرادی شد که فکر می‌کردند لبخند ما در مذاکرات، آمریکا را بر سر عقل می‌آورد تا دست از دشمنی بردارد و روشن شدن ذهن آنها سبب تقویت نظام ملی ما می شود.

وی افزود: من معتقدم آمریکا در نهایت به تعهداتش عمل نمی‌کند اما نفس ادامه روشی که دولت با لحن نرم در پیش گرفته، مفید است و معتقدم این روند باید ادامه داشته باشد تا جایی که آخرین نفر و آخرین افرادی که فریب دشمن را خوردند و فکر می‌کنند دشمنی آمریکا به دلیل لحن و ادبیات ماست بیدار شوند و بدانند عاقبت دستکش مخملین از دستان آهنین پوسیده آمریکا بیرون می آید.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا بیان داشت: قبل از مذاکرات، آمریکا به طور دائم از گزینه‌های مختلف روی میز صحبت می‌کرد و امروز با وجود آمدن ایران به پای میز مذاکره با لحن لبخند و نرمش قهرمانانه، آمریکا از بین همه گزینه‌های روی میز خود بر گزینه نظامی تأکید می‌کند.

به گفته وی لحن توهین‌آمیز دشمن شدت یافت و همین امر نیز سبب حضور گسترده‌تر مردم در راهپیمایی 22 بهمن و طنین شعار مرگ بر آمریکا بیش از سال‌های گذشته شد.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: لحن نرم دولت مانع لحن قاطع مردم در مقابل آمریکا نشد و مطمئن باشید شعار مرگ بر آمریکا به هیئت دولت در مذاکرات هسته‌ای کمک می‌کند و آمریکایی‌ها نیز باید بدانند که حضور ایران در پای میز مذاکرات نه از موضوع ضعف بلکه بر اساس موضع قدرت ایران در نرمش قهرمانه است.

وی تصریح کرد: یکی از آثار این نرمش قهرمانانه توسط دولت روشنگری ماهیت و خصومت آمریکایی‌ها با ملت ایران و  بیش از گذشته روشن شدن غیرمنطقی بودن آمریکا برای ملت ما است و همین امر صفوف مقاومت ملت ما را در مقابل تحریم ها فشرده تر خواهد کرد. 

این کارشناس مسائل استراتژیک تأکید کرد: اگر بخواهیم تحریم را در هم بکوبیم باید هرچه سریع‌تر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ‌ارتباط‌ با اقتصاد مقاومتی و اصلاح  ساختار درونی و اصلاح سبک زندگی ‌را با جدیت دنبال کنیم و همه مردم خودشان را مخاطب این پیام رهبری بدانند که در اقتصاد مقاومتی نقش دارند و باید نقش‌آفرین باشند.

وی همچنین در پاسخ به یک سوال با اشاره به روابط ایران و انگلستان، فعالیت انجمن‌های دوستی پارلمانی را یکی از ابزار دیپلماسی عمومی خواند و یادآور شد: شکل‌گیری انجمن دوستی پارلمانی ایران با انگلستان به معنی دوست دانستن دولت انگلستان و یا نظام انگلستان نیست.

وی افزود: ایجاد انجمن‌های دوستی ایران و انگلستان، ایران و فرانسه‌، ایران و آلمان فرصتی برای ارتباط‌های غیر دولتی و انتقال نظرات و تلاش از طریق پارلمان‌ها و پارلمانیست‌های کشورها است که گاهی با دولت‌ها نیز هماهنگ نیستند تا مصالح نظام را پیش ببرند.

به گفته وی اگر مقامی رئیس دوستی انجمن دوستی پارلمانی ایران و انگلیس و یا ایران فرانسه و یا کشورهای دیگر شد در صورتی که هدف عضویت و یا ریاست در این انجمن برای پیشبرد مصالح کشور و نظام باشد اشکالی ندارد و به معنی خیانت و یا دوستی با انگلستان نیست.

قدیری ابیانه گفت: آنچه در مورد این انجمن‌ها می‌تواند مهم باشد قضاوت در مورد عملکرد انجمن است که آیا در راستای دفاع از مصالح نظام دفاع کرده و یا برخلاف آن بوده است که من چیزی بر خلاف نظام ندیده‌ام.

وی با اشاره به اینکه جک استروا یک مقام دولتی نیست بلکه نماینده پارلمان انگلستان است، یادآور شد: جک استروا یکی از افرادی است که در پارلمان انگلستان با تحریم‌ها مخالفت می‌کند و این یک فرصتی برای دیپلماسی عمومی است و به نظر من رابطه با انگلستان از طریق انجمن دوستی ایران و انگلستان می‌تواند برای منافع ایران مفید باشد.

۹۲/۱۲/۱۶

نظرات  (۱)

۱۶ اسفند ۹۲ ، ۱۸:۴۱ رحیمی کاشان
باسلام و عرض خسته نباشید خدمت آقای دکتر
به نظر شما واقعا مسئولین فعلی دستگاه دیپلماسی به سخنانی که شما فرمودید واقف نیستند؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">