پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۲، ۰۳:۲۰ ب.ظ

۰

اقتصاد مقاومتییک کارشناس مسایل استراتژیک تاکید کرد: اگر مردم و مسئولین به وظیفه خویش عمل نکنند و خود را مخاطب پیام رهبری ندانند باید منتظر اقتصاد ریاضتی باشند و نباید بعدا گلایه کنند چرا اوضاع اقتصادی وخیم تر و تورم بیشتر ، حقوق کاهش یافته است، چرا که همه چیز بستگی به تلاش ، کار و سبک زندگی و عمل کرد خود ما دارد.
محمدحسن قدیری ابیانه پژوهشگر اقتصادی درباره تفاوت های اقتصاد مقاومتی و ریاضتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی تحقق اقتصاد اسلامی در شرایط تحریم و فشار است و یک ضرورت برای پیشگیری از ورود به اقتصاد ریاضتی است.

وی تاکید کرد: متاسفانه باید بگوییم اقتصاد ما نه جهادی است و نه مقاومتی و نه حماسی است در وضعیت فعلی است بلکه اقتصاد ما اقتصاد استراحتی است.

این پژوهشگر مسایل اقتصادی تشریح نمود: ایران بیشترین تعطیلات مناسبتی یعنی ۲۵ روز در سال را دارد علاوه بر آن کمترین ساعت مفید کاری را در ادارات دارد یعنی ۶۴ دقیقه در روز و در سال ۹۰ رسید به ۲۲ دقیقه در سال ۹۱ یعنی یک سوم شده است و این یعنی بجای اینکه مضاعف شود از نظر تنبلی اجتماعی بعد از اعراب قرار گرفتیم و در اسراف نیز جزو مسرف ترین مردم دنیا هستیم.

قدیری ابیانه درباره علل وضعیت کنونی اقتصاد ایران به خبرنگار استاد ایرانی گفت: این وضعیت به خاطر این است که نه تنها اقتصاد ما وابسته به نفت است بلکه مردم ما از نظر ذهنی وابسته به نفت اند و بر این باورند باید زندگیشان بر اساس دارایی نفتی تامین شود.

وی تشریح کرد: یعنی مردم منتظرند تا دولت نیازهای آنها را اعم از مسکن ، معشیت ، درمان و … را تامین کند در حالی که در جهان مردم می دانند که آنها باید هزینه های دولت را تامین کنند ضمن اینکه مردم در مورد میزان درآمد نفتی دچار توهم هستند و میزان آن را دهها ، صدها و گاه هزاران برابر می پندارند.

این پژوهشگر اقتصادی تصریح کرد: در بودجه سال ۹۱ بیشترین پیش بینی برای در آمد نفت صورت گرفته شده بود به نسبت سال های قبل در طول انقلاب میزان آن به ازای هر ایرانی حدود ۶۷ هزار تومان در ماه می شد که آن هم محقق نگردید در حالی که تصور مردم از میزان درآمد نفتی دهها و صدها و گاه هزاران برابر این مقدار است.

این کارشناس مسایل استراتژیک تاکید کرد: این توهم و آن وابستگی ذهنی موجب شده مردم در فرهنگ کار و مصرف از معیارهای کار و تلاش و مصرف صحیح دورشوند. ادامه چنین روالی دشمنان را امیدوار کرده و اعمال تحریم ها را موثر جلوه داده است و اگر مردم به شعارهای مقام معظم رهبری طی سال های گذشته عمل می کردند اصولا دشمن امیدی به تحریم نمی بست.

وی در ادامه ابراز داشت: بنابراین اقتصاد مقاومتی اصلاح ساختار اقتصادی کشور است که در آن اصلاح سبک زندگی ضروری است.

قدیری ابیانه افزود: اقتصاد مقاومتی برای تغییر روند کنونی و تبدیل تهدیدها و تحریم ها به فرصتی برای پیشرفت و ممانعت از ورود اقتصاد به اقتصاد ریاضتی است.

این پژوهشگر اقتصادی درباره مخاطبین سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: مخاطب اقتصاد مقاومتی فقط مسئولین نیستند. تک تک مردم باید خود را مخاطب این پیام بدانند و سبک زندگی خویش در همه ی ابعاد اصلاح نمایند .

اقتصاد

وی تشریح کرد: امام علی (ع) “بهترین تفریح را کار می دانستد” و این در حالی که ما ایرانی ها بهترین کار را تفریح می دانیم.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک تصریح کرد: کسانی که کالای خارجی را به کالای داخلی ترجیح داده و آن را خریداری می کنند اقتصاد کشور خودمان را تحریم کردند و به ضرر اقتصاد ، اشتغال و ارزش پول ملی احتمام می ورزند بدون آنکه خود بدانند.

وی ادامه داد” کسانی که در تولید احتمام کامل را به خرج نمی دهد وجدان کاری را رعایت نمی کنند و ساعت کاری مفید کمی دارند آنها به اخلال در تولید کشور کمک می کنند.

این کارشناس مسایل استراتژیک تاکید کرد: اگر مردم و مسئولین به وظیفه خویش عمل نکنند و خود را مخاطب  پیام رهبری ندانند باید منتظر اقتصاد ریاضتی باشند و نباید بعدا گلایه کنند چرا اوضاع اقتصادی وخیم تر و تورم بیشتر ، حقوق ها کاهش یافته است، چرا که همه چیز بستگی به تلاش ، کار و سبک زندگی و عمل کرد خود ما دارد.

  

قدیری ابیانه درباره تفاوت اقتصاد مقاومتی با لیبرالیسم گفت: اقتصاد مقاومتی در چارچوب اقتصاد اسلامی است و مثل حلال و حرام ها در آن رعایت می شود در غرب اقتصاد هدف است و در اسلام بهبود اقتصادی وسیله است.

وی تشریح کرد: اما با وجود این در اسلام اقتصاد اهمیت بالایی دارد به نحوی که عبادت را به ۷ قسمت دانسته که ۶ قسمت آن تلاش برای معشیت حلال است.

این پژوهشگر اقتصادی تصریح کرد: اقتصادی لیبرالیستی معایب بزرگی دارد که امکان سود جویی و سلطه صاحبان سرمایه را بر ملت ها مجاز می داند اما در اقتصاد اسلامی چنین روالی پذیرفته نیست .

وی ادامه داد: البته در برخی از موارد عمل کرد آنها بهتر از ماست مثلا در غرب هرکس مصرف بیشتری داشته باشد مالیات بیشتری پرداخت  می کند و یا در مورد مصرف سوخت متاسفانه باید بگوییم عمل کرد ما بد است.

 قدیری ابیانه در تشریح وضعیت یارانه کشور ابراز داشت: اما متاسفانه در اقتصاد کشورما هرکس سوخت بیشتری مصرف کند، یارانه بیشتری می گیرد و سهم ثروتمندها از یارانه پنهان سوخت حدود ۳۰ برابر سهم فقیرتر هاست و این در حالی است که این یارانه از سهم فقرا برداشت شده و به ثروتمندها ارائه می گردد که مغایر با دیدگاه عدالت خواهانه اسلام است.

وی تاکید کرد: نحوه توزیع یارانه پنهان یکی از آن نواقض ساختاری است که عوارض بسیار منفی برای کشور ما به دنبال داشته است و اصلاح ان یکی از آن اصلاحاتی است که برای کشور ضروری است و ادامه وضع موجود زیان های بیشتری را نصیب اقتصاد خواهد کرد.

 منبع: استاد ایرانی

۹۲/۱۲/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">