پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۴۵ ب.ظ

۰

محمد حسن قدیر ابیانه خبرگزاری رسا ‌ـ تحلیل گر مسائل سیاسی کشور گفت: اگر فکر می کنید رفع تحریم ها مشکلات اقتصادی داخلی را حل خواهد کرد سخت در اشتباه هستید چون مشکل، سبک نادرست زندگی ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد حسن قدیری ابیانه، تحلیل گر مسائل سیاسی کشور، شامگاه دوشنبه در جمع روحانیون و طلاب حوزه علمیه آیت الله مصطفوی کاشانی اظهار داشت:  برای درست کردن ساختار اقتصاد مقاومتی باید سبک زندگی خود را اصلاح کنیم.

وی افزود: به جهاد اقتصادی که تهاجمی استعمل نکردیم، به اقتصاد مقاومتی که حالتی تدافعی دارد عمل نکردیم رسیدیم به حماسه اقتصادی، به حماسه اقتصادی عمل نکردیم و چنانچه همین رویه را ادامه بدهیم باید به اقتصاد شهادتی برسیم.

به گفته وی، اقتصاد ما نه اقتصاد جهادی است، نه اقتصاد حماسی است و نه اقتصاد مقاومتی است، اقتصاد ما در حال حاضر اقتصاد استراحتی است و اگر همه ما مردم و مسؤولان خود را مخاطب سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی ندانیم باید منتظر اقتصاد ریاضتی باشیم.

قدیری ابیانه یادآور شد: اگر ما امروز پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی را در مورد اقتصاد مقاومتی دریافت نکنیم با سر درون اقتصاد ریاضتی سقوط خواهیم کرد.  

عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: اولین بند از 24 بند اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی است. کارآفرینی به این معنا است که به جای این که منتظر استخدام شدن باشیم باید کارآفرین و تولید کننده باشیم.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: یکی از توهمات ما این است که همه خواسته های خود را از دولت می خواهیم و همه در ایران مطالبه گر هستیم و دست بگیر داریم در حالی که بودجه کشور کفایت نمی کند. باید برای جبران کمبود بودجه، تولید ثروت داشت و در این راه باید دید هر یک از ما می خواهیم چه نقشی را در تولید ثروت داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان این که برای تولید ثروت و تحقق اقتصاد مقاومتی چه کسی یک بند از 24 بند اقتصاد مقاومتی را خوانده است، افزود: همه فکر می کنند مخاطب این پیام ها فقط دیگران هستند و همه می خواهند فقط مسؤولان مشکل اقتصاد مقاومتی را حل کنند.

قدیری ابیانه از تنبلی اجتماعی به عنوان یکی از موانع پیش روی تحقق اقتصادی مقاومتی نام برد و افزود: تمامی مشکلات اقتصادی کشور نتیجه تنبلی اجتماعی در کشور است.

وی همچنین با اشاره به این که هر روز تعطیل در ایران معادل 15 تن طلا خسارت به کشور وارد می کند افزود: این در حالی است که تولید سالانه طلا در ایران فقط دو تن است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی کشور از اسراف به عنوان یکی دیگر از مشکلات پیش روی اقتصاد مقاومتی نام برد و اظهار داشت: ما ایرانی ها در اسراف کردن جزء بالاترین های دنیا هستیم.

قدیری ابیانه گفت: ما به قدری اسراف کرده و به آن عادت کرده ایم که متوجه آن نیستیم در حالیکه اروپایی ها معتقدند مصرف انرژی برای حتی یک لامپ نیز باید به طرف تولید برود.

کارشناس مسائل استراتژیک کشور، یارانه روزانه سه قلم نفت سفید، گازوئیل و بنزین را بسیار بالا دانست و گفت: برای این که بنزین گران نشود داریم سهم فقرا را بگیریم و تحویل افراد توانمند جامعه می دهیم که این امر به دور از عدالت اسلامی است.

۹۲/۱۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">