پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۴۸ ب.ظ

۱

خرید کالای خارجی «خود تحریمی» است

شنبه, ۲ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۴۸ ب.ظ
تحریم
خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس مسائل استراتژیک بر این باور است که متاسفانه هنوز خرید کالای خارجی در نزد افکار عمومی به یک ننگ تبدیل نشده حال آنکه ضربه به اقتصاد مردم و کشور یک ننگ است.

به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم، محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با جوان، اظهارداشت: در نوروز که آب و هوا مناسب کار و تلاش است عملا امر تولید به مدت 20 روز تعطیل است؛ در این ایام تولید به حداقل و مصرف به حداکثر می رسد.
به گفته وی، تورم ناشی از عرضه و تقاضا است و در نتیجه با کاهش تولید عرضه کم و با مصرف بسیار تقاضا زیاد و در نتیجه تورم ایجاد می شود.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به مهمترین عوامل ایجاد تورم در کشور عنوان کرد: از عوامل دیگر در ایجاد تورم افزایش حقوق ها از ابتدای سال است؛ قیمت تمام شده هر کالا به عواملی چند بستگی دارد که یکی از آنها مزد نیروی کار است و در نتیجه با افزایش حقوق ها قیمت تمام شده کالاها و خدمات افزایش یافته موجب افزایش قیمت عرضه کالاها و خدمات خواهد شد.

قدیری ابیانه ادامه داد: مردم در آستانه نوروز به خرید می پردازند و هر کس در این ایام و یا هر زمان دیگری خرید کالای خارجی را بر کالای داخلی ترجیح دهد اولا نیاز ایران به ارز خارجی را افزایش داده و بدین طریق بر گزینه های روی میز آمریکا علیه ایران افزوده و موقعیت هیات دیپلماتیک در مذاکرات را تضعیف کرده است.

وی افزود: از سوی دیگر نیز با ترجیح خرید کالای خارجی نسبت به کالای داخلی به خودتحریمی روی آورده و با خرید هر کالای خارجی اقتصاد کشور خارجی را به ضرر اقتصاد ایران، اشتغال در کشور خارجی را به ضرر اشتغال جوانان کشورمان، ارز خارجی را به ضرر پول ملی تقویت نموده است و باید اسم خویش را در ردیف تحریم کنندگان ایران ثبت کند و بعدا از آثار منفی اقتصادی آن بر زندگی خود و دیگران گلایه ننماید و خود را مقصر بداند.

این کارشناس مسائل استراتژیک اضافه کرد: اگر کسی اجناس خارجی را که می خرد تولید کشورهایی باشد که ایران را تحریم کرده اند و حتی از فروش دارو و وسایل یدکی هواپیماهای مسافربری خودداری می‌کنند باید بدانند که خیانتی را در قبال کشورمان مرتکب شده اند؛ چه بدانند و چه ندانند؛ چه بخواهند و چه نخواهند.

قدیری ابیانه گفت: متاسفانه هنوز خرید کالای خارجی در نزد افکار عمومی به یک ننگ تبدیل نشده است حال آنکه ضربه به اقتصاد مردم و کشور یک ننگ است. اخیرا مشاهده کردم که در یکی از مراکز فرهنگی برای جوایز مسابقات حفظ قرآن کریم جوایزی خارجی تدارک دیده بودند که این امر نشان می دهد متاسفانه کار فرهنگی مناسب برای آگاهی عمومی در مورد این نوع رفتار برای اقتصاد کشور انجام نگرفته است.

وی تاکید کرد: مناسب است دستگاه های مسئول فرهنگی و غیر فرهنگی دستورالعملی را صادر نمایند که خرید جوایز خارجی حداقل برای دستگاه هایی که از بیت المال ارتزاق می کنند ممنوع شود.

نظرات  (۱)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
س.اگه خوب باشه واسه چی نخرند؟
************************************************
پول=کالای خوب
پاسخ:
با این طرز تفکر شما اگر خوب پول بدهند چرا دانشنمدان ایران را ترور نکنید؟
اگر سود خوبی داشته باشد چرا مواد مخدر را قاچاق نکنید؟
اگر پول خوب می دهند چرا جاسوسی بیگانه را نکنید؟
اگر پول خوب بدهند چرا دزدی نکنید؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">