پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۰۷ ب.ظ

۰

نقدی بر نقد رئیس مجلس از دولت در مورد یارانه ها

يكشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۰۷ ب.ظ
انتقاد لاریجانی از برخی اظهار نظرها درباره چگونگی پرداخت یارانه
انتقاد لاریجانی از برخی اظهار نظرها درباره چگونگی پرداخت یارانه
رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به برخی از اظهارات مسئولان درباره چگونگی سازوکار پرداخت یارانه‌ در فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها واکنش نشان داد.

به گزارش افکارنیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به این که کلیت مجلس علاقمند به همکاری با دولت است گفت: نمایندگان مجلس هم مثل جامعه آرای متفاوتی دارند. همان‌طور که در ابتدای کار حرف‌هایی از سوی افرادی در حاشیه دولت زده می‌شد که یک مقدار نامناسب بود. گاهی در مجلس هم حرف‌هایی زده شد که تلقی دیگری از آن می‌شود داشت. ولی فکر می ‌کنم به مرور به یک اطمینان در این باره می‌رسیم.

وی با اشاره به اظهارنظرهای برخی از مسئولان درباره چگونگی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: درباره هدفمندی اظهاراتی از سوی برخی مسئولان دیدم مثل این که افراد باید بگویند یارانه می‌خواهیم یا اگر اطلاعات اشتباه بدهند با ابزار مختلف زندگی‌شان را بررسی می‌کنیم . من فکر می‌کنم این حرف درستی نیست و به قواره دولت هم نمی ‌خورد که این طوری حرف بزند این که بگویید ما فقط به فقرا می‌خواهیم کمک کنیم ، حرف نادرستی است . فقرا ممکن است یک دهک باشند اما عموم مردم متوسط‌الحال هستند که آبرومند زندگی می‌کنند.دلیلی ندارد که این‌ها هم شکل فقیرانه به خود بگیرند تا یارانه دریافت کنند.کسی که یک میلیون تومان درآمد دارد یارانه برایش موضوعیت دارد و لزومی ندارد که با عنوان فقیر یا ندار یارانه بگیرد. این الفاظ را نباید به کار ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: خیلی از افراد جامعه هستند که نیازمند یارانه هستند ولی شکل زندگی‌شان هم این طور نیست که بگویند ندار هستیم. نباید حتما یک مارک نداری به آن‌ها بزنیم تا یارانه بدهیم . یا آن وجه دیگری که گفته شده زندگی‌های مردم را بررسی می‌کنیم. نباید این اتفاق بیفتد.

علی لاریجانی تاکید کرد: مردم باید آرامش داشته باشند. نباید مردم را نگران کنیم. من فکر می‌کنم دولت صادقانه با مردم صحبت کند و بگوید منابع ما محدود است و هر کسی که نیاز ندارد منصرف شود. این طوری شاید تعدادی انصراف بدهند.

ملاحظات از قدیری ابیانه:

وقتی قرار می شود به افراد فقیر یارانه داده شود که اصل هم همین است. و وقتی بنا می شود که مردم خود با معیارهای تعیین شده یارانه بگیرند، اگر کسانی به دروغ متوسل شوند برای اینکه به نا حق یارانه دریافت دارند این حق و بلکه وظیفه دولت است که بررسی کند که آیا ادعای آنها در مورد وضعیت مالی افراد یارانه بگیر صحت دارد یا نه؟ چون برداشت از بیت المال به صورت یارانه بر خلاف قانون و ضوابط، نوعی اجحاف و اتلاف بیت المال بلکه نوعی دزدی است.

نه تنها دولت باید بررسی های لازم را انجام دهد بلکه مجلس باید جریمه های سنگین وضع کند تا افراد از بیم جریمه سنگین دست به جعل آمار و دستبرد به بیت المال را نزنند.

گفته شده است که به نام تعداد زیادی از افراد فوت شده نیز یارانه دریافت می شود. این یعنی دزدی از بیت المال. باید جریمه های سنگین وضع شود.

کوتاهی در این راستا یعنی فشار به اقشار واقعا ضعیف که نیازمند کمک در شرایطی هستند که ایران در تحریم بوده و دچار کمبود بودجه می باشند. گویی ریاست محترم مجلس از کمبودهای بودجه غافلند.

اگر قرار باشد صرفا بر اساس اظهارات افراد به آنها اعتماد شده و از بیت المال به آنها مبالغی پرداخت شود باید بپذیرند که بررسی هایی نیز صورت پذیرد و در صورت مسجل شدن دروغ آنها و فریب کاری جرایم سنگینی را متحمل گردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">