پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۷:۲۰ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ دو بال برای پیشرفت کشور و اوج گرفتن آن در همه ابعاد است اظهار داشت: همه مردم باید خود را مخاطب این پیام بدانند و به دنبال ایفای نقش خود باشند/حماسه سیاسی در بعد مردمی محقق شده و اثر خارجی نیز داشته است.

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک در گفتگو با خبرنگار خاورستان گفت: مسئله فرهنگ عمومی در تمام ابعاد زندگی اثر گذار است و لذا اهمیت زیادی دارد و دشمنان نیز برای ضربه زدن به انقلاب و نظام و اسلام سرمایه گذاری گسترده ای را روی مقوله فرهنگ انجام می دهند.

وی افزود: فرهنگ در مسائل اقتصادی نیز تأثیر گذار است به همین دلیل است که مقام معظم رهبری در شعار برخی از سال ها از مقوله فرهنگ استفاده کردند مثلا فرهنگ مصرف و... در حقیقت فرهنگ و اقتصاد تأثیر متقابلی برهم دارند چناچه در روایات نیز آمده است که فقر ایمان را می برد.

قدیری ابیانه در ادامه با اشاره به شعار امسال اظهار داشت: در شعار امسال علاوه بر مسئله فرهنگ و اقتصاد؛ دو موضوع مهم دیگر یعنی عزم ملی و مدیریت جهادی نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: مدیریت جهادی می تواند در شرایط فعلی که در تحریم و فشار و توطئه های دشمنان قرار داریم شکل مطلوبی به اقتصاد مقاومتی بدهد اما بهترین مدیریت ها نیز بدون مشارکت مردم نتیجه دلخواه را به دنبال نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: برای تحقق هر امر مهمی مشارکت مردمی ضرورت دارد و برای گسترده کردن این مشارکت نیاز به عزم ملی است.

این کارشناس عالی امور استراتژیک با معرفی کردم شهید احمدی روشن و شهید طهرانی مقدم به عنوان نمونه های مدیریت جهادی اظهار داشت: مدیریت جهادی به یک عزم و اراده و تلاش فوق العاده توام با انگیزه قوی نیاز دارد

وی متذکر شد: مدیریت جهادی مدیریتی است که موانع موجب توقف آن نمی شود مدیریتی است دلسوزانه و خستگی ناپذیر بویژه در شرایط تحریم ها.

قدیری ابیانه با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ دو بال برای پیشرفت کشور و اوج گرفتن آن در همه ابعاد است اظهار داشت: همه مردم باید خود را مخاطب این پیام بدانند و به دنبال ایفای نقش خود باشند.

سفیر سابق ایران در مکزیک در خصوص تحقق حماسه سیاسی در سال گذشته نیز گفت: حماسه سیاسی که مظهر آن شرکت گسترده مردم در انتخابات و راهپیمایی22 بهمن بود موفق بود.

وی در ادامه افزود: دیپلماسی ایران دیپلماسی فعالی بوده است و یکی از دستاوردهای مهم آن در بحث مذاکرات این بود که دستکش مخملی از مشت آهنین اما پوسیده غرب بیرون کشید و برای بسیاری مشخص شدکه لحن نرم و مذاکره با آمریکا نمی تواند آن ها را از دشمنی با کشور ما منصرف کند چراکه دشمنی آن ها با ما ریشه های عمیقی دارد.

وی تصریح کرد: این یک دستاورد خوبی است و کسانی که بر این باور بودند که دشمنی آمریکا به خاطر لحن قاطع مسئولین سابق است تا حدودی به اشتباه خوشان پی بردند.

وی خاطرنشان کرد: حماسه سیاسی در بعد مردمی محقق شده و اثر خارجی نیز داشته است.

قدیری ابیانه در ادامه با بیان عدم تحقق حماسه اقتصادی اظهار داشت: تغییر دولت و جابجایی گسترده مسئولین یکی از عوامل عدم تحقق حماسه اقتصادی بود.

وی افزود: علاوه بر قصور دولت و مدیران دولتی باید بخشی از عدم تحقق حماسه اقتصادی را ناشی از عدم مشارکت مناسب مردم در امر اقتصاد دانست.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه تأمل خاصی در بحث ساعات مفید کاری و فرهنگ کار و وجدان کاری و فرهنگ مصرف مشاهده نمی شود و نوروز امسال نیز خودش دلیلی بر همین مسئله است.

وی متذکر شد: در هرنوروز حداقل 20 روز مملکت ما تعطیل است، زمانی که آب و هوا مناسب کار و تلاش است تولید به حداقل و مصرف به حداکثر می رسد و این تعطیلات از عوامل مهم تورم در کشور ماست.

وی تأکید کرد: اصلاح سبک زندگی، مشارکت آحاد مردم و تلاش مسئولین برای تحقق حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کسانی که بر این باور بودند که دشمنی آمریکا با ایران به خاطر لحن قاطع مسئولین سابق است به اشتباه خود پی بردند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">