پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۰۸ ب.ظ

۰

باید از خودتحریمی بترسیم

پنجشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۰۸ ب.ظ

با اتکا به درآمد نفتی نمی‌توان مشکلات را حل کرد

کارشناس عالی وزارت امور خارجه اظهار کرد: از چیزی که می‌ترسیم تحریم دشمن نیست بلکه خود تحریمی است، یعنی کالای ساخت داخل نگیریم و مصرف بالای انرژی داشته باشیم و باید همچنین بدانیم که با اتکا بر درآمد نفتی نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ محمد حسن قدیری ابیانه ظهر امروز در همایش «راهی که آمده‌ایم» وابسته کردن ایران به فروش نفت خام را از سیاست‌های استعمارگران در مورد کشور ایران به عنوان یک کشور نفت خیز عنوان کرد.

 
وی در ادامه افزود: انرژی منشاء تولید، ‌صنعت و پیشرفت است و غرب نیازمند نفت است، اما غربی‌ها برای گرفتن این اهرم، مردم و دولت را به پول نفت وابسته کردند که دو کار مهم در ذیل این انجام شد، ابتدا با تولید ثروت در ایران مبارزه و فرهنگ کار را تخریب کردند و دوم با فرهنگ سازی غلط که از دوران پهلوی آغاز شد مردم را دچار مصرف گرایی و خرید کالاهای خارجی کرده تا همان پول پرداختی برای نفت به خود آنها بازگردد.

 
این کارشناس وزارت امور خارجه ساعت مفید کاری کارمندان دولت را بنا برگزارش مرکز پژوهش های مجلس 22 دقیقه عنوان کرد و گفت: متاسفانه با فرهنگ غلط غربی که اخیرا در بین مردم بیش از پیش می‌بینیم خرید مارک‌های خارجی نشانه تشخص محسوب می‌شود و این در حالی است که مراکز دولتی هم به این موضوع بی توجه بوده و حتی جوایز اهدایی توسط آنها اجناس خارجی است.

 
قدیری ابیانه کشور ایران را یک کشور مصرف گرا تلقی کرده و یادآور شد: اضافه سوخت ایران در سال گذشته 30 میلیارد دلار بوده است در حالیکه 5+1 در مذاکرات ژنو پولی که قرار است ظرف 6 ماه آینده مسترد شود نزدیک به 5 میلیارد دلار است.

 
وی اظهار داشت: وقتی مبحث ملی شدن صنعت نفت پیش آمد نماینده انگلستان در شورای امنیت سازمان ملل متحد  ملی شدن نفت ایران را خطری برای صلح و جهان عنوان کردند دقیقا همان چیزی که الان برای انرژی هسته‌ای عنوان می‌کنند.

 
سفیر سابق ایران در استرالیا گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند از حق هسته‌ای خود بگذریم دشمنی‌ها به پایان می رسد، این اتفاق برای کشور لیبی در دوره قذافی رخ داد اما دیدیم که چه سرنوشتی را به دنبال داشت.

 
این کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: در آغاز جنگ تحمیلی ایران هیچ برنامه و حرکتی برای برخورداری از انرژی هسته ای نداشت و حتی قادر به ساخت وسایل ساده نبود ولی آمریکایی‌ها و غربی‌ها بیشترین کمک به رژیم بعث عراق برای نابودی ایران و انقلاب داشتند،‌ این موضوع نشان می‌دهد دشمنی غربی‌ها با ایران مسئله هسته‌ای نیست.

 
وی در ادامه افزود: در سال 2007 با درخواست کنگره آمریکا 16 دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور آمریکا موظف به تحقیق و تهیه گزارشی در مورد عملکرد ایران در انرژی هسته‌ای شدند، در این گزارش که در کنگره مطرح شد صریحا اعلام شد که ایران به دنبال بمب هسته‌ای نبوده و اگر هم از اکنون به دنبال آن باشند تا سال 2015 قادر به ساخت بمب هسته‌ای نخواهد بود.

 
قدیری ابیانه با اشاره به سخنان کیسینجر یکی از مقامات ارشد سابق آمریکایی گفت: "سیاست آمریکا اشغال 7 کشور نفتی از جمله ایران است" و یکی از راهکارهایی آنان برای رسیدن به این مقصود خشکاندن ایران به عنوان یک ملت یعنی تجزیه کشور ایران به بخش‌های کوچک و تصاحب و سلطه بر نفت است.

 
سفیر سابق ایران در استرالیا یادآور شد: ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم به یک کشور فقیر و ویران تبدیل شد اما با کار زیاد کشور خود را ساختند،‌ کشوری مانند ژاپن که پیشرفت خوبی در زمینه صنعت داشت کارکنان ادارات آن 8 ساعت کار مفید در روز دارند یعنی کار یکسال یک فرد ژاپنی برابر با 21 سال یک فرد ایرانی است.

 
کارشناس عالی وزارت امور خارجه بزرگترین عامل مشکلات ما را ساعات کار مفید پایین ایرانیان دانست و گفت: علت  اینکه تحریم‌ها بر ایران تاثیر گذاشت مصرف بیش از اندازه و کار کم ایرانیان بود.

 
وی خاطرنشان کرد: از چیزی که می‌ترسیم تحریم دشمن نیست بلکه خود تحریمی است، یعنی کالای ساخت داخل نگیریم،‌ کم کار کنیم و مصرف بالای انرژی داشته باشیم.

همچنین بدانیم که با اتکا بر درآمد نفتی نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

 
قدیری ابیانه در پایان افزود: دستکش مخملی از مشت آهنین اما پوسیده آمریکا بیرون کشیده شده است و باید بدانیم که آمریکا همان آمریکای سابق نیست و به گفته یکی از خود مقامات آمریکایی دیگر در جایگاهی نیست که برای کشورهای دیگر تعیین تکلیف کند.

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳

۹۳/۰۱/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">