پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۳، ۰۳:۵۲ ب.ظ

۰

دولتی ها مرتب می گویند که قصد سرکشی به جساب های بانکی را ندارند. یعنی اگر کسی که دارا بود و بر خلاف مقررات تقاضای دریافت یارانه کرد، مورد رسیدگی قرار نخواهد گرفت.

علت این مواضع، هراس از این است که افراد متقاضی یارانه پول های خود را از حساب های بانکی بیرون بکشند و کشور را دچار بحران بنکنند.

حال سوال این است که چرا افراد دارا باید متقاضی یارانه باشند و از حساب و کتاب بترسند؟

اولا نه تنها دولت حق دارد از موجودی و گردش مالی افراد مطلع شود بلکه باید این اطلاعات را داشته باشد. ثانیا راه هایی وجود دارد که افراد را از بیرون کشیدن حسابشان باز می دارد.

مثلا اینکه برای محاسبه دارایی فرد نه موجودی حسابشان در روز بررسی بلکه در سالهای گذشته را نیز ملاک محاسبه قرار دهد.

ضمنا دولت می توان مطمئن باشد که کسانی که پولشان را از بانک بیرون می کشند ریگی به کفش دارند که از حساب و کتاب می ترسند.

بنابراین باید یارانه بگیرانی که پول های حسابشان بیرون کشیده شده مورد بررسی در اولویت قرار گیرند. مثلا اموالشان چه مقدار است؟ چه منزل و چه ماشینی دارند و قیمت آنها چقدر است؟ چه مقدار مالیات داده اند؟ اگر کارمند دولت هستند آیا این درآمدها از راه حقوقمشروع  حاصل شده است یا مثلا از طریق رشوه بوده است؟

خلاصه افراد باید بدانند که نباید با دادن اطلاعات دروغ، از طریق دریافت یارانه به بیت المال دستبرد بزنند. زیرا کسی که از بیت المال پولی ار برداشت می کند که قانونا نسبت به آن حقی ندارد، این فرد دزد است. دزد نباید بتواند کارمند دولت باشد یا از تسهیلات دوئلتی برخوردار شود.

۹۳/۰۱/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">