پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۱:۱۸ ب.ظ

۰

به گزارش ایرنا، واردات بنزین در سال گذشته روزانه ٣,٥ میلیون لیتر بود که در صورت تصویب نهایی، این میزان به ١٠ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

تولید روزانه 60 میلیون لیتر بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به وضعیت تولید بنزین در کشور، گفت: در اواخر سال گذشته بنزین تولیدی کشور به ٦٠ میلیون لیتر در روز رسید و سعی ما بر این است که این میزان تولید در سال جدید نیز حفظ شود.

وی با بیان اینکه سال ٩١ میزان بنزین تولیدی کشور از پالایشگاه ها ٤٨ میلیون لیتر بود، افزود: در یک سال گذشته بنزین تولید داخل با ١٢ میلیون لیتر افزایش به ٦٠ میلیون لیتر در روز رسید.

کاظمی همچنین با اشاره به طرح های افزایش ظرفیت در پالایشگاه های کشور، اظهار داشت: سعی داریم تا جایی که ممکن است ظرفیت تولید بنزین داخلی را افزایش دهیم، اما با تعمیرات اساسی برخی واحدها و تمرکز بر افزایش کیفیت بنزین تولیدی، نگه داشتن سقف تولید ٦٠ میلیون لیتر بنزین در روز نیز امری مطلوب محسوب می شود.

اگرچه در سال های گذشته تبلیغات فراوانی در خصوص خودکفایی در تولید بنزین انجام شد، اما گذشت زمان نشان داد که با وجود تولید بنزین غیراستاندارد در واحدهای پتروشیمی، نیاز کشور در مصرف بنزین تامین نشده و بنابراین به طور میانگین روزانه 3 میلیون لیتر واردات انجام شده است.

* بنزین تولیدی پتروشیمی ها، متهم ردیف اول آلودگی هوا

در سال 1388 و پس از مطرح شدن تحریم بنزین، مسوولان وقت به سراغ افزایش تولید بنزین داخلی رفتند و پس از مدت کوتاهی از خودکفایی در تولید سوخت داخل و آمادگی برای صادرات سخن راندند.

زنگنه اظهار داشت: براساس گزارش شرکت پالایشگاه و پخش، بنزین تولیدی در پتروشیمی ها قطعاً آلاینده و خارج از استاندارد است و در دولت نیز توافق شده در سال 93 هیچ بنزین دریافتی از پتروشیمی نداشته باشیم و بنزین مورد نیاز را از جاهای دیگر از جمله واردات تأمین کنیم.

۹۳/۰۱/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">