پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۰۸ ق.ظ

۱

سهم هر ایرانی از صادرات نفت چقدر است؟

دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۰۸ ق.ظ

پاسخ به سوالات بینندگان برنامه را در اینجا ببینید.

محمدحسن قدری‌ابیانه کارشناس اقتصادی شب گذشته (24 فروردین 93) با حضور در برنامه پایش به بررسی وضعیت اقتصادی کشور پرداخت.  

برنامه پایش با حضور دکتر قدیری ابیانه

این کارشناس اقتصادی گفت:  سهم هر ایرانی از صادرات نفت ماهی نیم بشکه است .
 دکتر محمدحسن قدری‌ابیانه، کارشناس اقتصادی در این برنامه گفت: ثروت عمومی که متعلق به همه مردم است باید به بهترین نحو هزینه شود که هم زندگی مردم بهتر شود و هم باعث پیشرفت اقتصادی کشور گردد . الزاما توزیع ثروت بهترین راه نیست ، دنیا دنبال این است که از پس اندازه های کوچک کارهای برگی بکند اما ما در ایران دنبال خرد کردن سرمایه های بزرگ هستیم . خرد کردن سرمایه‌های بزرگ برای دادن یارانه نقدی غلط است.
وی افزود : ثروت عمومی باید در خدمت پیشرفت کشور باشد ، گاهی توزیع ثروت چه نقدی و چه کالایی بدترین راه ممکن است . مردم تصور می کنند که در امد نفت خیلی زیاد است ، این یک تصور غلط است . ما قبل از تحریم روزانه 2 مییلون و 300 هزار بشکه نفت صادر می کردیم . این بدان معنی است که میزان سهم هر ایرانی از صادرات نفت ماهی کمتر از بک بشکه بود .
بعد از تحریم و در بودجه های سال 92 و 93 پیش بینی شده روزی یک میلیون و سیصد هزار بشکه نفت صادر شود ، این یعنی روزی یک میلیون بشکه کمتر از میزان فروش نفت قبل از تحریم هاست . میزان صادرات نفت‌خام در ایران از حدود یک بشکه به حدود نیم بشکه به ازای هر نفر در هر روز رسیده است.
ما روزی یک میلیون و هفتصد هزار بشکه نفت در داخل کشور مصرف می کنیم ، این یارانه هایی که در ایران می دهند مربوط به بخشی از نفت است که در داخل مصرف می شود . باید به سمت تولید ثروت برویم و نباید به نفت متکی باشیم ، اگر نفت خام را بشکه ای 110 دلار در نظر بگیریم ، که هر بشکه حدود 159 لیتر است بنابراین ما هر لیتر نفت خام را در خارک حدود 70 سنت صادر می کنیم که با احتساب دلار سه هزار تومانی ، لیتری 2075 تومان می شود .
اگر بنزین بخریم بشکه ای 130 دلار باید بدهیم و اگر صادر کنیم بابت هر بشکه 130 دلار عاید کشور می شود . یعنی قیمت تمام شده  بنزین در بندر با احتساب قیمت نفت خام ،  چه صادر کنیم و چه وارد کنیم 
لیتری 2450 تومان ، تمام می شود . در حال حاضر هزینه تمام شده فراورده های نفتی اعم از نفت سفید، گازوییل و بنزین لیتری یک دلار معادل حدود سه هزار تومان است.

مهمترین محورهای سخنان دکتر محمدحسن قدری‌ابیانه، کارشناس اقتصادی در برنامه شب گذشته پایش بدین شرح است:
- صادرات نفت ایران در اثر تحریم‌ها یک میلیون بشکه در هر روز کاهش یافته است.
- همه در ایران دست بگیر دارند و فرهنگ تولید جا نیفتاده است.
- یک باک بنزین 60 لیتری یارانه‌ای معادل برنج مصرفی یک سال یک نفر است.
- یارانه ای معادل روزی دو تن طلا تو باک بنزین ماشین‌ها ریخته می‌شود.
- سود قاچاق سوخت از سود مواد مخدر هم بیشتر است.
- بیش از بودجه موردنیاز آزادراه تهران - شمال در تعطیلات نوروز به عنوان یارانه سوخت دود شد.

۹۳/۰۱/۲۵

نظرات  (۱)

با سلام و عرض خسته نباشید
ایا با توجه به امارهای موجود و احتساب سهم هرکس در نفت استخراجی بهتر نیست که فرآوردههای نفتی با قیمت تمام شده مصرف شود و اختلاف نقدا به حساب همه نه فقط قشر خاص ریخته شود و همچنین در موارد دیگر (یارانه ارز) و انرژی و ارزاق نیز معدلی از یارانه کل به همه تعلق گیرد و در عوض قیمتها کاملا پلکانی و جریمه ای  آزاد شود (پرمصرفها یارانه پرداختی کم مصرفها را تامین کنند) تا مدیریت مصرف  توسط مصرف کننده ایجاد شده،جلوی همه گونه قاچاق سوخت و ارزاق به کشورهای همسایه گرفته شود  و هیچ هزینه ای بابت یارانه به دولت تحمیل نشود و هیچ پر مصرفی حق کم مصرفها را ضایع نکند.البته به شرطی که سناریو حذف یارانه آماده شدن بستر لازم برای پیوستن به تجارت جهانی نباشد که در این صورت مسئولیت مجاهدان و مخلصانی چون شما صد چندان خواهد شد
یا حق
پاسخ:
در جهان از مصرف مالیاتا می گیرند. کسی که یک لیتر مصرف کند پول یک لیتر را می دهد و کسی که هزار لیتر پول هزار لیتر را.
بهتر است که اجناس به قیمت واقعی فروش رود و پول آن در خزانه برود و نماینده شما در راس قوه مجریه قرار بگیرد و نماینده ی دیگری از شما نظارت کند که این پول چگونه هزنیه شود بهتر است تا منافع بیشتری نصیب شما گردد. مثلا اینکه سهم شما را بدهند و بعد بیمارستان و درمان هزینه اش با خود شما یا بخشی از آن را برای هزینه های بیمارستان اختصاص دهند و یا سایر هزینه ها.
انتخابات ریاست جمهوری برای این است که نماینده شما در راس قوه مجریه قرار گیرد و انتخابات مجلس برای اینکه نماینده شما ناظر بر تقسیم بودجه باشد. انتخابات برگزار می گردد و شما هم می توانید شرکت کردع ونماینده تان را انتخاب کنید.
البته باید شرایط تولید بگونه ای باشد از نظر کیفی و کمی و قیمت که بتواند در بازار رقابت جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد. نه اینکه تولید به جای حمایت از بودجه دولت و  اقتصاد کشور و محرومان خودش همواره منتظر حمایت دولت باشد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">