پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۰، ۱۱:۱۳ ب.ظ

۰

مدعیان فرهنگی ایرانی اعتقادی به فرهنگ ایرانی و اسلامی ندارند

در گفت وگو با «خبرگزاری دانشجو» مطرح شد؛ روایت قدیری ابیانه از عملکرد میراث فرهنگی در خارج از کشور

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به اینکه مجسمه‌ها، معاشقه عریان زن و مرد را نمایش می دهد، گفت: بلافاصله پس از مشاهده این مجسمه ها، موضوع را با مدیرکل موزه ملی در میان گذاشتم ...

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، یکی از وظایف سازمان میراث فرهنگی، برپایی نمایشگاه‌هایی از آثار تاریخی کشورمان در سراسر دنیا برشمرد و گفت: البته این اقدام سازمان میراث فرهنگی باید براساس اصول و موازین شرعی و منافع ملی صورت گیرد.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا با بیان این مطلب که برگزاری نمایشگاه‌های تاریخی اقدام مثبتی است، افزود: متاسفانه با وجود آثار تاریخی بی شمار ایران، شاهدیم که سازمان میراث فرهنگی آثار مستهجن را به معرض نمایش درآورده و از همه بدتر به نمایش این آثار نیز اصرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه به نمایش درآوردن آثاری که با فرهنگ دینی و اسلامی ما مغایرت دارد، خلاف مصالح نظام و جرم محسوب می شود، افزود: سفیر در خارج از کشور بالاترین مقام و نماینده تام الاختیار کشور محسوب می شود که سازمان میراث فرهنگی و هر سازمان دیگری در خارج از کشور باید مطابق با نظرات این نماینده و هماهنگ با آن،اقدامات خود را عملیاتی کند، اما متاسفانه سازمان میراث فرهنگی چنین اقدامی را انجام نداده است.

 

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه در برپایی نمایشگاهی از آثار مجسمه‌های ایرانی در مکزیک ابتدا هماهنگی‌هایی با سفارت در زمان تصدی سفیر قبلی مسئولیت صورت گرفت، گفت: اما متاسفانه آثار به نمایش درآمده مسئله برانگیز بود.

 

این دکترای مدیریت استراتژیک به نمایش درآمدن آثار مستهجن از زن و مرد را به صورت مجسمه‌های گلی، بخش هماهنگ نشده نمایشگاه برپا شده در مکزیک دانست و گفت: زمانی که در پایان دوره نمایشگاه از آنجا بازدید کردم متوجه مجسمه‌های مستهجن شدم.


وی با اشاره به اینکه یکی از مجسمه‌ها، معاشقه عریان زن و مرد را نمایش می دهد، گفت: بلافاصله پس از مشاهده ایم مجسمه ها، موضوع را با مدیرکل موزه ملی در میان گذاشتم.

 

مجسمه‌های مستهجن در هفت کشور نیز به نمایش درآمدند

قدیری ابیانه با اظهار تاسف از اظهارات مدیرکل وقت موزه ملی مبنی بر اینکه ما این آثار را در هفت کشور دیگر به نمایش گذاشته‌ایم و هیچ اعتراضی را شاهد نبوده‌ایم، تصریح کرد: متاسفانه مدیرکل وقت موزه ملی در پاسخ به اعتراض بنده تاکید کرد که مشایی تصمیم گیرنده است.


سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا با بیان این مطلب که با اعتراض به مدیرکل موزه ملی عنوان کردم که حق استفاده از مجسمه‌های مستهجن در موزه ملی مکزیک را ندارند، اظهار داشت: متاسفانه علاوه بر موزه آنتروپولوژی مکزیک، این آثار در موزه شهر دیگر مکزیک نیز به نمایش درآمد که جلوی آن را گرفتم.


وی اضافه کرد: برپاکنندگان این نمایشگاه حتی در نمایشگاه دوم به برجسته کردن آثار مستهجن پرداخته و آنان را در ورودی نمایشگاه به نمایش درآورده اند.

 

کارشناس عالی وزارت خارجه کشورمان با بیان این مطلب که با اعتراض شدید بنده در حضور بقایی، این آثار از نمایشگاه بلافاصله جمع آوری شد، افزود: نکته اسفناک آن است که رئیس میراث فرهنگی در خصوص این مجسمه‌ها اظهار داشت که آنان مجسمه‌های گلی بیش نبودند.

 

آیا اندازه کوچک مجسمه‌ها و گلی بودن آن مجوزی برای نمایش عریان زن و مرد است؟

 

قدیری ابیانه اضافه کرد: باید پرسید آیا گلی بودن و کوچک بودن مجسمه ها مجوزی است برای به نمایش درآوردن زن و مرد عریان و معاشقه آنان؟


وی افزود: پاسخ سازمان میراث فرهنگی به اعتراض بنده این است که چون مجسمه‌ها گلی و در اندازه کوچک بوده، اشکالی ندارد.


قدیری ابیانه تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی این مجسمه‌ها را در معرض نمایش عموم و یا حداقل خبرنگاران درآورد تا دیگران نیز در خصوص آنچه گذشته است، نظر دهند.


سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا با بیان این مطلب که تنها پاسخ سازمان میراث فرهنگی، دروغ پراکنی علیه بنده بوده است، بیان داشت: آنان بنده را به اینکه اعلام کرده‌ام هر کس در مکزیک مسلمان شود به وی هزار دلار خواهم داد، متهم کردند


وی ادامه داد: این در حالی است که این اظهارات دروغی بیش نیست و در واقع اهانتی است به تازه مسلمان شده ها.


قدیری ابیانه با اشاره به اینکه گزارش تخلفات سازمان میراث فرهنگی را به وزارت خارجه و رئیس جمهور اعلام کرده‌ام، گفت: البته تا کنون پاسخی دریافت نکرده‌ام.


سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا اضافه کرد: تنها پاسخی که از سوی ملک زاده به عنوان معاون سازمان میراث فرهنگی از قول مشایی دریافت کردم، این بود که شما سخت نگیرید که بنده در پاسخ گفتم به هیچ عنوان قبول نخواهم کرد.

 

نمایش مجسمه‌های مستهجن در خارج از کشور چهره سخیفی از تاریخ ایران به نمایش می‌گذارد


 

وی در ادامه با بیان این مطلب که نمایش مجسمه‌های مستهجن توهین به فرهنگ ایرانی است، گفت: از بین صدها هزار آثار فرهنگی فرهیخته، نمایش مجسمه‌های مستهجن، چهره‌ای سخیف از تاریخ ایران ارائه می دهد.


قدیری ابیانه با اشاره به اینکه قطعاً انتخاب مجسمه‌ها جهت نمایش در خارج از کشور، تعمدی بوده است، تصریح کرد: اگر این اقدام عمدی نبود باید با اعتراض سفارت، آن را به نمایش نمی گذاشتند.


مدعیان فرهنگی ایرانی اعتقادی به فرهنگ ایرانی و اسلامی ندارند

 

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا با بیان این مطلب کسانی که از جایگزینی فرهنگ ایرانی با فرهنگ اسلامی دم می زنند، خود فرهنگ ایرانی را مستهجن جلوه می دهند، گفت: این اظهارات و اقدامات آنها حاکی از آن است که اعتقادی به فرهنگ ایرانی و اسلامی ندارند.


وی با اشاره به اینکه تمامی مسئولان نظام در هر رده‌ای باید از میان افراد متدین و معتقد به نظام اسلامی انتخاب شوند، گفت: این مسئولان باید به شرعیات پایبند باشند.

 

قدیری ابیانه با بیان این مطلب که در زمان عهده دار بودن سمت سفیری در مکزیک پس از دایر شدن نمایشگاه با دفتر بین المللی مقام معظم رهبری تماس گرفتم، بیان داشت: پس از آن که از دفتر رهبری درخواست پاسخ کردم آنها نیز اعلام کردند که نمایش مجسمه‌های مستهجن خلاف بین شرع است.

 

بقایی، مشایی و ملک زاده شایستگی معرفی فرهنگ ایرانی- اسلامی را ندارند

 

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا انتخاب مشایی، بقایی و ملک زاده در مسند ریاست سازمان میراث فرهنگی را نامناسب خواند و افزود: این افراد شایستگی معرفی فرهنگ اسلام و میراث فرهنگی را ندارند.


وی ادامه داد: اصرار مسئولان بر نمایش مجسمه‌های مستهجن با وجود تذکرات، حاکی از آن است که آنها در مسائل اعتقادی‌شان مشکل دارند.

 
قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه حاضر به هر گونه مناظره‌ای در این خصوص با مشایی، بقایی، ملک زاده و احمدزاده است، خاطرنشان کرد: باید مجسمه‌هایی که لیست آنها وجود دارد، حداقل برای خبرنگاران به نمایش درآید تا درستی نظرات بنده اثبات شود.


سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به اینکه نمایش مجسمه‌های مستهجن و نیز تهمت‌های وارده به بنده مبنی بر دادن 100 هزار دلار به هر تازه مسلمان از نظر قانونی قابل پیگیرد است، گفت: در خصوص مسئله مربوط به بنده تا زمانی که رسانه میراث فرهنگی پاسخ ارائه شده از سوی من را منتشر نکند، حق شکایت برای اینجانب محفوظ خواهد ماند.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته مسئله یاد شده از سوی مجلس نیز قابل پیگیری است.

 

قدیری ابیانه با بیان این مطلب که پس از تعطیل شدن نمایشگاه و تذکر بنده، بقایی، مدیرکل موزه ملی ایران را هم عزل کرد، گفت: اصرار مدیرکل موزه ملی به ادامه برپایی نمایشگاه منجر به عزل وی شد.


سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا ادامه داد: در آن ایام و پس از عزل مدیرکل موزه ملی، پرونده بسته شد، اما پس از انتصاب ملک زاده به معاون ریاست جمهوری، تصمیم به افشای موضوع گرفتم.

 

قدیری ابیانه در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که خود را می فروشند فکر می کنند، دین نیز قابل خرید و فروش است

۹۰/۱۰/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">