پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۱۹ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه در گفتگو با «نسیم»: اتخاذ سیاست نرم و لحن دیپلماتیک توام با لبخند نشان داد مذاکره با آمریکا از دشمنی آنها با ملت ایران نمی‌کاهد.

مهم‌ترین محورهای گفتگوی محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل استراتژیک با «نسیم» بدین شرح است: 

- ندادن ویزا برای کسانی که در اشغال لانه جاسوسی دخیل بودند در آمریکا سابقه دارد منتها هیچگاه این افراد به عنوان سفیر پیشنهاد نشده بودند بلکه به عنوان عضو هیأت‌های اعزامی شرکت کننده در اجلاس‌های بین المللی در نیویورک معرفی شده بودند و آمریکا نیز از دادن ویزا به آنها امتناع می‌کرد.
آمریکا حتی در اعزام دیگر هیأت‌ها مانند ونزوئلا نیز کارشکنی کرده بود البته اقدام آمریکایی‌ها خلاف مقررات سازمان ملل است. چرا که همه دولت‌ها می‌توانند در سازمان ملل نماینده داشته باشند و در اجلاس آنها شرکت کنند.

- نماینده هر کشوری در سازمان ملل را همان کشور تعیین می‌کند و آمریکا به هیچ وجه حق دخالت در این موضوع را ندارد.

- آمریکا در انجام کارهای خلاف در جهان در این زمینه‌ها سابقه دارند که یکی از دلایل اصلی آن نفوذی است که در جامعه بین‌المللی دارند.

    - اظهارات سخنگوی بان کی مون مبنی بر اینکه این موضوع را باید ایران و آمریکا با هم حل وفصل کنند خلاف مقررات سازمان ملل و خلاف وظایف آنان است اما وقتی که شرط انتخاب بان‌کی مون به عنوان دبیرکل سازمان ملل اطاعت از آمریکاست، بر این اساس این مواضع او تعجب برانگیز نیست.

- به نظر بنده ایران نیز باید به نوعی این اهانت‌ها را تلافی کند مثلا بگوید باتوجه به اهانت‌های خانم شرمن به ملت ایران، در مذاکراتی که با 5+1 برگزار می‌شود در صورت حضور وی جلسه را ترک خواهد کرد، ترک جلسه حساسیت‌های بین‌اللملی را برخواهد انگیخت و ندادن ویزا به نماینده ایران و عکس العمل ایران به آن به یک بحث حقوقی فراگیر هم در آمریکا و هم در سایر کشورها و حتی یکی از موضوعات مورد بحث حقوق بین الملل در دانشگاه خواهد گردید و آمریکا نیز نخواهد توانست به دلیل ترک مذاکرات ناشی از حضور خانم شرمن که به تلافی ندادن ویزا به نماینده تعیین شده ایران است افکار عمومی یا هم پیمانان خود را قانع کند و یا بخواهد گزینه نظامی روی میز را به رخ بکشد.

 - فراخواندن سفیر قبلی، قبل از اخذ ویزا و آمادگی برای ارسال سفیر جدید و خالی گذاشتن این سمت در دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد یک خطا بوده است و اصولا نباید هیچ سفیری قبل از اخذ ویزا و آمادگی برای عزیمت سفیر جدید به ماموریتش پایان داده شود.

- این روشی است که متاسفانه دولت در مورد دانشگاه تهران نیز اتخاذ نمود یعنی حکم پایان ریاست دانشگاه در حالی که هنوز کسی برای آن تعیین نشده بود و اداره مهمترین دانشگاه کشور توسط سرپرستی که سمت پرمشغله معاونت اداری مالی وزارت علوم را هم برعهده دارد.

- آمریکایی‌ها مذاکرات را برای دوستی با ایران پیگیری نمی‌کنند که انتظار داشته باشیم رفتارشان بعد از مذاکرات تغییر پیدا کند، بلکه هدف اصلی آنها دشمنی با ملت ایران است که از دیرباز با ملت ایران در عرصه‌های مختلف بروز و ظهور پیدا کرده است.

- از حمایت از رژیم شاه تا کودتا علیه مصدق گرفته تا ایجاد و تقویت ساواک و توصیه به شاه برای کشتار مردم با هدف جلوگیری از پیروزی انقلاب و ترغیب حمایت از صدام و تسلیح متجاوز به انواع سلاح‌ها تا حمایت از تروریسم و تحریم‌ها و زدن هواپیمای غیرنظامی ما و دادن مدال به فرمانده جنایتکار این ناو  و غیره نمونه‌هایی از آن است.

- مذاکرات با 5+1 و اتخاذ سیاست نرم و لحن دیپلماتیک توام با لبخند یک فایده بزرگ داشت و آن این است که نشان داد مذاکره با آمریکا از دشمنی آنها با ملت ایران چیزی نمی‌کاهد. این آگاهی موجب بیدار شدن کسانی می‌شود که تصور غلطی از روابط بین‌الملل و مذاکره با آمریکا دارند و این بیداری انسجام ملی ما و مقاومت در برابر توطئه‌ها را افزایش خواهد داد. این لحن نرم و دیپلماتیک توام با حفظ کامل حقوق ملی ایران باید تا بیداری آخرین افراد خواب‌آلود نیز ادامه یابد.      

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">