پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۵۱ ق.ظ

۵

میزان صادرات نفت در بودجه سال 92 و 93 یک میلیون سیصد هزار بشکه در روز در نظر گرفته شده است.

جمعیت کشور از مرز 77 میلیون 400 هزار نفر گذشته است و به زودی در همین سال 93 از 78 میلیون نفر عبور خواهد کرد.

امارات متحده عربی روزانه بین دو میلیون 500 هزار تا دو میلیون و هفتصد هزار بشکه نفت صادر می کند، در حالی که جمعیت بومی آن حدود یک میلیون نفر و وسعت آن حدود یک بیستم ایران است.

یک ضرب و تقسیم ساده نشان می دهد که سرانه صادرات نفت در امارات (به ازای هر تبعه در یک سال) معادل سرانه صادرات نفت در ایران در طول 150 الی 160 سال است.

به عبارت دیگر سرانه صادرات نفت در امارات در یکسال معادل سرانه صادرات نفت یک ایرانی در ظرف یک و نیم قرن و بیشتر است.

البته قبل از تحریم ها در بودجه کشور صادرات روزانه دو میلیون و سیصد هزار بشکه پیش بینی شده بود که در سال ای 92 و 93 با توجه به تحریم ها میزان صادرات نفت را روزانه یک میلیون بشکه کمتر در نظر گرفتند.

البته در طول سال های 92 و 93 عملا حتی کمتر از یک میلیون و سیصد هزار بشکه نفت صادر شده است و نتوانستیم همه پول نفت صادراتی را نیز به دلیل تحریم ها دریافت نمائیم.

میزان صادرات نفت در بودجه سال 93 به ازای هر ایرانی در هر ماه نیم بشکه در نظر گرفته شده است. این در حالی است که در سال 91 با توجه به جمعیت آن زمان (75 میلیون نفر) سرانه صادرات نفت در هر ماه 92 صدم بشکه (کمتر از یک بشکه) در نظر گرفته شده بود.

در بودچه سال 91 که بالاترین رقم درآمدی برای صادرات نفت در نظر گرفته شده بود یعنی بیش از 61 هزار میلیارد تومان، سرانه صادرات نفت در هر ماه به ازای هر ایرانی حدود 67 هزار تومان می شد. با این وجود تصور مردم در سراسر ایران از میزان درآمد نفت ده ها، صدها و هزاران برابر ارقام واقعی بوده و هست. 

این تصور غلط موجب بروز توهم نفتی و در نتیجه مطالبه گری شده، مردم توقع دارند با تکیه بر این درآمد خیالی نیازهایشان مثل معیشت، مسکن، اشتغال و درمان و  ... توسط دولت تأمین گردد. توهم و مطالبه ای که موجب بروز تنبلی اجتماعی شده و ایرانیان را بعد از اعراب دارای مقام در تنبلی اجتماعی در جهان نماید.

تعطیلات مناسبتی و بین التعطیلین بالا، ساعات مفید کاری بسیار پایین، بار تکفل بالا و اسراف در مصرف نشانه این تنبلی اجتماعی است.

۹۳/۰۲/۱۴

نظرات  (۵)

سلام ممنون از جوابتون، آخه رسانه های اصلاح طلب مطلب رو چنان بیان کرده بودند که فکر کردم با اصل همایش هایی که توسط منتقدان توافق نامه ژنو و دخالت  دانشجویان برگزار میشه مخالفت دارید
پاسخ:
سلام. بنده برگزاری اینگونه همایش ها را موجب تقویت هیات ایرانی در مذاکرات می دانم.
۱۶ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۴:۵۶ مهران فر برزکی
۱۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۰:۰۶ سایت رهیافتگان-انجمن شهید تازه مسلمان ادورادوآنیلی
http://www.rahyafte.com/%D8%B9%D9%83%D8%B3-%D9%86%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%8A-%D8%B4%D9%87%D9%8A%D8%AF-%D8%A7%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%88-%D8%A2%D9%86%D9%8A%D9%84%D9%8A/
جالبه شما هم مثل سایت الف همیشه بعد از اینکه اختلاس های بزرگی میشه شروع می کنید به یادآوری. عجب
پاسخ:
این آمار چه ربطی دارد به اختلاص ها؟
دکتر قدیری از شما توقع نداشتیم خبر دار شدیم در همایش دلواپسیم به قرار گرفتن نامتون در لیست سخنران ها اعتراض کرید؟ چرا؟
پاسخ:
چون از بنده دعوت نشده  و بنده صحبتی نشده بود. بدون اینکه بنده بدانم نام بنده جزو لیست شرکت کنندگان بود اعتراض کردم.  اعتراض بنده به این مطلب بود. و گرنه با تشکیل چنین اجلاسی و اعلام دلواپسی توسط افراد دلسوز مشکلی ندارم. فکر می کنم خود اعضای هیات مذاکره کننده بیش از دیگران دلواپس نتایج مذاکرات باشند.
اگر از بنده دعوت می کردند برای سخنرانی شاید می پذیرفتم و سخنرانی می کردم. البته نظر خودم را می گفتم. دلواپسی بنده بیش از هر چیز این است که مردم به وظیفه خود در اقتصاد مقاومتی عمل نکنند و با رفتار و سبک زندگی غلط خود ایران را در صحنه چهانی دچار مشکل کنند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">