پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۴:۴۷ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا با اشاره به اینکه امروز بزرگترین مشکل کشور وابستگی به نفت است، گفت: در سال‌های متمادی بیشترین تهدید به دلیل «اقتصاد نفتی» بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو» از کرمان، محمد حسین قدیری ابیانه شب گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه ولی عصر(عج)رفسنجان بیان داشت: توقع از اینکه درآمد نفتی کشور زیاد است، اشتباه بوده و اگر چنین تصوری شود، دچار تورم و توهم شده ایم.

 

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور بر پایه نفت است، افزود: ایران اگر بخواهد در سال های آینده نیز با نفت اداره شود، جمعیت 10 میلیون نفر را نمی تواند ساپورت کند؛ اما اگر کارآفرینی کنیم، جمعیت بیش از 300 میلیون نفر هم را می تواند ساپرت کند.

 

بیشترین تهدید به دلیل «اقتصاد نفتی» بوده است

 

سفیر سابق ایران در استرالیا با اشاره به اینکه امروز بزرگترین مشکل کشور وابستگی به نفت است، گفت: در سال های متمادی بیشترین تهدید به دلیل «اقتصاد نفتی» بوده است.

 

به فرمایشات رهبری نسبت به جدایی اقتصاد کشور از نفت عمل نشده است

 

قدیری ابیانه گفت: ریشه مشکلات اقتصادی کشور، اقتصاد وابسته به نفت و عمل نکردن به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است و ما به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه عمل نکردیم.

 

وی افزود: رهبری، سال هاست می فرمایند باید اقتصاد کشور از نفت و وابستگی به نفت نجات پیدا کند تا حداقل اگر روزی خواستیم، بتوانیم درِ چاه های نفت را ببندیم، بدون اتکا به نفت زندگی مردم و اداره امور کشور پیش برود؛ اما متاسفانه همچنان در وابستگی نفتی به سر می بریم. 

سفیر سابق ایران در استرالیا گفت: اگربدون اتکا به نفت زندگی مردم و اداره امور کشور پیش رفته بود، امروز در مذاکراتی که با 1+5 داشتیم، ما در موضعی بودیم که تهدید می کردیم که دیگر نفتمان را به شما نمی فروشیم؛ اما چون این وابستگی باقی مانده آنها تهدید می کنند.

 

قدیری ابیانه گفت: امروز همه به جای اینکه به تولید ثروت روی بیاورند، نشسته اند و مطالبه گر شده اند.

 

وی با اشاره اظهارنظر های نمایندگان مجلس، رئیس جمهور و مسئولان کشوری مبنی بر پایین آمدن درآمدهای نفتی گفت: هنوز در حوزه اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری تلاش آنچنانی صورت نگرفته است.

 

آمریکا در حال سقوط از مواضع قدرتی است

 

سفیر سابق ایران در استرالیا با اشاره به وضعیت اقتصادی آمریکا گفت: دولت آمریکا امروز با 17 هزار میلیارد دلار بدهکارترین کشور است و بدهی آن 15 برابر 35 سال درآمد نفت ایران است و فقط دانشجویان آمریکا یک هزار میلیار دلار بدهکارند؛ یعنی به اندازه 35 سال درآمد نفت ایران است.

 

قدیری ابیانه گفت: هر سال به اندازه 35 سال درآمد نفت ایران به بدهی آمریکا اضافه می شود و آنها در حال سقوط از موضع ابرقدرتی هستند و تنها راه نجات آمریکا هم این است که مالک منابع نفتی خاورمیانه شوند.

۹۳/۰۲/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">