پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۱، ۱۱:۵۹ ب.ظ

۰

پیام تسلیم شدن؛ ما فشار پذیر هستیم

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک وزارت امور خارجه: "تسلیم شدن و همه منافع را از دست دادن راه حل نیست"

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک وزارت امور خارجه با اشاره اینکه مسائل ما با آمریکا با مذاکره و لبخند و دیدارهای دیپلماتیک حاصل نمیشود گفت: تسلیم شدن در مقابل فشار آنها پیامش این است که ما فشارپذیر هستیم و افزایش فشار بر ایران نتیجه این تسلیم شدن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، محمد حسن قدیری ابیانه در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز (سیاسی 29/1/1391) گفت: آمریکا نگران سلاح هسته ای ایران نیست چون می داند که ما دنبال آن نیستیم و حتی یکماه پیش مجددا سازمان های اطلاعاتی آمریکا بیانیه دادند که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست.

قدیری ابیانه علت انتشار این بیانیه را نگرانی سازمان های اطلاعاتی از احتمال تاثیرپذیری مقام های کشورشان از لابی های صهیونیستی پیگیرجنگ ایران با آمریکا عنوان کرد و گفت:

وی افزود:  وقتی امریکا دراوج قدرت بود نتوانست به ایران حمله بکند الان با این وضع اقتصادی جرات وجسارت اینکار را نخواهد داشت.

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک وزارت امور خارجه این قبیل اقدامات سازمان های اطلاعاتی را اقدام میهن پرستانه آمریکاییها عنوان کرد تا کشورشان با وارد شدن به جنگ نابود نشود و گفت: در زمان دولت بوش 16 سازمان اطلاعاتی آمریکا گزارشی را مطرح کردند که سیاست های کاخ سفید را زیر سئوال برد.

کارشناس وزارت امور خارجه افزود: آنها سال 2007 یعنی 5 سال پیش در زمان جناح تندرو درست خلاف اظهارات کاخ سفید بیان کردند ایران هیچ برنامه ای برای ساخت سلاح هسته ای ندارد.

قدیری ابیانه ادامه داد: ارزیابی ها از نیروهای نظامی و کلا عوم مردم غربی این است که اول به دنبال حفظ خودشان هستند بعد به دنبال ضربه زدن به دشمن و در صورتی که طرف مقابلشان هم مثل آنها باشند، غربی ها در رویاروییی پیروزند. امات اگر طرف مقابل آنها حاضر باشند جان خود را برای آرمانها و اهداف خود فدا کنند آنگاه معادلات به هم می خورد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به ناکامی های آمریکا و اسرائیل در مواجهه با حزب الله و حماس گفت: با اینکه آنها قدرت های بزرگ نظامی هستند نتوانستند و نمی توانند در مقابل ملتهای معتقد بایستند.

وی با اشاره به سیاست "تفرقه بینداز و حکومت کن" کشور های استعمارگرادامه داد: دامن زدن به افکار قومیت گرایی به خاطردفاع از کرد و ترک وعرب نیست. اگر اینها به دنبال انسان دوستی اند از مردم بحرین و فلسطین دفاع بکنند.

قدیری ابیانه با اشاره به تمایل کشورهای استعمارگر به بحثهای قومیت گرایی گفت: از زمانی که در منطقه پرچم عرب گرایی جای خود را به پرچم اسلام گرایی داد  تحولات بسیاری رخ داد.

وی با اشاره به اینکه آنچه که دشمن را دچار مشکل کرده اسلام خواهی است ادامه داد: در زمانی که پرچم عرب گرایی در دست عربها بود در هر جنگی با اسرائیل در قبال هر سرباز اسرائیلی 30 نیروی مسلح عرب کشته میشدند اما با این تحول اعتقادی در جنگ لبنان در قبال هر یک نیروی مسلح لبنانی 6 نیروی نظامی اسرائیلی کشته شد.

قدیری ابیانه گفت: در اروپا با کشور های مختلف، نژاد های مختلف، مذاهب مختلف و با تاریخی پر از جنگ و خون، برای پیشرفت خودشان اتحادیه اروپا را شکل دادند و به دنبال سیاست خارجه واحد، پارلمان واحد، پول واحد و ... هستند.

وی ادامه داد: اینها وقتی به کشورهای اسلامی میرسند به قومیت گرایی، به اختلافات مذهبی دامن میزنند. چرا که سیاست اینها در قبال این کشورها سیاست اختلاف بینداز و حکومت کن است.

قدیری ابیانه با تاکید بر این نکته که با جهان خواران مستکبیر روبرو هستیم که میخواهند بر ما مسلط شوند ادامه داد: استراتژی آمریکا و استعمار نسبت به کشورهای نفت خیز این بوده که کشور های نفت خیز باید وابسته به فروش نفت خامی باشند که آنها بدان نیاز دارند.

کارشناس وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه میخواهند داشتن انرژی را به نقطه ضعفی برای ما تبدیل کنند افزود: برای اینکار دو سیاست را دنبال کردند؛ اول اینکه این کشورها نباید تولید ثروت داشته باشند در ثانی؛ در آمد حاصل از نفت را نباید درخدمت آبادانی و تولید به کار بگیرند تا همچنان وابسته به فروش نفت باقی بمانند.

وی ادامه داد: این کشورها سیاست های مختلف اقتصادی، اجتماعی، اداری و فرهنگی را بمنظور ایجاد رژیم های وابسته دنبال میکنند، و ترویج مصرف گرایی ادامه ی سناریوهای آنهاست.

وی یادآور شد: طبق این سناریو درآمدهای حاصل از نفت طبق برنامه اینها باید با مصرف کالاهای آنها دوباره به جیب آنها برمیگشت و تا عمران و آبادانی در آن کشورها به نوعی فلج گردد.

قدیری ابیانه در تشریح موافقت جبهه استکبار با فعالیت های هسته ای ایران در زمان شاه گفت: این موافقت به این دلیل بود که ایران با تولید انرژی هسته ای، مصرف نفت خود را کاهش دهد و بتواند نفت بیشتری برای آنها فراهم آورد.

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک وزارت امور خارجه با اشاره به عقیده ی برخی از صاحب نظران مسائل سیاسی مبنی مذاکره با آمریکا بر سر مسئله ی انرژی هسته ای ایران گفت: ما هم اکنون در حال مذاکره با 1+5 هستیم، ولی برخی می خواهند ایران انرژی هسته ای نداشته باشد، در واقع آنها با هرگونه پیشرفت ایران مشکل دارند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه در زمان ملی شدن نفت در ایران در زمان دکتر مصدق، نماینده انگلستان در شورای امنیت سازمان ملل ملی شدن نفت ایران را خطری برای صلح و امنیت جهانی معرفی نمود.  قدیری ابیانه گفت: هم اکنون نیز شاهد تکرار تاریخ هستیم چرا که نماینده انگلستان در سازمان امنیت دوباره بومی سازی و استفاده از انرژی هسته ای در ایران را همانند ملی شدن صنعت نفت در دوره مصدق خطری برای صلح و امنیت جهانی قلمداد می کند.

وی علت توافق گروه 5+1 با ادامه ی فعالیتهای هسته ای ایران در مذاکرات اخیر در استانبول را، شکست این گروه در مخالفت با این موضوع و موفقیت ایران در تولید آن دانست و افزود: ما در مذاکرات هسته ای باید ازحقوقمان دفاع کنیم و بکار بردن لحن دیپلماتیک و کوتاه آمدن از حقوق خود فایده ای ندارد.

کارشناس وزارت امور خارجه با یادآوری تجربه ی ناموفق دوره ی اصلاحات در کوتاه آمده از مواضع ایران در موضوع انرژی هسته ای گفت: قرار گرفتن نام ایران در لیست شرارتها از سوی امریکایی ها در دوران کرنش کردن دولت در برابر امریکا بود.

قدیری ابیانه با اشاره به جنبه های مختلف انرژی هسته ای افزود: در بخش رادیو داروها 850 هزار نفر از این دارو ها استفاده میکنند در واقع آمریکایی ها در موضوع سلامت مردم نیز با اهرم فشار برخورد میکنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ی ایرانی گفت: نسل دانشگاهی باید خود را بخشی از راه حل حمایت از تولید ملی بداند نه بخشی از صورت مسئله و باید به سمت تحقق سند چشم انداز1404 حرکت کند.

۹۱/۰۱/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">