پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۰۲ ب.ظ

۰

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد‌مقدس، محمدحسن قدیری‌ابیانه دقایقی پیش در گردهمایی بررسی سیر تحولات مذاکرت ژنو و سیاست خارجه که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دلایلی که سبب شد مذاکرات ژنو ضروری شود به مناظره‌های انتخاباتی مربوط می‌شود که هر یک از نامزدها وعده‌هایی در راستای مذاکرات بیان می‌کردند و روحانی نیز وعده‌هایی داده بود که این امر سبب تن دادن به مذاکرات شد.

سفر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه در حال حاضر افرادی که نقش بزرگی در نظام جمهوری اسلامی داشته‌اند نسبت به مذاکرات و رابطه با آمریکا دچار تردید شده‌اند، گفت: در جنگ 8 ساله تمام افراد می‌دانستند که عراق آغاز گر جنگ بود بنابراین با یکدیگر بسیج شدند تا در مقابل دشمن بایستند.

خوش‌بینی افراد نسبت به مذاکرات ژنو بی‌فایده است

قدیری‌ابیانه خاطرنشان کرد: بنده معتقد هستم که مذاکرات ژنو به نتیجه نمی‌رسد و خوش‌بینی افراد بی‌فایده است اما این مذاکرات یک حسن بزرگی دارد و نشان میدهد که مذاکره با آمریکا فایده ندارد و این امر سبب انسجام ملت ما و مقاومت ما در برابر توطئه‌های دشمن می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی از افراد می‌گویند اگر با آمریکا رابطه برقرار کنیم چه می‌شود؟ بنده می‌گویم که از 22 بهمن تا زمان تسخیر سفارت آمریکا این رابطه وجود داشت و یک یکسری اسناد از سال 56 تا 12 آبان 58 وجود دارد که نشان می‌دهد صحبت‌هایی که در مذاکرات رسمی با ما انجام می‌شد با توطئه های آنها تفاوت داشت، آنها در مذاکرات تعامل و همکاری را بیان می‌کردند اما در اصل به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور و جاسوسی بودند.

سفارتخانه سبب بهبود رابطه با آمریکا نمی‌شود

سفر سابق ایران در مکزیک عنوان کرد: اینگونه نیست که با برقراری رابطه با آمریکا داشتن سفارتخانه سبب بهبود این رابطه شود چون اگر قرار بود رابطه با آمریکا برای کشوری فایده داشته باشد هم‌اکنون کشورهای بنگلادش و پاکستان از این رابطه سود می‌برد اما می‌بینیم که اینگونه نیست.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه یک عده دلخوش کرده‌اند که اگر آمریکا با ما رابطه برقرار کند در کشور چه اتفاقی می‌افتد، گفت: وزیر نفت گفته است که سال گذشته 30 میلیارد اضافه مصرف سوخت داشته‌ایم یعنی اگر یکسال اضافه مصرف سوخت نداشته باشیم و مبلغ آن را در پالایشگاه سرمایه‌گذاری کنیم می‌توانیم کشور را برای همیشه از صادرات نفت خام بی‌نیاز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای تصور می‌کنند با برداشتن تحریم‌ها تمام مشکلات برطرف می‌شود، کری در  بارع روسیه می‌گوید نباید مسئله نفت و گاز را سیاسی کرد اما چطور این موضوع برای ایران با تحریمها سیاسی می‌شود.

سفر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه قبل از تحریم نیز ما نفت می‌فروختیم اما مشکلات هنوز بر سر جای خود باقی بود، عنوان کرد: 600 میلیارد دلار درآمد نفت ایران بوده که یرانه آن می شود نفری ماهی 83 دلار، در حقیقت با این 83 دلار نمی‌توان تمام مشکلات را حل کرد و این تصور اشتباهی است که دولت می‌تواند با پول نفت تمام مشکلات را برطرف کند.

قدیری‌ابیانه تأکید کرد: در حال حاضر می‌گوییم که آقای ظریف در مذاکرات قاطع عمل کند اما آیا ظریف در جایگاهی قرار دارد که بگوید نفت را به طرف مقابل نمی‌دهیم و آنها را تحریم می‌کنیم یا چون اقتصاد ما وابسته به نفت است آنها هستند که ما را در برابر خرید و فروش نفت تحریم می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایرانی‌ها بعد از اعراب در تنبلی اجتماعی بالاترین مقام را دارند، گفت: رابطه هیئت دیپلماتیک با توان یک کشور همانند رابطه سوزن چرخ خیاطی با چرخ خیاطی است.

لحن تهدیدهای نظامی از زمان مذاکرات افزایش یافت

سفر سابق ایران در مکزیک اظهار کرد: از زمانی که مذاکرات را شروع کردیم لحن تهدیدها بویژه تهدیدهای نظامی افزایش یافت. همچنین از زمانی که ظریف در دانشگاه تهران اعلام کرد اگر دشمن یک بمب بیندازد قوای نظامی ما در هم می‌پیچد این تهدیدها بیشتر می‌شود، اگر دشن به این نتیجه برسد که ایران مستأصل شده و تحت فشار قرار گرفته تهدیدهای خود را بیشتر می‌کند.

قدیری‌ابیانه عنوان کرد: برخی از افراد بیان کردند چرخ سانتریفیوژهای ما بچرخد به شرطی که چرخ کارخانه‌های کشور نیز بچرخد، این امر در ظاهر منطقی است و درست مانند این است که بگوییم من به مافیا باج نمی‌دهم غیر از اینکه فرزند بنده را بدزدند. در حقیقت این جمله دارد به طرف مقابل باج می‌دهد. سانتریفیوژها برق تولید می‌کنند تا چرخ کارخانه‌ها بچرخد.

وی افزود: اوباما در مذاکره تلفنی با روحانی می‌گوید که عده‌ای در آمریکا مخالف ارتباط با ایران هستند در واقع این مطلب بیان می‌کند که باید در کشور امتیازی به طرف مقابل بدهیم تا مخالفان راضی شوند.

با شعار مرگ بر آمریکا مذاکرات را تضعیف نکرده‌ایم

سفیر سابق ایران در مکزیک تصریح کرد: عده‌ای تصور می‌کنند اگر ما شعار مرگ بر آمریکا سر دهیم مذاکرات را تضعیف کرده‌ایم، شعار زمانی باید قطع شود که ما به توافق و امتیازی رسیده باشیم اما آیا طرف مقابل در این مدت از تحریم‌ها و یا حمایت از منافقین دست بر داشته و یا به سخنان خود پایبند بوده است بنابراین در حال حاضر باید بیشتر از گذشته شعار مرگ بر آمریکا را سر دهیم.

قدیری ابیانه عنوان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری به تیم مذاکره کننده کمک می‌کند همچنین راهپیمایی 22 بهمن و شعار مرگ برآمریکا کمک به هیئت دیپلماتیک است.

وی با بیان اینکه بنده معتقد هستم ظریف لحن ملایم و ابراز خوش بینی خود را در مذاکرات ادامه دهد، تصریح کرد: بالاترین دستاورد مذاکرات به دلیل مشاهده شدن بی فایده بودن لحن ملایم انسجام ملی و شکاف در جبهه دشمن است، ما باید برای رفع تحریم‌ها تلاش کنیم و مهمترین اولویت وزارت خارجه نیز همین موضوع باشد. اما باید وابستگی خود به نفت را نیز از بین ببریم.

سفیر سابق ایران در مکزیک عنوان کرد: حرف ما در مذاکرات این است که طرف مقابل باید حق ما را به رسمیت بشناسد و در معاهده یک سری وظایفی را پذیرفته‌ایم اما یک سری حقوقی نیز داریم که یکی از این حقوق کمک طرف مقابل به کشور است.

قدیری ابیانه با تأکید براینکه هیچ کشوری در دنیا به اندازه ما مورد بازرسی قرار نگرفته است، گفت: اینکه طرف مقابل می‌گوید از ایران هسته‌ای می‌ترسد درست نیست، 16 سازمان امنیتی در سال 2007 به کنگره آمریکا گفته‌اند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و اگر امروز تصمیم به ساخت سلاح بگیرد تا سال 2015 این روند به طول می‌انجامد.

رضایت آمریکایی‌ها با پذیرفتن بردگی ما محقق می‌شود

وی تصریح کرد: اگر تمام ما بگوییم که دست از اسلام برمی‌داریم و مسیحی از نوع آمریکایی می‌شویم باز هم آمریکایی‌ها دست از ما برنمی‌دارند، زمانی آنها راضی می‌شوند که ما بردگی را بپذیریم و بگوییم که نفت و منابع ما در اختیار شما قرار بگیرد.

سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه طرف مقابل می‌خواهد فردو را تعطیل کنیم چون نمی‌تواند آن را بمباران کند، گفت: ما برای رآکتور هسته‌ای صفحات سوخت 20 درصد را برای تولید رادیوداروها تقاضا کردیم اما آنها از فروش به ما امتناع کردند بنابراین تصمیم به ساخت در داخل گرفتیم.

هیئت مذاکره کننده را نباید تضعیف کرد

قدیری ابیانه تصریح کرد: هیئت مذاکره کننده سالم است و نباید انتقاد طوری باشد که تضعیف شود که نتواند در مذاکرات حرف خود را بزند در حقیقت باید انتقادات به گونه‌ای بیان شود که دشمن تضعیف گردد.

وی افزود: اگر فتنه 88 شکل نمی‌گرفت تحریم‌ها نیز به این شکل برعلیه ما منعقد نمی‌شد، عده‌ای ادعتقاد به تقلب در انتخابات نداشتند ولی عکس آن بیان می کردند و خاتمی نیز در جلسه‌ای گفته بود که بنده از ابتدا هم ادعای تقلب نداشتم اما چرا قبل از اعلام نتایج به موسوی تبریک گفته بود.

سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند تمام مشکلات را به گردن دولت سابق بی‌اندازند، گفت: درست است مشکلاتی در دولت گذشته وجود داشته اما تمام مشکلات در دولت احمدی نژاد خلاصه نمی‌شود، اگر اصولگرایان همان کارهایی که اصلاح طلبان برسر ملت‌ آوردند را انجام می‌دادند امروز این مذاکرات به وجود نمی‌آمد.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم با گفتن هولوکاست از جانب احمدی نژاد تحریم‌ها آغاز شد، یک توهم است هولوکاست وجود دارد که هیروشیما و ناکازاکی مظهر آن است.

وی با اشاره به تصویب مذاکرات ژنو در مجلس عنوان کرد: یک سری از قوانین همچون امضای ان پی تی باید به تصویب مجلس برسد و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیست که مذاکرات را تصویب می‌کند بلکه مجلس باید تصویب کند.

سفیر سابق ایران در مکزیک در پاسخ به سوالی مبنی براینکه ارزیابی شما نسبت به تیم مذاکره کننده قبلی و کنونی چگونه‌ است؟ خاطرنشان کرد: ظریف از نظر تجربه دیپلماتیک جزو اولین‌های ایران است و جلیلی نیز آدم متعهدی نسبت به نظام بوده و بنده وی را انسانی سالم و متعهد می‌دانم.

قدیری ابیانه با اشاره به برگزاری همایش دلواپسیم گفت: همایش دلواپسیم باید در جهت دلواپس بودن و دغدغه مندی برای کشور برگزار شود نه در جهت تخریب.

ملاحظات: بنده در مورد اجلاس دلواپسیم اینگونه نگفتم. بلکه گفتم دلواپسی ما باید منجر به تقویت موضع ایران شود. خوب است دلواپس باشیم و برای رفع دلواپسی اقدام کنیم مثلا ترجیخ کالای داخلی نسبت به خارجی موقعیتایران را تقویت می کند.

۹۳/۰۲/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">