پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۳۵ ق.ظ

۰

به گزارش ایرنا، ˈمحمد حسن قدیری ابیانهˈ روز چهارشنبه در نشستی با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار کرد: تقویت تیم مذاکره کننده هسته ای با تغییر رویکرد ملت ایران در مصارف و اقتصاد داخلی و رها کردن خودتحریمی میسر می شود.

به گزارش ایرنا، ˈمحمد حسن قدیری ابیانهˈ روز چهارشنبه در نشستی با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار کرد: تقویت تیم مذاکره کننده هسته ای با تغییر رویکرد ملت ایران در مصارف و اقتصاد داخلی و رها کردن خودتحریمی میسر می شود.

وی بیان کرد: ایران به خودتحریمی مبتلا شده و به غرب این فرصت را داده است که از این طریق کشور را تحت فشار قرار دهد در حالی که با مدیریت درست و تقویت تولید ملی می توان تحریم ها را از بین برد.

او افزود: دشمن نیازی به ایجاد ویروسی برای تخزیب تولید در کشور ندارد زیرا ما با خود تحریمی و دامن زدن به بسیاری از معضلات فرهنگی و اقتصادی دیگر، بخش تولید کشور را به این ویروس مبتلا کرده ایم.

وی تصریح کرد: افرادی که در تیم مذاکره کننده هسته ای ایران هستند، خائن نیستند بلکه خادم ملت اند، لذا نباید با انتقادهای بی مورد آنان را تضعیف کنیم بلکه نوع انتقاد ما باید به گونه ای باشد که دشمن را تضعیف کند.

او بیان کرد: دلواپس بودن ملت برای نتیجه مذاکرات به هیچ وجه بد نیست و باید این دغدغه ملت را قدر نهیم اما این دلواپسی باید در جهت تقویت اقتصاد و تولید ملی قرار گیرد و به یک دغدغه برای ملت تبدیل شود.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: عامل اصلی شکل گیری مذاکرات هسته ای، انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته بود زیرا هر یک از نامزدها، حل مشکل کشور با آمریکا را محور برنامه های خود قرار دادند و بخشی از افکار عمومی جامعه را به این مساله معطوف کردند.

وی گفت: مذاکرات هسته ای ایران با آمریکا به دلایل بسیار به نتیجه نخواهد رسید اما به نتیجه نرسیدن آن نیز یک نقطه قوت برای نظام به شمار می رود زیرا انسجام ملی را در برابر توطئه های دشمنان تقویت می کند.

او اظهار کرد: اگر عده ای به این دلخوش کرده اند که مذاکرات به بهبود روابط ایران با آمریکا و رفع مشکلات نظام می انجامد، به طور قطع دلخوشی آنان بی ثمر خواهد بود زیرا اگر قرار بود رابطه با آمریکا گشایشی برای کار کشورها باشد تاکنون پاکستان و بنگلادش از این رابطه سود برده بودند.

قدیری ابیانه افزود: عده ای فکر می کنند اگر مذاکرات به نتیجه برسد و تحریم ها برداشته شود، مشکل اقتصادی ایران حل می شود در حالی که مشکل کشور ما داخلی و مربوط به عدم مدیریت مطلوب منابع، ضعف اقتصادی، اقتصاد تک قطبی و بسیاری از ضعف های دیگر فرهنگی است.

کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه گفت: در دوران تحریم اقتصادی ایران، فروش نفت خام کشور بسیار کاهش یافت و از آنجا که اقتصاد ایران وابسته به نفت بود ارزش پول ملی کاهش پیدا کرد لذا اقتصاد نفتی نمی تواند مشکل کشور را حل کند.

قدیری ابیانه افزود: از وزیر امور خارجه می خواهیم در مقابل گروه 1+ 5 قاطع عمل کند اما آیا آقای ظریف در موقعیتی قرار دارد که بگوید ما به شما نفت نمی فروشیم، قطعا قادر به گفتن این مطلب نیست زیرا اقتصاد کشور ما وابسته به نفت است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مشکلات فرهنگی مربوط به خرید کالاهای خارجی، مدیریت منابع و مصارف، تنگناهای اقتصادی کشور برطرف و تولیدات داخلی دارای کیفیت مطلوب نشود تداوم مذاکرات با غرب سودی به حال کشور ندارد.

او تاکید کرد: ایران برای غلبه بر غرب باید سبک زندگی، نگرش اقتصادی، معیشت و نحوه کار کردن مردم را اصلاح کند.

وی گفت: اگر مذاکرات هسته ای ایران با غرب به شکست نیز بیانجامد ما در این بخش چیزی از دست نداده ایم.

وی بیان کرد: برخی گمان می کنند که ابراز هر گونه مخالفت ملت با مذاکرات به ضرر ایران است در حالی که موضع ملت در برابر آمریکا باید همان باشد که از ابتدای انقلاب بوده و رفتار ملایم و روش دیپلماتیک تیم مذاکره کننده نیز تا به آخر باید تداوم داشته باشد.

او گفت : گفتن مرگ بر آمریکا از سوی ملت در جریان مذاکرات باعث شکست تیم مذاکره کننده نمی شود زیرا بعد از مذاکرات ژنو، تحریم ها تغییر نکرده و غرب از هیچ یک از فشارهای سیاسی و اقتصادی خود بر ایران، نکاسته است پس دلیلی ندارد که ملت از موضع خود عقب نشینی کند.

وی گفت: اگر ملت ثابت کند که در مقابل فشارهای غرب ایستادگی می کند، آمریکا از موضع خود عقب نشینی خواهد کرد زیرا آمریکا تنها خواهان بردگی ایران و در اختیار گرفتن همه منابع کشور ما می باشد و هر نوع عقب نشینی از موضع ما در مقابل آمریکا یک شسکت محسوب می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: برای شکستن تحریم ها باید امید ملت به نفت به کلی بریده شود و خودکفایی و تقویت اقتصاد داخلی سرلوحه امور قرار گیرد و گرنه با تداوم مذاکرات به هیچ نتیجه ای نخواهیم رسید.

وی با بیان اینکه آمریکا به هیچ وجه به ایران حمله نخواهد کرد، گفت: جنگ و حمله نظامی به ایران به ضرر آمریکا خواهد بود زیرا توان تسلیحاتی کشور ما به قدری است که در این جنگ آمریکا آسیب جدی خواهد دید لذا به هر طریق ممکن سعی دارند با اعمال فشارهای اقتصادی ملت را از پای درآورند.

وی همچنین عملکرد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مقابل مطالب ظریف را غیرمنطقی دانست و گفت: اعضای این کمیسیون در مقابل مطالبی که ظریف بر محرمانه ماندن آنها تاکید داشت، درست عمل نکردند و مطالب را افشا نمودند زیرا آقای ظریف حق داشت که دیگر مطلبی به آنان نگوید.

وی وزیر امور خارجه را بهترین فرد در ایران از نظر برخورداری از تجربه دیپلماتیک دانست و گفت: ایشان به کار خود وارد هستند و باید به لحن ملایم و رفتار مناسبشان با گروه 5+1 ادامه دهند.

وی افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای به هیچ وجه از خطوط قرمز نظام در مذاکرات عبور نکرده است و قصد عبور از آن را هم ندارد و عملکرد آنان در تیم از سوی رهبر معظم انقلاب رصد می شود.

۹۳/۰۲/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">