پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۵۹ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه با تبیین موانع تحقق جهاد اقتصادی: درباره میزان درآمد نفتی دچار توهم شده ایم

خبرگزاری رساـ قدیری ابیانه تداوم شرایط کنونی مردم ایران و مطالبه گر بودن آنان از دولت را اقتصاد استراحتی توصیف کرد که مانع تحقق جهاد اقتصادی، حماسه اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و منجر به وقوع اقتصاد ریاضتی می گردد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دکتر محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس مدیریت استراتژیک و استاد اقتصاد دانشگاه در بزم اندیشه" از خود تحریمی در اقتصاد متکی به نفت تا مدیریت جهادی در اقتصاد مقاومتی" در موسسه جوانان آستان قدس رضوی رضوی برگزار شد؛ ربط دادن فساد و ناکارآمدی به نظام را نتیجه عدم اطلاع از حقیقت کمبود بودجه نفت دانست.

وی در همین رابطه اظهار داشت: قبل از انقلاب به میزان هر نفر در ماه 5/4 بشکه نفت خام به فروش می رسید که این رقم در شرایط قبل از تحریم به یک پنجم و بعد از تحریم به یک نهم معادل فروش ماهیانه نیم بشکه نفت خام به ازای هر ایرانی رسیده است.

این استاد دانشگاه اقتصاد تصریح کرد: توهمات موجب قضاوت اشتباه می شود چرا که هیچ مسؤولی میزان صادرات نفت روزانه را برای مردم تشریح نکرده است و مردم از رقم ماهیانه 67 هزار تومان به ازای هر ایرانی در ماه درآمد حاصل از فروش نفت خام بی اطلاع اند.

قدیری ابیانه میزان صادرات نفت، گاز، مس، آهن، سنگ، ذوب آهن، فولاد مبارکه، مالیات، گمرک، پتروشیمی، وام داخلی و خارجی و درآمد حاصل از خصوصی سازی را از عوامل موثر بر پیش بینی بودجه کل کشور برشمرد و افزود: میزان پیش بینی شده در صورت عدم تحقق یا کسری و یا مازاد بودجه بدنبال دارد.

بنابر اظهارات وی، توهم برطرف شدن همه نیازها با توزیع عادلانه بودجه، مردم ایران را منفعل، متوقع و مطالبه گر نموده است به طوری که تنبل و ناراضی از وضعیت اقتصادی کنونی هستند اما راه حل اصلی درکنار توزیع عادلانه بودجه، برنامه ریزی مناسب و جلوگیری از اسراف، تولید ثروت است.

کارشناس مدیریت استراتژیک در همین زمینه خاطرنشان کرد: شعارهای منتخب رهبر معظم انقلاب  از سال 1380 تاکنون مبنی بر اقتدار ملی و اشتغال، نهضت خدمت رسانی به مردم، پاسخگویی سه قوه به ملت ایران، همبستگی ملی و مشارکت عمومی، نوآوری و شکوفایی، حرکت مردم و مسوولان به سمت اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف کار مضاعف، جهاد اقتصادی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی آنگونه که باید عملی نشده است.

استاد دانشگاه اقتصاد وضعیت نامناسب اقتصادی را ناشی از میزان بالای 25 روز تعطیلی رسمی ایران در قیاس با ٧ روز تعطیلی رسمی آمریکا و 4 روز تعطیلی رسمی سوئیس در سال، رتبه دوم تنبلی اجتماعی ایران پس از عربستان و کویت در صدر جهان و نهادینه شدن فرهنگ اسراف دانست.

وی تداوم شرایط کنونی مردم ایران و مطالبه گر بودن آنان از دولت را اقتصاد استراحتی توصیف کرد که مانع تحقق جهاد اقتصادی، حماسه اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و منجر به وقوع اقتصاد ریاضتی می گردد و خطر افزایش میزان نارضایتی عمومی از مسؤولان و حتی حکومت اسلامی را بدنبال دارد.

قدیری ابیانه یادآور شد: تولید در کشور جایگاه خود را پیدا نکرده است، فرار از مالیات و عدم پایبندی به قوانین زرنگی تلقی می شود، مردم رابطه مالیات و خدمات را نمی بینند، اقتصاد متکی به کار نیست، مردم مطالبه گر و مصرف گرا شده اند و درنتیجه دولت بدون ورود ملت به میدان، کاری نمی تواند انجام دهد.

۹۳/۰۲/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">